سرخط خبرها

رقابت ۳ فیلم از زندگی سرداران شهید در جشنواره فیلم فجر

  • کد خبر: ۲۰۸۸۱۳
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
رقابت ۳ فیلم از زندگی سرداران شهید در جشنواره فیلم فجر
امسال در جشنواره فیلم فجر سه فیلم سینمایی «مجنون»، «احمد» و «آسمان غرب» درباره سرداران جنگ به رقابت می پردازند.

به گزارش شهرآرانیوز در جشنواره‌های گذشته فیلم‌های سینمایی درباره پرتره سرداران و قهرمانان جنگ تولید فیلمسازان ساخته شده، شاید بتوان گفت «ایستاده در غبار» از کار‌های اولی محمدحسین مهدویان یکی از نمونه‌های بارز و موفق باشد و بعد از آن نیز فیلم هایی، چون «موقعیت مهدی» توانست تماشاگران را به سالن سینما بکشاند. فیلم هایی، چون «منصور» و «غریب» هم توانست درجشنواره بازخورد‌های مثبتی داشته باشد. در جشنواره امسال سه فیلم سینمایی «مجنون»، «احمد» و «آسمان غرب» درباره سرداران جنگ است.

سردار ۲۵ ساله در مجنون

فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شاه محمدی و تهیه‌کنندگی عباس نادران تازه‌ترین محصول سینمایی سازمان اوج است که در جشنواره رونمایی می‌شود، «مجنون» اولین فیلم بلند این کارگردان به حساب می‌آید. «مجنون» درباره شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی بود که در سال ۶۳ در منطقه سردشت در پی درگیری مستقیم با نیرو‌های مسلح دشمن در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید. در فیلم سینمایی «مجنون» سجاد بابایی در نقش شهید زین الدین حضور دارد.

شخصیت شیرودی در «آسمان غرب»

از دیگر فیلم‌های جشنواره می‌توان به «آسمان غرب» اشاره کرد. محمد عسگری سال گذشته با نخستین فیلم بلندش، «اتاقک گلی»، در جشنواره چهل و یکم فجر حضور داشت که این فیلم تا امروز اکران نشده است. حالا قرار است فیلم دومش در جشنواره ۴۲ رونمایی شود. روایت سینمایی از خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر هم‌رزمانش در هوانیروز ارتش است که رویداد‌های مربوط به ماه نخست جنگ در منطقه غرب کشور را به تصویر می‌کشد. این فیلم در ابتدا «دومین روز پاییز» نام داشت که بعدا نامش به «آسمان غرب» تغییر کرد.

سردار کاظمی و زلزله بم

احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی با بازی تینو صالحی از دیگر فیلم‌های جشنواره است که تصویری از شهید احمد کاظمی است. البته این فیلم متفاوت‌تر از دو فیلم است. «احمد»، به ۱۸ ساعت ابتدایی زلزله بم و نقش شهید احمد کاظمی در این واقعه تراژیک می‌پردازد. مطمئنا از آنجا که یکی از فرماندهان رده‌بالای دفاع مقدس در مرکز فیلم قرار دارد، کارگردان به شخصیت و نگرش این شهید در فیلم پرداخته است.

منبع: آفتاب نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->