لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است
سرخط خبرها

اپل طولانی‌ترین روند افت درآمد ۲ دهه گذشته خود را ثبت کرد

  • کد خبر: ۲۰۲۹۷۲
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
اپل طولانی‌ترین روند افت درآمد ۲ دهه گذشته خود را ثبت کرد
سهام اپل در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۴ درصد رشد کرده، بااین‌حال نسبت به دیگر شرکت‌های بزرگ فناوری عملکرد ضعیفی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز در سال ۲۰۲۳ اپل با طولانی‌ترین کاهش درآمد خود در ۲۲ سال گذشته روبه‌رو بوده و در چهار فصل متوالی کاهش فروش را گزارش کرده است. مسائل سخت‌افزاری آیفون‌ها و لپ‌تاپ‌های اپل، عرضه‌نکردن مدل‌های جدید آیپد در سال ۲۰۲۳ و ممنوعیت اخیر فروش اپل واچ‌ها در آمریکا نیز موجب کاهش سرعت رشد سهام این شرکت شده است.

براساس گزارش CNBC، در آستانه به‌پایان‌رسیدن سال ۲۰۲۳، اگرچه اپل شاهد افزایش ۵۴ درصدی قیمت سهامش بوده، اما درمقایسه با رقبا و همتایان خود عملکرد ضعیفی داشته است. از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا به امروز، سهام انویدیا ۲۴۴ درصد، متا ۱۸۴ درصد، تسلا ۱۳۰ درصد، آمازون ۷۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد داشته است. حتی سهام مایکروسافت نیز با افزایش ۵۶ درصدی، از میزان رشد سهام اپل جلوتر است.

عوامل کاهش درآمد اپل در سال ۲۰۲۳

در سال مالی ۲۰۲۳ اپل که در ماه سپتامبر (شهریور ۱۴۰۲) به پایان رسید، درآمد کوپرتینویی‌ها با ۳.۴ درصد کاهش به ۲۸.۳ میلیارد دلار رسید. براساس برآورد اخیر، فروش آیپد از این نیز بدتر بوده و ۱۵ درصد کاهش داشته است.

همچنین فروش مدل‌های جدید اپل واچ چند روز قبل از کریسمس به دلیل اختلاف مالکیت معنوی با شرکت مسیمو در فروشگاه‌های اپل متوقف شد. پس از درخواست تجدیدنظر در اواخر دسامبر، این ساعت‌ها موقتاً به قفسه‌های فروشگاه‌ها بازگردانده شدند، اما تحلیل‌گران تخمین می‌زنند که اپل در طول این ممنوعیت کوتاه، روزانه ۱۳۵ میلیون دلار از فروش خود را از دست داده است.

کامپیوتر‌ها و لپتاپ‌های مک نیز فروش خوبی نداشته‌اند. این لپتاپ‌ها که ارتقا چندانی نسبت به نسل قبلی خود پیدا نکردند، کاربران را به خرید ترغیب نمی‌کنند. فروش کامپیوتر‌های شخصی و لپ‌تاپ‌های مک در سال مالی ۲۰۲۳ تقریباً ۲۷ درصد کاهش یافته و به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسیده است.

اپل برای بازگشت به رشد درآمد و حفظ ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری خود، به محصولات جدیدی نیاز دارد. این شرکت اوایل سال آینده میلادی با عرضه اولین هدست واقعیت مجازی خود، با قیمت ۳.۴۹۹ دلار، شاید بتواند کمی درآمدش را بهبود ببخشد. با فرض اینکه اپل ۴۰۰ هزار هدست عرضه کند، درآمد ویژن پرو در سال آینده حدود ۱.۴ میلیارد دلار خواهد بود.

هدست ویژن پرو اولین دستگاه کاملاً جدید اپل از زمان معرفی اپل واچ است و تنها در فروشگاه‌های اپل به فروش خواهد رسید. عرضه این هدست می‌تواند برای محصولات موجود اپل نیز سودمند باشد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->