پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

قیمت زنجبیل به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده است

  • کد خبر: ۲۰۵۳۱
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
قیمت زنجبیل به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده است
بازار میوه طی روز‌های اخیر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و فعالان صنعت نگران عدم وجود تقاضای کافی و زیان باغداران در شب عید هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، بازار میوه در آستانه شب عید، روز‌های نسبتاً آرامی را پشت سر می‌گذارد و جز برخی اقلام، قیمت سایر میوه‌ها و صیفی جات با نوسانات جزئی همراه است.

 

طی روز‌های اخیر به دلیل شیوع کرونا در کشور و شایعه شدن تأثیر ویتامین ث بر جلوگیری از این بیماری تقاضا برای مرکبات افزایش یافته ضمن اینکه شیوع ویروس کرونا مصرف زنجبیل را نیز بالا برده و قیمت این محصول را حتی به بیش از ١٠٠ هزارتومان در هرکیلوگرم رسانده است.

 

با این حال مسئولان و فعالان اتحادیه‌های میوه و تره بار معتقدند بازار میوه طی روز‌های اخیر در رکود بسر می‌برد و با وجود آنکه طبق اعلام مسئولان دولتی حدود ٣٥ هزارتن پرتقال و حدود ٢٥ هزارتن سیب درختی برای شب عید ذخیره شده، فعالان صنعت میوه معتقدند امسال با توجه به فراوانی تولید و عرضه میوه و همچنین شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا نیازی به تنظیم بازار میوه شب عید نیست و نگرانی‌ها به جای کمبود میوه، به سمت نگرانی از فاسد شدن تولیدات کشاورزان و باغداران معطوف شده است.

 

تغییر خاصی در قیمت میوه طی روز‌های اخیر اتفاق نیفتاده است

در همین زمینه، اکبر یاوری، عضو هیأت رئیسه اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه تغییر خاصی در قیمت میوه طی روز‌های اخیر اتفاق نیفتاده است، گفت: امسال تولید و عرضه سیب درختی و پرتقال به وفور صورت گرفته و مشکلی در این زمینه نداریم.

 

وی تصریح کرد: تقاضا برای مرکبات به دلیل شیوع ویروس کرونا و مطرح شدن بحث تأثیر ویتامین ث در جلوگیری از این بیماری، افزایش یافته است و این مساله باعث نوساناتی در نرخ این محصولات شد که این نوسانات بسیار جزئی بوده است.

 

یاوری قیمت هرکیلوگرم پرتقال شمال را در میدان مرکزی میوه و تره بار بین ٣ تا ٥.٥ هزارتومان عنوان کرد و افزود: قیمت هرکیلوگرم پرتقال جنوب نیز بین ٧ تا ١٠ هزارتومان است.

 


قیمت موز به کیلویی ۱۸ هزارتومان رسید

این فعال بخش خصوصی با اشاره به ذخیره سازی میوه شب عید از سوی وزارت صمت گفت: باتوجه به شرایط موجود نیازی به ذخیره سازی در این حوزه نبود، اما دولت این کار را انجام داده و برای استان تهران حدود ٤ هزارتن پرتقال و حدود ٣ هزارتن سیب درختی ذخیره شده است.

 

یاوری با اشاره به ایجاد رکود در بازار میوه طی روز‌های اخیر افزود: به همین دلیل، برخی ماشین‌های حمل میوه حدود دو الی سه روز زمان می‌برد تا بارشان تخلیه شود.

 

وی با بیان اینکه طی روز‌های اخیر قیمت پیاز به دلیل صادرات افزایش یافته است، گفت: قیمت این محصول نیز طی دو روز گذشته از ١٠ هزارتومان به ٦ هزارتومان کاهش یافته است و دلیل این افزایش قیمت نیز صادرات به عراق بود، چون مرز بین ترکیه و عراق بسته شده و عراقی‌ها پیاز مورد نیازشان را از کشور ما تأمین می‌کنند.

 

یاوری ادامه داد: اگر این صادرات انجام نمی‌شد قیمت پیاز با توجه به شرایط تولید آن باید در حدود ٣ هزارتومان بود.

 

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت موز به ۱۸ هزارتومان گفت: موز، آناناس، انبه و نارگیل ٤ محصول وارداتی هستند که قیمت آن‌ها تابع نرخ دلار و شرایط واردات است ضمن اینکه موز‌های وارداتی به کشور اکوادوری هستند که از آنجا وارد ترکیه و از ترکیه وارد ایران می‌شوند به دلیل بسته شدن مرز ایران و ترکیه قیمت این میوه به کیلویی ١٨ هزارتومان رسیده است.

 

یاوری با بیان اینکه زنجبیل نیز محصولی وارداتی است که در برخی فصول وارد می‌شود، افزود: این محصول قبلاً از چین وارد می‌شد اخیراً از هندوستان نیز وارد می‌شود با شیوع کرونا قیمت این محصول افزایش زیادی پیدا کرد که در پی این مساله برای آن در میدان مرکزی نرخ مصوب ٥٠ هزارتومان و در مراکز خرده فروشی سطح شهر هرکیلوگرم ٦٠ هزارتومان تعیین شد و اگر کسی در سطح شهر زنجبیل را گران‌تر از این نرخ عرضه کند دچار تخلف شده است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->