سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

چه راه‌هایی برای جلوگیری از یخ زدن و باز کردن لوله‌های یخ‌زده وجود دارد؟

  • کد خبر: ۲۰۷۲۷۹
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
چه راه‌هایی برای جلوگیری از یخ زدن و باز کردن لوله‌های یخ‌زده وجود دارد؟
این روزها بسیاری از مردم جهان با دمای بسیار سرد و طوفان‌های زمستانی مواجه هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، با برودت هوا خطراتی مانند یخ‌زدن لوله‌ها نیز به وجود می‌آید. اگر در منطقه‌ای هستید که تحت تأثیر یخبندان قرار گرفته است و متوجه شدید که لوله‌های خانه شما یخ زده، در اینجا راه‌هایی برای حل مشکلات پیرامون آن ارائه کرده‌ایم:

اقدامات فوری در زمان یخ زدن لوله‌های خانه

زمانی که دما به منفی ۶ درجه می‌رسد، لوله‌ها شروع به یخ زدن می‌کند و وقتی آب درون لوله‌ها شروع به یخ زدن کند، لوله‌ها ممکن است دچار ترکیدگی شود.

اگر شیر آب منزل خود را در یک روز سرد باز کنید و فقط جریان قطره‌ای از آن خارج شود، احتمالا لوله‌های شما یخ زده است. این احتمال بیشتر در لوله‌هایی که در کنار دیوار‌های بیرونی قرار دارد و نزدیک‌تر به هوای سرد است و همچنین جایی که آب از طریق فونداسیون وارد خانه شما می‌شود، بیشتر رخ می‌دهد.

در چنین شرایطی که لوله‌ها یخ زده شیر‌های آب منزل خود را باز نگه دارید، زیرا این کار حتی اگر قطره‌ای آب جریان پیدا کند باعث شروع اولین فرآیند بازکردن یخ‌زدگی در میان لوله‌ها می‌شود.

نحوه ذوب یخ در لوله‌های یخ‌زده‌

می‌توانید از منابع گرمایی معمول برای کمک به آب شدن لوله‌های یخ‌زده استفاده کنید. پیچاندن یک پد حرارتی که برای قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود در اطراف لوله آسیب دیده یا استفاده از سشوار می‌تواند کمک کننده باشد. همین‌طور می‌توانید یک بخاری‌برقی را جلوی لوله یخ‌زده قرار دهید یا لوله یخ‌زده را در یک حوله داغ بپیچید، اما از وسایل شعله‌ای مانند بخاری گازی یا اجاق زغالی استفاده نکنید.

شما باید حرارت دادن به لوله‌ها را تا زمانی که فشار کامل آب بازگردانده شود ادامه دهید. حتی اگر بتوانید دمای لوله‌ها را به منفی ۳ درجه برسانید، ممکن است برای آب شدن یخ در آن کافی باشد.

این روش زمانی کار می‌کند که بتوانید محل لوله یخ‌زده را پیدا کنید. با این حال، اگر نمی‌توانید به لوله یخ‌زده دسترسی پیدا کنید، ممکن است لازم باشد با یک لوله‌کش تماس بگیرید.

راه دیگر برای آب کردن آرام لوله‌های یخ‌زده این است که اجازه دهید گرمای خانه شما آن‌ها را گرم کند. ممکن است لازم باشد کابینت‌های زیر سینک‌های آشپزخانه و در صورت وجود در حمام که لوله از آن‌ها عبور کرده را باز کنید تا لوله‌ها را در معرض گرمای خانه خود قرار دهید.

اگر در شرایط اضطراری قرار گرفتید و بارش برف نیز وجود داشت و نمی‌توانستید به آب دسترسی داشته باشید یا یک لوله‌کش را به منزل خود بیاورید، می‌توانید از آب برف به عنوان منبع آب خود استفاده کنید. کافی است برف را حداقل یک دقیقه بجوشانید که بیشتر میکروب‌ها را از بین می‌برد. با این حال، این روش شما را از شر مواد شیمیایی احتمالی موجود در برف خلاص نمی‌کند.

چگونه از یخ زدن مجدد لوله‌های منزل خود جلوگیری کنیم؟

اگر می‌دانید که قرار است در آینده‌ای نزدیک با دمای انجماد دست و پنجه نرم کنید، شیر آب منزل خود را به صورت قطره‌ای باز بگذارید تا از یخ زدن لوله‌ها جلوگیری کند.

گرم نگه داشتن خانه چه در روز و چه در شب و باز کردن کابینت‌هایی که لوله از آن‌ها گذر کرده برای قرار گرفتن لوله‌ها در معرض هوای گرم نیز کمک‌کننده خواهد بود. شاید این‌گونه قیمت قبض گرمایشی شما بیشتر شود، اما ترکیدگی لوله ممکن است هزینه‌های گران‌تری روی دست شما بگذارد.

به عبارت دیگر بهتر است مقدار کمی آب را هدر دهید تا آسیب‌های جدی‌تری که می‌تواند ترکیدگی لوله برای شما به وجود بیاورد را متحمل شوید.

اگر قرار است در هوای سرد برای مدتی در خانه نباشید، دمای ترموستات خود را کمتر از ۱۲ درجه تنظیم کنید.

احتمال یخ زدن لوله‌ها در نزدیکی قسمت‌های بیرونی خانه مانند لوله‌های موجود در پارکینگ بیشتر است. مطمئن شوید که در پارکینگ شما بسته است و عایقی را نیز به آن اضافه کنید. هر دو لوله‌های آب سرد و گرم باید عایق بندی شود.

سایر منابع آب در فضای باز مانند شیلنگ‌ها و خطوط آب‌پاشی حیاط منزل نیز می‌تواند در معرض خطر یخ زدن باشد. باید از بسته بودن آب در شیر اصلی حتی درون منزل اگر قرار داشته باشد نیز مطمئن شوید.

البته باید توجه کنید که گرمایش خانه خود را به صورت ایمن انجام دهید. اگر برق منزل شما قطع شود و گرمایش منزل شما نیز برقی است، به جای روشن کردن اجاق گاز، از شومینه، بخاری‌های قابل حمل و از لباس یا پتوی بیشتر استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->