سرخط خبرها

تعطیلی دقیقه نودی مدارس مشهد (۵ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۲۱۹۶
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
تعطیلی دقیقه نودی مدارس مشهد (۵ دی ۱۴۰۲)
امروز درحالی که بسیاری از خانواده‌ها دانش‌آموزان را برای رفتن به مدارس آماده می‌کردند به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، رسانه‌ها خبر از تعطیلی مدارس دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، حدود ساعت۶ صبح امروز، سه‌شنبه ۵ دی ماه، درحالی‌که بسیاری از خانواده‌ها دانش‌آموزان را برای رفتن به مدارس آماده می‌کردند به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی، رسانه‌ها خبر از تعطیلی مدارس دادند.

روز گذشته با وجود هجوم ریزگرد‌ها و گردوخاک در شمال‌شرقی و جنوب‌غربی استان و همچنین آلودگی هوا، محیط‌زیست خراسان رضوی تنها با صدور اطلاعیه‌ای از عموم شهروندان خواست تا با رعایت خودمراقبتی، استفاده از ماسک در فضای باز را جدی بگیرند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: بامداد امشب با افزایش میزان گردوغبار پیش‌بینی می‌شود تا حوالی ظهر روز سه‌شنبه در مشهد با این پدیده رو‌به‌رو خواهیم بود.

به نظر می‌رسد همین یک استناد باید برای به نتیجه رسیدن کارگروه اضطراری هوا و مدیریت بحران استان کفایت کند تا بتوانند برای تعطیلی مدارس آن هم در شرایطی که شاخص کیفیت هوا از عدد ۵۰۰ گذشته است زودتر به نتیجه برسند.

سوم بهمن ماه سال جاری نوری، وزیر آموزش‌وپرورش در اظهارنظری عجیب گفته بود: بر اساس بررسی شاخص جهانی هوا برخی کشور‌ها مانند مکزیک یا چین آلودگی شدیدتری حتی با شاخص ۳۰۰ دارند، ولی مدارسشان تعطیل نمی‌شود، ولی در کشور ما یا با بارش برف یا آلودگی با شاخص ۱۵۰ مدارس تعطیل می‌شود.

شاید تصمیمات دیرهنگام، عجله‌ای و خلق‌الساعه در استان متأثر از تصمیمات کشوری است که لازم است به کلانشهری همچون مشهد اختیاراتی داده شود تا در شرایط وقوع اضطرار معطل تصمیمات بالادستی نباشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->