نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

ظرفیت ۳ هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری در بوستان‌های شهر مشهد

  • کد خبر: ۲۰۶۳۱۷
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
ظرفیت ۳ هزار میلیاردی سرمایه‌گذاری در بوستان‌های شهر مشهد
نشست مشترک رؤسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی و فعالان اقتصادی با معاونت خدمات شهری شهرداری با هدف معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این معاونت برگزار و با موافقت شهرداری و اتاق بازرگانی، کمیته تخصصی سیاست‌گذاری توسعه شهری برای برنامه‌ریزی بهتر و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در پروژه‌های شهری تشکیل شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد در این مراسم با اشاره به ورود جدی شهرداری به حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگرکشور‌های همسایه توضیح داد: متأسفانه سرمایه‌گذاران مشهدی بنا به دلایلی در شهر‌های دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما ما به صادرات خدمات فنی و مهندسی ورود کرده‌ایم و عراق و افغانستان از مشهد درخواست آموزش ایمنی داشته‌اند و حتی قرار است به یکی‌دو کشور دیگر در حوزه پسماند آموزش بدهیم.
مهدی یعقوبی با بیان اینکه در حوزه خدمات شهری بسیاری از فرایند‌ها بومی‌سازی شده است و قابلیت صادرات دارد، افزود: اتاق بازرگانی می‌تواند فرایند صادرات را تسهیل کند.

ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در مشهد

وی در ادامه به برخی ظرفیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و افزود: یکی از این ظرفیت‌ها ساخت گلخانه شهری است و قصد داریم در آن همه گونه‌های گیاهی دنیا را اجرا کنیم و سه نقطه در شهر برای این پروژه در نظر گرفته‌ایم. ساخت شهربازی در بوستان‌ها یکی دیگر از ظرفیت‌های پیش‌بینی‌شده است که از ۳ هزارمیلیارد تومان به بالا قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و براساس برنامه‌های ما این شهربازی در چهار بوستان شهری می‌تواند اجرا شود.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد تمایل دارد که این شهر به هاب صادرات و توزیع مواد غذایی تبدیل شود و به‌همین‌منظور ساخت میدان‌بار مرکزی شهر در دستورکار قرار گرفته و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای آن پیش‌بینی شده است.

۳ هزارمیلیارد تومان برای کارخانه زباله‌سوز

یعقوبی با تأکید بر لزوم ورود بخش خصوصی به ساخت تصفیه خانه و زباله‌سوز در مشهد ادامه داد: با توجه به نیاز آبی شهر و کم‌بارشی که در سه سال اخیر داشته‌ایم، باید در نقاط مختلف شهر این تصفیه‌خانه‌ها ساخته شود؛ اولین تصفیه‌خانه در بوستان چهل‌بازه احداث شده است، یکی دیگر قرار است در بوستان آفتاب قاسم‌آباد ساخته شود و دو تصفیه‌خانه دیگر هم در حاشیه بزرگراه امام‌علی (ع) و همچنین مجاورت پارک طرق ایجاد خواهد شد. کارخانه زباله‌سوز هم اهمیت فراوانی دارد و ۳ هزارمیلیارد تومان برای آن جنبه سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کردیم که مطالعات آن انجام شده و مکان‌یابی هم صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: یکی از فعالیت‌هایی که به‌ویژه در کشف‌رود از آن استقبال می‌کنیم، ایجاد کشت گلخانه‌ای است؛ توسعه این فعالیت هم به سامان‌دهی کشف‌رود کمک می‌کند و هم از‌آنجاکه با محدودیت آب مواجه هستیم، این کار کمک می‌کند تا برداشت کمتری از دشت مشهد صورت بگیرد.

در ادامه این نشست به پیشنهاد معاون خدمات شهری و موافقت اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی قرار شد کمیته تخصصی سیاست‌گذاری توسعه شهری تشکیل شود. یعقوبی در‌این‌زمینه نیز گفت: این کمیته تخصصی از‌این‌پس برای حل‌و‌فصل مشکلات و بررسی ایده‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهری به‌صورت ثابت جلسه خواهد داشت و دبیرخانه آن در شهرداری مشهد و معاونت خدمات شهری مستقر می‌شود. با وجود این کمیته بسیاری از فرایند‌ها اصلاح و کوتاه می‌شود.

هم‌افزایی میان شهرداری و بخش خصوصی

علی اکبر لبافی، سرپرست دبیرخانه شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت، نیز در این نشست با بیان اینکه تشکیل این کمیته به هم‌افزایی میان مدیریت شهری و بخش خصوصی کمک می‌کند و می‌تواند این شهر را به الگوی سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل کند، گفت: این امر باعث می‌شود تا هم مسائل و مشکلاتی که میان ما و شهرداری وجود دارد حل شود و هم یک هم‌افزایی پیرامون موضوعات مهم در زمینه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهر شکل بگیرد.

حسین محمودی، رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی، نیز با تأکید بر لزوم افزایش تعامل میان مدیریت شهری و بخش خصوصی تصریح کرد: رویکرد جدید مدیریت شهری در تعامل با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران هرچند دیر آغاز شده، اما خوب است. شهرداری نشان داد که رقیب بخش خصوصی نیست و آماده هستیم تا در پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنیم.

در ادامه نیز محمد‌حسین روشنک، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی، با قدردانی از خدمت‌رسانی و مدیریت مناسب خدمات‌شهری در مشهد، گفت: آمادگی داریم تا در مشهد سرمایه‌گذاری کنیم. اتفاقا سرمایه‌گذار در شهر زیاد است و آماده اجرای پروژه‌های مختلف هم هستند، اما لازمه آن حمایت همه‌جانبه مدیریت شهری است.

همکاری از باکو تا بغداد

محسن خندان‌دل، رئیس کمیسیون خدمات فنی، مهندسی، مشاوره‌ای و عمران اتاق بازرگانی هم با اشاره به جزئیات فعالیت‌های این کمیسیون بیان کرد: شهرداری با بخش بزرگی از فعالانی که در این کمیسیون حضور دارند، همکاری می‌کند. با کمک همین متخصصان و پژوهشگاه نیرو، یک دوره مشترک با کشور ژاپن برگزار کردیم و علاوه بر آن کمیته صدور خدمات ما هم بسیار فعال است؛ پروژه زیباسازی شهر باکو را ما انجام می‌دهیم و یک دوره آتش‌نشانی هم در بغداد برگزار خواهیم کرد. در ماجرای ساخت زباله‌سوز هم یک طرح قابل‌اجرا داریم که یک شرکت بلژیکی پای کار آمده است.

امکان بازیافت لباس با حمایت شهرداری

در بخش دیگری از این نشست، رئیس کمیسیون برند و تولید بدون کارخانه اتاق بازرگانی خراسان رضوی، از ایده ساخت کارخانه بازیافت لباس رونمایی کرد و گفت: یکی از مواردی که می‌توانیم با همکاری معاونت خدمات شهری آن را به ثمر برسانیم، ساخت و ایجاد کارخانه بازیافت لباس است. این کارخانه در بسیاری از کشور‌های دنیا و توسط برند‌های معروف تولید لباس ایجاد شده است و به‌راحتی می‌توانیم آن را در مشهد هم احداث کنیم.

فاطمه جمیلی افزود: هویت شهری مشهد مهم است و باید حفظ شود. ما طرحی با عنوان پاک‌راه‌های سبز داریم که زائران و مجاوران از طریق ۲۹ مسیر پاک می‌توانند خودشان را به حرم مطهر رضوی برسانند، بدون اینکه آسیبی به بافت هویتی شهر برسد. در کنار این پاک‌راه‌ها هم محلات قدیمی جان می‌گیرد و می‌توانیم شاهد توسعه کسب‌وکار‌های مختلف باشیم؛ اما اجرای این پروژه نیاز به حمایت مدیریت شهری و معاونت خدمات شهری دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->