نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

تیم‌داری مشهدی‌ها در فوتبال بانوان کشور

  • کد خبر: ۲۰۵۵
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
تیم‌داری مشهدی‌ها در فوتبال بانوان کشور
برای اولین‌بار تیمی از خراسان رضوی در لیگ فوتبال بزرگ‌سال ایران حاضر می‌شود

مژده رنگیان - برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال خراسان رضوی، نماینده‌ای از مشهد در لیگ دسته‌یک فوتبال بانوان بزرگ‌سال حضور خواهد داشت.
رقابت‌های دسته‌یک فوتبال بانوان، اواخر مردادماه امسال آغاز می‌شود؛ رقابت‌هایی که به‌صورت مجتمع برگزار می‌شود و در شمال و شرق کشور، بجنورد میزبان 8 تیم از این رقابت‌ها خواهد بود و 2 تیم به لیگ برتر فوتبال بانوان فصل آینده صعود خواهند کرد. به‌همین‌منظور براساس اعلام استان به فدراسیون، 2 تیم از خراسان رضوی برای حضور در مسابقات اعلام‌آمادگی کرده‌اند؛ تیم‌هایی با نام سایپا و پارس نواب. حالا تیم سایپا استارت جدی خود را زده و قرار است تست فنی برای جذب بازیکنان را در هفته پیش‌رو برگزار کند.

 

هدف ما حفظ نیروهای بومی است
احمد زینلی، مدیر باشگاه سایپا، درباره این تیم اظهار کرد: تیم سایپا در رده نونهالان قهرمان کشور شد و به‌همین‌دلیل برای گرفتن امتیاز لیگی در اولویت قرار گرفتیم و حالا در آستانه حضور در لیگ دسته‌یک بزرگ‌سالان هستیم.
او درباره نخستین تجربه این شهر برای حضور در لیگ بانوان و نیاز به استفاده از نیروهای غیربومی گفت: قطعا پتانسیل فوتبال مشهد بالاست و سابقه خوبی در فوتبال دختران پایه داریم؛ اما کافی نیست و برای حضور موفق در لیگ باید دستمان پُرتر باشد. بااین‌حال تمام هدف ما از تیم‌داری در بخش فوتبال بانوان این است که استعدادهای بومی خود را از دست ندهیم و اجازه ندهیم مانند چهکندی راهی شهرهای دیگر شوند. ما می‌خواهیم بستری برای پرورش بازیکنان آینده‌دار و ملی‌پوش در مشهد ایجاد کنیم.
زینلی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مسئله ما زمین چمن بود که فعلا 10 جلسه زمین برای تمرین از دانشکده فنی‌وحرفه‌ای منتظری گرفته‌ایم. با دانشگاه فردوسی نیز مکاتباتی دراین‌زمینه داشته‌ایم. خوشبختانه مسابقات مانند لیگ برتر و رفت‌وبرگشتی نیست و به زمینی برای میزبانی از مسابقات نیاز نداریم. بازی‌های ما در بجنورد برگزار می‌شود؛ زیرا شرایط تیم‌ها در لیگ دسته‌یک بانوان به‌گونه‌ای نیست که از پسِ هزینه‌های حمل‌ونقل به شهرهای مختلف برآیند و مسابقات مجتمع برگزار می‌شود.
مدیر باشگاه سایپا تصریح کرد: درباره مربی نیز عباسی که سرمربی تیم‌های پایه ماست، خودش می‌خواهد بازی کند و طبیعتا هدایت تیم لیگی در بخش بزرگ‌سالان متفاوت خواهد بود و نیاز داریم سرمربی با سابقه لیگی برای تیم مشهد جذب کنیم؛ اما چیزی که فعلا مشخص است، نبود بودجه کافی است و شاید به‌همین‌دلیل از ظرفیت‌های استان استفاده کرده و از یکی از مدرسان بین‌المللی مشهد در کنار تیم به‌عنوان مدیرفنی استفاده کنیم. 5 بازیکن لیگ‌برتری نیز می‌توانیم جذب کنیم و باید دید بودجه‌ای برای این کار خواهیم داشت یا خیر.

 

باید در فوتبال بانوان سرمایه گذاری کنیم
او ادامه داد: برای کمک مالی از رئیس هیئت استان و شورای شهر کمک خواسته‌ایم که قول داده شده در شورای ورزش مطرح شود. برآورد ما از هزینه‌ها برای اینکه بتوانیم راهی لیگ برتر شویم، 100 تا 150میلیون تومان است. هزینه‌ها بسیار بیشتر هستند و این رقم بدون قرارداد بازیکنان است؛ اما ما در این سال‌ها صرفه‌جویی را به‌خوبی یاد گرفته‌ایم. فوتبال بانوان به‌صورت رسمی در این سال‌ها وجود نداشته، در نتیجه هر عملی که امروز انجام می‌دهیم، سرمایه‌گذاری برای آینده است تا بتوانیم برداشت کنیم. به‌همین‌دلیل مسئولان در ابتدای راه باید دستمان را بگیرند و همراهمان باشند.
زینلی با اشاره به اعلام آمادگی یک تیم دیگر از خراسان برای حضور در این مسابقات گفت: ما در دی‌ماه آمادگی خود را به هیئت فوتبال اعلام کرده بودیم. به اعتقاد من مشهد درحال‌حاضر ظرفیت 2 تیم بانوان را ندارد. بااین‌حال ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا در مسابقات حاضر شویم و استارت آن را هم زده‌ایم. روزهای یکشنبه و سه‌شنبه 30‌تیر و یکم مرداد‌ماه در زمین چمن منتظری از ساعت10 تست فنی برگزار می‌کنیم. در این تست‌گیری دختران مستعد و علاقه‌مند استان و مشهد می‌توانند حاضر شوند تا بتوانیم از نیروهای توانمند خود در تیم استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->