۱۱۱ نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌ به کشور بازگشتند مقطع کاردانی رشته «فوریت‌های پزشکی» حذف خواهد شد ارتباط گردشگری ایران با مالزی افزایش می‌یابد هشداری برای زمین؛ ۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست دستگیری عامل قتل پاکبان مشهدی + عکس خمیردندان‌های غیرمجاز از سوی وزارت بهداشت معرفی شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سفری در مشهد نیمی از فوتی‌ها در تصادفات مشهد، عابران پیاده هستند واریز ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به چه معناست؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) کشف انبار داروهای غیرمجاز توسط پلیس مشهد پشه آئدس به رنگ و بوی تایر بسیار علاقه‌مند است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در استان سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات کرونایی/ بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است

  • کد خبر: ۲۱۰۸۶
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰
پاسخگویی ۲۴ ساعته به سوالات کرونایی/ بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است
سامانه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا است.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر کمیته بیمه سلامت با اشاره به اینکه سامانه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا است، گفت: به طور متوسط در طی ۱۰ روز گذشته در شبانه روز بین ۸ تا ۹ هزار تماس با تیم پرستاری یعنی سطح یک پاسخگویی و بین هزار تا هزارو ۵۰۰ تماس با تیم پزشکی یعنی سطح دو پاسخگویی انجام شده است.

 

آناهیتا کشاورزی بیان کرد: در سامانه ۱۶۶۶ ما پاسخگوی سوالات افرادی هستیم که در خصوص بیماری کرونا دچار ابهاماتی هستند و در خصوص اینکه با توجه به علائم اظهار شده آیا احتمال ابتلابه بیماری کرونا هست یا خیر و در چه زمانی و با چه علائمی باید به بیمارستان یا مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند راهنمایی می‌شوند.

 

وی ادامه داد: اطلاعات پزشکان و پرستاران به منظور پاسخگویی به مردم براساس منابع وزارت بهداشت است. در صورتی که با توجه به علائم، تشخیص پزشکان احتمال بیماری کرونا یا آنفلوانزا باشد متناسب با علائم به مراکز بهداشتی و درمانی و یا به بیمارستان‌ها معرفی می‌شوند.

 

دبیر کمیته بیمه سلامت گفت: به سوالات در دو سطح پاسخ داده می‌شود. در سطح اول پرستاران راهنمایی‌های اولیه را در رابطه با مسائل بهداشتی و ایمنی انجام می‌دهند و در سطح دوم پزشکان پاسخگوی سوالات مرتبط با تشخیص و راهنمایی به منظور دریافت درمان‌های لازم، هستند.

 

کشاورزی افزود: پرستاران در سه شیفت و پزشکان در چهار شیفت پاسخگوی سوالات به صورت ۲۴ ساعته هستند. پزشکان پاسخگو از همکاران سازمان بیمه سلامت در ستاد و ۳۱ استان کشورهستند و در موارد کمبود نیرو از نیرو‌های سایر بخش‌ها برای تکمیل کادر پاسخگویی استفاده می‌شود.

 

وی گفت: بیشترین تماس‌ها ناشی از اضطراب ابتلا به کرونا است. هر خبری که در فضای مجازی منتشر شده بعضا باعث نگرانی‌هایی می‌شود که بازتاب آن را در تماس‌هایی که مردم با این سامانه دارند، مشاهده می‌کنیم؛ بنابراین توصیه می‌شود که افراد اخباررا فقط از منابع معتبر وزارت بهداشت پیگیری کنند.

 

دبیرکمیته بیمه سلامت تاکید کرد: سعی ما همواره بر این است که با توجه به فضای عمومی با دقت کافی در موارد غیر محتمل به ابتلا، در جهت کاهش اضطراب و ایجاد آرامش و در موارد احتمال ابتلا، راهنمایی‌های لازم دراختیارمردم قرار گیرد.

منبع: سازمان بیمه سلامت ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->