حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد نماینده فلسطین: برای ناکام گذاشتن نتانیاهو نیازمند استقرار آتش بس در غزه هستیم لاوروف: بریکس پذیرش عضو جدید را موقتا متوقف می کند شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی خشم کابینه نتانیاهو از مشاور امنیت داخلی به دلیل اعتراف به ناتوانی ارتش اسرائیل سفیر آمریکا: زمان آتش بس در غزه و پایان ناسازگاری حماس فرا رسیده است قالیباف: کناره‌گیری من شایعه است + فیلم حمله موشکی یمن علیه رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن یک کشتی (۵ تیر ۱۴۰۳) آمریکا: اسرائیل راه حل دیپلماتیک را بر درگیری با حزب الله ترجیح می دهد حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا
سرخط خبرها

هنیه: عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها یکی از برجسته‌ترین علل عملیات طوفان‌الاقصی بود

  • کد خبر: ۲۰۵۱۵۴
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
هنیه: عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها یکی از برجسته‌ترین علل عملیات طوفان‌الاقصی بود
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: تلاش دشمن برای به حاشیه راندن مسئله فلسطین در سطح جهان، نقشه های اشغالگران علیه فلسطین و مسجدالاقصی و روند عادی سازی روابط صهیونیست ها، از برجسته ترین علل عملیات طوفان الاقصی بود.

به گزارش شهرآرانیوز هنیه درباره کابینه کنونی رژیم صهیونیستی و نقشه هایش علیه ملت فلسطین افزود که کابینه تندرو و افراطی این رژیم، انعکاس واقعیت افراط گرایی دینی و قومی توده صهیونیست‌ها است.

وی ادامه داد: این کابینه نقشه‌های خود را آغاز کرد و دیدیم که در مسجدالاقصی و کرانه باختری چه کار کرد، آن‌ها شهرک سازی را گسترش دادند و هزاران فلسطینی را بازداشت کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اضافه کرد: برای ما واضح بود که این کابینه با ریشه‌های خود در داخل توده صهیونیست‌ها اقدام به تخریب مسجدالاقصی یا دستکم سیطره بر آن خواهد کرد.

هنیه اظهار داشت: سومین برنامه کابینه رژیم صهیونیستی، عادی سازی روابط برای ادغام اسرائیل در منطقه به زیان مسئله فلسطین و حقوق و اصول ثابت امت اسلامی بود.

وی گفت: این نظریه اسرائیل است که یک صلح منطقه‌ای به زیان مسئله فلسطین را بنا کند و از این رو، قطار عادی سازی به شمار زیادی از پایتخت‌ها رسید.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: ما با این تحولات رو به رو بودیم که معنای آن از بین بردن مسئله فلسطین در سایه این کابینه صهیونیستی و سپس ایجاد ائتلاف‌های امنیتی و سیاسی در منطقه بود که رژیم در قلب آن‌ها باشد.

هنیه درباره اهداف رژیم اسرائیل برای تجاوزگری علیه نوار غزه نیز گفت: هدف اول از بین بردن مقاومت و جنبش حماس و پایان دادن به مقاومت در غزه، هدف دوم بازگرداندن اسیران صهیونیست و سومین هدف، کوچاندن مردم نوار غزه به سمت اراضی مصر است.

اسرائیل این سه هدف را رسما اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی و غربی نیز آن را در دستور خود قرار داده است.

وی به چهار مرحله رژیم صهیونیستی در تجاوزگری علیه نوار غزه اشاره و اضافه کرد: مرحله اول حمله هوایی فراگیر، مرحله دوم ورود زمینی به نوار غزه، مرحله سوم عملیات جراحی متمرکز علیه مقاومت و مرحله چهارم، مرحله سیاسی و وجود یک غزه بدون حماس و مقاومت است، اما می‌گویم که با وجود هزینه گزاف و کشتار‌ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی، دشمن در تحقیق هیچ یک از اهداف خود بعد از ۱۰۰ روز از جنگ موفق نشد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: از بین بردن حماس، توهم و سراب است. حماس یعنی خود مردم.

وی همچنین به شکست اشغالگران در بازگرداندن اسیران صهیونیست در نوار غزه بعد از ۱۰۰ روز جنگ اشاره کرد و گفت: اسرائیل تنها در صورت آزادی همه اسیران ما در زندان ها، خواهد توانست اسیران خود را بازگرداند.

هنیه تاکید کرد: اسرائیل در هیچ یک از اهداف خود به نتیجه نرسید و شکست مفتضحانه خورد و فقط چهره کریه آن برای جهان بیشتر برملا شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->