سرخط خبرها

تیم ملی در جام ملت‌ها فقط ۴۵ دقیقه فوتبال بازی کرد!

  • کد خبر: ۲۱۰۹۰۰
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
تیم ملی در جام ملت‌ها فقط ۴۵ دقیقه فوتبال بازی کرد!
تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا روند پر فراز و نشیبی داشت و فقط در ۴۵ دقیقه نیمه دوم بازی با ژاپن موفق شد رضایت عمومی را به سمت و سوی خود جلب کند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا روندی سینوسی داشت و هرگز نتوانست روی یک مسیر صعودی حرکت کند. تیم ملی در اولین بازی خود مقابل تیم ملی فوتبال فلسطین که بازی آسانی هم تصور می‌شود موفق شد با نتیجه ۴ بر یک به برتری برسد. در آن بازی عناصر هجومی تیم ملی فوتبالی هماهنگ ارائه کردند هر چند که تک گل خورده مقابل فلسطین بسیار بحث برانگیز بود و کارشناسان همان زمان اعلام کردند که باید گل خوردن از فلسطین را به عنوان یک هشدار جدی تلقی کرد.


در بازی دوم مقابل تیم ملی هنگ کنگ، اما به رغم برتری خفیف یک بر صفر، شاگردان قلعه‌نویی از لحاظ تاکتیکی نمایشی انتقاد برانگیز از خود به جا گذاشتند و نتوانستند رضایتمندی عمومی را به وجود برتری مقابل حریف جنوب شرق آسیا به دست آوردند.

بعد از بازی با هنگ کنگ تیم ملی مقابل امارات قرار گرفت که در آن بازی تا حدی وضعیت هجومی تیم ملی بهتر شد و بعد از بازی وقتی تحلیل‌ها را مرور می‌کردی به این نتیجه می‌رسیدی که تیم ملی رضایتبخش بوده است. هرچند که در همان میدان نیز اگر بیرانوند پنالتی اماراتی‌ها را مهار نمی‌کرد ممکن بود بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

با این حال تیم ملی ایران با کسب ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین به مرحله بعد رفت و مقابل سوریه قرار گرفت، اما در بازی با سوریه بار دیگر تیم ملی به حالت بازی با هنگ کنگ بازگشت و نتوانست از لحاظ تاکتیکی نمایش مطلوبی را مقابل این تیم به جا بگذارد و بعد از پایان ۱۲۰ دقیقه و در ضربات پنالتی توانست این تیم را از سد راه بردارد. در جریان آن بازی تیم ملی یک اخراجی داد و مهدی طارمی نتوانست در بازی بعد مقابل ژاپن به میدان بروند.

هرچند که نتیجه به دست آمده در آن بازی نیز با وجود غیبت طارمی به سود ایران بود و برخی معتقد بودن خروج چنین بازیکنی از ترکیب اصلی موجب شد تیم ملی نمایش روان‌تری از خود به جا بگذارد.

هرچند که در همان بازی نیز تیم ملی ایران یک نیمه بسیار ضعیف را پشت سر گذاشت و درحالی به رختکن رفتن که ۷۵ درصد از مالکیت توپ در اختیار چشم بادامی‌ها بود. درنیمه دوم آن بازی، اما تاکتیک ایران متحول شده و تیم قلعه‌نویی با فوتبالی روان موفق شد ژاپن را شکست دهد؛ که سرمربی تیم ملی بعد از کسب برد مقابل ژاپن مدعی شد که این برد نقطه عطفی در فوتبال ایران است درحالی که او از یاد برده بود تیمش درنیمه اول این بازی چه فوتبال ضعیفی را به نمایش گذاشت.

به واقع می‌توان گفت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا فقط در نیمه دومه بازی با ژاپن رضایتبخش بود وگرنه در بازی با قطر که موجب حذف ایران شد، بار دیگر تیم ملی به تنظیمات کارخانه بازگشت و با ارائه فوتبالی پر نوسان و سراسر ایراد شکست خورد و نتوانست به فینال راه یابد.

در حقیقت تیم ملی فقط یک ۴۵ دقیقه مقابل ژاپن تیم بود و دیگر نتوانست عملکردی درخشان از خود به جا بگذارد...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->