فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

کارگردان «شه‌سوار»: تصویر سینمای ایران از طبقه متوسط، تیره و چرک بوده است

  • کد خبر: ۲۱۰۳۱۶
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کارگردان «شه‌سوار»: تصویر سینمای ایران از طبقه متوسط، تیره و چرک بوده است
حسین نمازی نویسنده و کارگردان «فیلم شه سوار» گفت: در این سالها تصویری تیره و چرک از طبقه متوسط به تصویر کشیده شده است. تلاش کردم این طبقه اجتماعی را با ویژگی های نزدیک به واقعیت روایت کنم.

به گزارش شهرآرانیوز دومین روز این محفل همزمان با چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، عصر یکشنبه ۱۴ بهمن ماه در سالن بصیرت مجموعه سیزده آبان برگزار شد. در این نشست که بعد از نمایش فیلم "شه سوار" برگزار شد؛ حسین نمازی کارگردان این فیلم به تحلیل و گفتگو پیرامون فیلم پرداخت.

کارگردان فیلم "شه سوار" گفت: شاید فیلم شهسوار شباهت‌هایی به فیلم قبلی ام شادروان داشته باشد، ولی قسمت دوم شادروان نیست. شباهت این فیلم با شادروان از حیث محوریت مرگ که همیشه دغدغه ذهنی من بوده و همچنین به تصویر کشیدن جغرافیای طبقه متوسط است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در این سال‌ها سینما در حق طبقه متوسط اجحاف کرده است و جز تصویری تیره و تار و چرک از آن‌ها تصویری دیگر خلق نکرده است در صورتی که این طبقه نقاط خلاق و روشنی در زندگی خود دارد.

این فیلمساز با اشاره به فیلمش گفت: شه سوار فیلم کمدی نیست بلکه یک فیلم اجتماعی است به این دلیل که با قواعد کمدی ساخته نشده است و طنزی که در اثر موجود است انعکاسی از شخصیت شخصی خود من است که حتی در زندگی روزانه وقتی روایتی جدی را مطرح می‌کنم لبخند دیگران را به همراه دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شه سوار فیلمی است که هم سعی شده از حیث محتوا و فرم خوش ساخت باشد هم سعی شده به گونه‌ای ساخته شود که مخاطب با آن ارتباط بگیرد.

نمازی در ادامه افزود: متأسفانه ما در سینمای ایران ژانر نداریم. همین وضعیت سال‌های اخیر خود شاهدی است بر این سخن. من پیش‌بینی می‌کنم که در طول یکی دو سال آینده با وجود تولید حجم زیادی از فیلم‌های کمدی که به اصطلاح برای گیشه فیلم می‌سازند شاهد دلزدگی مخاطب از جریان فیلم کمدی شویم.

وی گفت: سینمای ما متاسفانه دولتی است. برای همین دستگاه‌های متولی سینما باید خودشان جریان تولید را هدایت کنند تا شاهد این حجم از فیلم‌های بی کیفیت که اسم کمدی را یدک می‌کشند نباشیم.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->