پیش بینی قیمت طلا و دلار (سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۴) جایگزینی کارت سوخت با کارت بانکی از مرداد۱۴۰۴ آغاز می‌شود؟ قیمت امروز خودروهای داخلی و مونتاژی (۲۳ تیر ۱۴۰۴) | حاشیه سود ۵۰۰ میلیون تومانی در بازار خودرو یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۴ برای دهک‌های اول تا سوم چه زمانی واریز می‌شود؟ آخرین وضعیت مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی ویژه دهک‌های ۴ تا ۷ | خانوار‌ها همچنان در انتظارند (۲۳ تیرماه ۱۴۰۴) تعداد قطار‌های اربعین از مشهد به مرز‌های غربی افزایش می‌یابد بررسی قیمت امروز موبایل در مشهد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) | آیفون ۱۶ چند؟ قیمت دینار عراق رشد کرد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) + جدول لیست کامل نرخ بلیت اتوبوس در ایام اربعین ۱۴۰۴ منتشر شد + جدول قیمت‌ها قبض‌های برق اصلاح می‌شود افت تولید فولاد و خودرو و جهش تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۳ هشدار‌های مهم در خصوص تراکنش‌های سامانه‌های پایا، ساتنا و پل بورس برای سومین روز متوالی مثبت شد | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۳ تیر ۱۴۰۴) هشدار به خریداران طلای آنلاین: طلا‌های تقلبی در کمین شما هستند معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: لزوم بازنگری در قیمت‌گذاری دستوری و تقویت نظارت اتحادیه‌ها در استان شرایط فروش فوق‌العاده ۶ محصول ایران خودرو ویژه منتخبین ششمین دوره ثبت‌نام اعلام شد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) صعود طلای جهانی به اوج سه هفته‌ای در پی تهدید تعرفه‌ای ترامپ (۲۳ تیرماه ۱۴۰۴) کریدور‌های ترانزیتی ایران، فرصت‌سازی در خراسان رضوی وقت خرید ملک است | کاهش ۵۰ درصدی قیمت مسکن یک تصور غیرواقعی است! طلا و سکه در مشهد گران شد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) جهش قیمت در بازار ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۳ تیر ۱۴۰۴) | دلار از مرز ۸۹ هزار تومان عبور کرد واردات موز به شرط صادرات سیب + جزئیات صادرات لبنیات ۳۰ درصد افزایش یافت بررسی قیمت جهانی نفت (۲۳ تیر ۱۴۰۴) تعدیل قیمت‌ها در بازار مسکن با کاهش تقاضا قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در تره‌بار مشهد (۲۳ تیر ۱۴۰۴) | خربزه از ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان فرار مالیاتی ۱۲۷ شخص حقیقی و حقوقی به مبلغ ۱۰۶ همت در خراسان رضوی کشف و شناسایی شد بررسی وضعیت بازار حبوبات در مشهد و خراسان رضوی | آش گرانی برای نخود و لوبیا وزیر جهاد کشاورزی: هدف‌گذاری برای خودکفایی در گوشت قرمز تا پایان دولت
سرخط خبرها

خط تولید خودروی ری‌را رونمایی شد

  • کد خبر: ۲۱۰۷۶۲
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
خط تولید خودروی ری‌را رونمایی شد
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه تحول در صنعت خودرو در گام نخست ایجاد رضایت مشتریان و ارتقا همیشگی ایمنی و ارتقاپذیری آن است، اولویت‌های ساخت یک خودرو که بایستی مورد توجه خودروسازان باشد را بحث اتصال‌پذیری، هوشمندی، اشتراکی بودن و ارتقا پذیر بودن خودروها دانسته و تاکید کرد که قیمت خودرو باید نسبت به محصول متناسب باشد.

به گزارش شهرآرانیوز عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح خط تولید خودروی «ری‌را» ضمن تبریک آغاز تحولات بنیادی در صنعت خودرو، اظهارکرد: دنیا در حال تحول در همه صنایع است و این تحول به سرعت هم انجام می‌شود. خودروی برقی آخر تحول نیست؛ بلکه تحول امروز است و ممکن است در آینده نزدیک تحولات بیشتری صورت گیرد؛ چرا که بشر به سرعت به سمت فناوری حرکت می‌کند و باید با تحولات همراه شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: در صنعت خودرو، اولین و مهمترین هدف که تحولات را رقم می‌زند، افزایش میزان رضایت ذینفعان است و همه موارد بدان ختم می‌شود. مهمترین ذینفع این صنعت، مشتریان هستند. باید صدای مشتری را بشنوید و اگر به هر دلیلی راضی نبود، در جهت جلب رضایت آن قدم بردارید.

وی تاکید کرد: اولین تحولی که از شما انتظار می‌رود، ایمنی است و اولین گناهی که مرتکب می‌شوید، ایمنی پایین محصول است. خودرویی که ساخته می‌شود باید از هر نظر امن باشد و هیچ ضعفی نداشته باشد.

مقام عالی وزارت صمت ادامه داد: در وهله دوم، همچنین بایستی ماشین‌ها متصل باشند؛ چرا این کار را نمی‌کنید؟ چند وقت هست که در این رابطه صحبت شده؟ خودرو‌هایی که از کارخانه بیرون می‌آیند بایستی قابلیت اتصال داشته باشند و بتوانند به شبکه‌ای متصل شوند که آن‌ها را هدایت کند. این موضوع به شدت می‌تواند در بحث ایمنی، کیفیت و موارد دیگر موثر باشد. بحث بعدی، موضوع هوشمندی است که باید توجه شود. خودرو باید هوشمند باشد (موضوعی که در دومین نمایشگاه دانش‌بنیان بدان پرداختیم) همچنین موضوع اشتراکی بودن نیز باید در نظر گرفته شود؛ خودرو باید این قابلیت را داشته باشد که هرکس پشت آن نشست بتواند به راحتی استفاده کند، آنقدر ساده باشد که استفاده آن برای همه ممکن باشد.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: از دیگر نکات مهم نیز این است که این خودروی تولیدی، ارتقاپذیر باشد؛ پلتفرمی داشته باشد که بتوان مدام آن را ارتقا داد و نه اینکه زیرساخت عوض شد، پلتفرم دیگر «به درد نخورد». پلتفرمی بایستی طراحی کرد و ساخت که ارتقاء پذیر باشد که به طور مثال اگر در آینده خودرو‌های هیدروژنی آمد، بتوان بر پایه آن خودروی هیدروژنی ساخت. در نهایت نیز این خودرو باید قیمتی مناسب و خوب داشته باشد و در اصطلاح نسبت به قیمتی که بر روی آن گذاشته می‌شود، ارزش داشته باشد.

راه‌های بهبود اقتصاد، برقی کردن حمل‌ونقل است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، تاکید کرد: امروز، یکی از راه‌های بهبود اقتصاد حمل‌ونقل، برقی‌سازی است. اگر با قیمت برق فعلی و حتی بیشتر از آن، بخواهیم حمل‌ونقل را برقی کنیم، باز هم بسیار به‌صرفه‌تر و اقتصادی است و حتما هزینه کمتری از هزینه‌های سوخت. با ١٢کیلو وات ساعت شارژ خودرو‌های برقی، می‌توان ١٠٠ کیلومتر حرکت کرد. در حقیقت بدون اینکه هیچ کار خاصی صورت گیرد، در بالاترین نرخ برق (در حال حاضر ۵٠٠ تومان بشود ١٠٠٠ تومان یا اصلا ١٠ هزار و ١۵ هزار تومان) باز هم به صرفه‌تر از هزینه بنزین و اقتصادی است؛ ضمن اینکه لنت، روغن موتور، فیلتر بنزین، فیلتر و... هم استفاده نمی‌شود؛ به‌جای این‌ها می‌توان قطعات دیگر ساخت. این برقی‌سازی برای مردم ما و برای جامعه خوب است. محیط‌زیست ما را سالم می‌کند. مردم از این آلودگی محیط زیست بسیار بیمار می‌شوند و هزینه‌های زیادی از بابت بیماری مردم پرداخت می‌کنیم. این کار خوب (برقی‌سازی)، تجربه شده است و اگر به صرفه و مناسب نبود که بهترین خودروسازان جهان به این سمت نرفته بودند. هیچ خودروساز خوبی در دنیا پیدا نمی‌کنیم که خودروی برقی نداشته باشد.

علی‌آبادی تاکید کرد: خودرو در جهان به سمت خودران شدن در حرکت است؛ خودروسازان بایستی از همین حالا کارگروه‌های آن را تشکیل دهند که در این زمینه (خودرو‌ها خودران، اتوبوس‌های خودران و...) فعالیت کنند.

نقشه راه وزارت صمت چیست؟

مقام عالی وزارت صمت در ادامه به صورت کلی در مورد صنعت کشور، اظهار کرد: ما در صنعت، اولویت را به صنایعی داده‌ایم که در رفع گلوگاه‌های مردم موثرند. در وهله اول باید گلوگاه‌های کشور را برطرف کنیم و به خاطر آن باید تلاش و جهاد کرد، بایستی تلاش کنیم که مردم در هیچ نقطه‌ای، بن‌بست نداشته باشند. برای کشور ما تحریم معنا ندارد؛ ما به همت همین مردم و جوانان تا حد امکان بایدگلوگاه‌ها را برطرف کنیم.

وی افزود: پس از آن، از صنایعی حمایت خواهیم کرد که ثروت آفرین هستند. سوم اینکه از تمام صنایعی که اشتغال آفرین با حداکثربهره‌وری هستند، اولویت دارند، حمایت خواهیم کرد. بهره‌وری باید حداکثری باشد. به طور مثال در معدن بایستی به سمت اکتشاف حرکت کنیم؛ هنوز بخش عمده‌ای از کشور پایش نشده و نمی‌دانیم چه‌ها داریم. در زنجیره ارزش، بایستی حداکثر ارزش فراهم شود.

علی‌آبادی گفت: در بحث تجارت، اولویت اول ما، تامین نیاز داخل در جا‌هایی است که مزیت رقابتی نداریم؛ باید در سرتاسر دنیا بررسی کنیم که کجا کالایی وجود دارد که ما نیاز داریم و مزیت رقابتی بسیار بیشتری وجود دارد و واردات آن به کشور به نفع کشور ماست. همچنین باید صادرات کالا‌هایی که برایشان مزیت رقابتی داریم را در دستور کار قرار دهیم.

وزیر صمت تاکید کرد: به هر روی، تحولات بسیاری در راه است. محور همه این تحولات این است که صنایع ما باید دانش‌بنیان باشند؛ بنابراین باید در ظرفیت‌های انسانی تمرکز کنیم؛ هر چه ظرفیت‌های انسانی را حداکثری کنیم، موفق‌تر خواهیم بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->