برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت و اتوماسیون صنعتی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۸ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شماره‌گذاری نیسان آبی متوقف شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) تورم تولیدکننده از ۱۰۳ درصد به کانال ۳۹ درصد رسید خروج پول حقیقی با وجود بازار مثبت! | گزارش وضعیت بورس (۱۲ تیر ۱۴۰۳) سکه امامی وارد کانال ۴۳ میلیون تومان شد | طلا در مشهد گران‌تر شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) قیمت جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار (۱۲ تیر ۱۴۰۳) آرامش در بازار طلا و ارز | قیمت امروز طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بهترین کولر گازی برای شهر تهران کشف بیش‌از ۲۳۰۰ قرص و کالا‌ی آرایشی تقلبی از یک لباس‌فروشی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) خودرو‌های خارجی صفرکیلومتر را در مشهد چند بخریم؟ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) بررسی قیمت خودرو‌های صفر داخلی در مشهد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت از چه زمانی آغاز می‌شود؟ خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان خراسان‌رضوی به ۳۲۵ هزار تُن رسید (۱۲ تیر ۱۴۰۳) پیش‌فروش خودرو هایما 7x ایران خودرو از فردا (۱۳ تیر ۱۴۰۳) + جدول و قیمت خودرو ۱۶۲ تُن تخمه آجیلی در خراسان‌رضوی تولید شد جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می‌شود؟ عقب‌نشینی قیمتی مالکان از رقم‌های پیشنهادی اجاره (۱۲ تیر ۱۴۰۳) شرایط دریافت وام خودرو در سال ۱۴۰۳ + مدارک لازم برای درخواست وام خودرو قیمت انواع میوه‌ها در مشهد | طالبی ارزان شد (۱۲ تیر ۱۴۰۳) فروش قسطی خودروی برقی کرمان موتور آغاز شد + جزئیات (۱۲ تیر ۱۴۰۳) ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی مودیان مالیاتی به ۱۷۴ هزار فقره رسید (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بهار امسال چند هزار سهامدار در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند؟ ۱۵ تیر سامانه بانک مرکزی به سامانه املاک و اسکان متصل خواهد شد معرفی چند تکنیک اجاره نشینی به سبک خوش‌نشینی | چگونه خانه اجاره کنیم؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

گول آیفون‌های کپی برابر اصل را نخورید

  • کد خبر: ۲۰۱۹۸۸
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
گول آیفون‌های کپی برابر اصل را نخورید
سال گذشته و همزمان با اعلام ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و مدل‌های پس از آن، بازار خرید و فروش آیفون‌های کپی که بسیار ارزان‌تر از اصل آن است داغ شد، اما خوب است بدانید این آیفون‌ها فیک فقط از نظر ظاهری به نسخه اصلی شباهت دارند و در بخش‌های دیگر تفاوت‌ها بسیار است.

به گزارش شهرآرانیوز، این روزها ترفندهای جدیدی برای کلاهبرداری از شهروندان در راستای خرید گوشی بوجود آمده اما این موضوع سبب کاهش تعداد علاقه‌مندان برند معروف اپل نشده است. درواقع امروز افراد بسیاری هستند که همچنان به خرید گوشی آیفون علاقه‌مندند و پس از عرضه هر مدل جدید در بازار سعی در تهیه آن دارند؛ اما به دلیل اینکه این گوشی یکی از محصولات گران قیمت و لوکس محسوب می‌شود، ممکن است در کنار علاقه‌مندی به تهیه آن، بودجه کافی برای خرید نداشته باشند و درنتیجه به سراغ تهیه آن از هر روشی بروند.

سال گذشته و همزمان با اعلام ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و مدل‌های پس از آن، بازار خرید و فروش آیفون‌های کپی که بسیار ارزان‌تر از اصل آن است داغ شد، اما خوب است بدانید این آیفون‌ها فیک فقط از نظر ظاهری به نسخه اصلی شباهت دارند و در بخش‌های دیگر تفاوت‌ها بسیار است.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی استان تهران سال گذشته به ایسنا اعلام کرد که معمولا آیفون‌های ۱۴ کپی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و سریال‌های آن هم جعل شده و فروشش هم غیرقانونی است؛ آیفون‌های ۱۴ کپی به دلیل اینکه به صورت قاچاق وارد می‌شوند، رجیستری آنها هم جعلی است. به عبارتی این گوشی‌ها از راه قانونی وارد کشور نمی‌شوند و غیرقانونی هستند.

حال با گذشت یک سال از این موضوع، ترفندهای نوینی برای فروش آیفون ایجاد شده است. به عبارتی بررسی‌ها نشان می‌دهد مدتی است که فعالیتی رواج پیدا کرده و فروشگاه‌ها گوشی و لوازم جانبی را با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسانند اما به دلیل اینکه برند اپل محبوب است معمولا تبلیغات بر روی گوشی‌ها و لوازم جانبی آن انجام می‌شود.

درباره جزئیات این موضوع می‌توان گفت ممکن است در ابتدا کسب و کاری برای تبلیغ و توسعه خود بتواند تعدادی آیفون با ۲۰ درصد تخفیف ارائه دهد که البته جلوی فعالیت برخی شرکت‌هایی که دست به چنین اقدامی زده بودند، گرفته شد. اما همچنان شرکت‌هایی هستند که این کار را انجام می‌دهند، به گونه‌ای که اخیرا از سوی برخی شرکت‌ها اعلام شده آیفون ۱۳ را با قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسانند که از قیمت اصلی بسیار کمتر است.

به گفته کارشناسان، ممکن است در ابتدا یک کسب‌ و کار برای تبلیغ و توسعه گسترش خود  بتواند تعدادی آیفون با ۲۰ درصد تخفیف ارائه دهد اما نکته قابل توجه این است که اینگونه شرکت‌ها مدعی هستند، آن‌ها واسطه‌ها را حذف می‌کنند اما به هیچ وجه قیمت مذکور، قیمت معقولی نیست.

شگرد و ترفند این شرکت‌ها به این گونه است که ابتدا قیمت محصول خود را حدود ۲۶ میلیون تومان با زمان تحویل ۳۵ روزه اعلام می کنند و پنج شنبه را هم از روز کاری حذف کرده‌اند. سپس با گذشت زمان تحویل و دیرکرد، این شرکت‌ها در پی اعتراض سفارش دهندگان در صورتی که کسب و کار سالمی داشته باشند، ثبت سفارش متوقف می‌شود اما در کمال تعجب قیمت فروش محصول خود را به ۲۰ میلیون تومان کاهش می‌دهند.

این موارد همگی نشانه است و از شائبه‌دار بودن آن حاکی است و این سوال مطرح می‌شود که اینگونه شرکت‌ها چگونه آیفون ارزان‌تر از اپل می فروشند؛ بنابراین حتما لازم است شهروندان به این موارد توجه کنند.

زمانی که از سفارش دهندگان درخواست می‌شود درباره نحوه این سفارش‌گیری تحقیق کنند، اعلام می‌کنند افراد مشهوری مانند بازیگران و اینفلوئسرها، این شرکت و محصولش را تبلیغ کرده اند اما نیاز است شهروندان نسبت به تبلیغات این گونه افراد آگاه باشند و اعتماد نکنند و خود تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهند.  
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->