۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او جزئیات قتل هولناک زن صیغه‌ای به دست نگهبان شب در مشهد سرنوشت باورنکردنی جوان کارتن خواب مشهدی| پدر و مادرم پزشک هستند برخورد ۲ خودرو در جاده مشهد - نیشابور یک فوتی و پنج مصدوم در پی داشت (۱۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار: مرگ‌ومیر بیماری هاری به مرز خطر رسیده است انتقال پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران (۱۳ تیر ۱۴۰۳) خروج حدود ۶۰ درصد حجاج ایرانی از مکه (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سازمان غذا و دارو هشدار داد: خطر ابتلا به سرطان به علت برنزه کردن پوست یک فوتی و چهار مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در مشهد+تصاویر (۱۳ تیرماه ۱۴۰۳) آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟ احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی در مشهد سیر افزایشی ندارد | احتمال آلودگی بالا پشه آئدس از شهریور ۱۴۰۳ به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید گردشگری شهری ابزاری برای نیل توسعه پایدار دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد چرا دستکاری جوش‌های «مثلث خطر» صورت ممکن است به قیمت جانمان تمام شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

براساس تحقیقات جدید محققان آمریکایی:

دوره نهفتگی بیماری کرونا به‌طور میانگین ۵ روز است

  • کد خبر: ۲۰۵۴۳
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
دوره نهفتگی بیماری کرونا به‌طور میانگین ۵ روز است
محققان آمریکایی دریافتند دوره نهفتگی این بیماری به طور میانگین ۵/۱ روز است. همچنین مشخص شد ۹۷/۵ درصد از افراد آلوده به ویروس در طول ۱۱/۵ روز علایم ابتلا به بیماری را نشان می‌دهند.
به گزارش شهرآرانیوز، محققان دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز در آمریکا با مطالعه ۱۸۱ بیمار مبتلا به Covid-۱۹ که در اثر ویروس جدید کرونا ایجاد می‌شود، دریافتند که دوره نهفتگی این بیماری به طور میانگین ۵.۱ روز است. همچنین مشخص شد ۹۷.۵ درصد از افراد آلوده به ویروس در طول ۱۱.۵ روز علایم ابتلا به بیماری را نشان می‌دهند.

 یافته‌های این تحقیقات بدین معنی نیست که پس از سپری شدن ۵ روز می‌توان از عدم ابتلا به بیماری اطمینان حاصل کرد، بلکه به این معنی است که دوره ۱۴ روزه فعلی که برای قرنطینه شخص پس از احتمال آلودگی به ویروس در نظر گرفته شده است، مدت زمان مناسبی محسوب می‌شود. البته در موارد دارای ریسک بالا ممکن است دوره قرنطینه و نظارت بیش از ۱۴ روز به طول انجامد. بر اساس این تحقیقات از هر ۱۰ هزار شخص آلوده به ویروس، حدود ۱۰۱ نفر پس از ۱۴ روز علایم بیماری را بروز می‌دهند.

دوره نهفتگی فاصله زمانی بین لحظه آلوده شدن به یک ارگانیسم پاتوژنیک و بروز علایم بیماری در شخص میزبان است. مدت این دوره در بیماری‌های مختلف، ممکن است تفاوت قابل توجهی داشته باشد. برای مثال دوره نهفتگی آنفلوانزا بین یک تا سه روز است در حالی که دوره نهفتگی سرخک بین ۹ تا ۱۲ روز است. درک صحیح دوره نهفتگی بیماری، کلید کنترل شیوع آن است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شده است.

 ویروس کرونا که رسما کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

پزشکان توصیه می‌کنند با خودمراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می‌توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->