انتشار نخستین رمان «وودی آلن» سایه‌های سکوت و تاریکی | گزارشی از اجرای نمایش «خودها» در سالن بهار مشهد رقابت «تنبیه» در ۲ جشنواره معتبر جهانی خوانندگی «عمو پورنگ» با زبان هندی + ویدئو «تا ابد، ایران»، ویژه‌برنامه‌ای برای شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در دفاع دوازده‌روزه آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر در مشهد طی هفته گذشته (۲۸ تیر ۱۴۰۴) آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۲۸ تیر ۱۴۰۴) کتاب «۵۳ قصه سه سوته» منتشر شد ستیز انسان با هوا‌های نفسانی | درباره اجرای نمایش «ذهن سوخته» در پردیس تئاتر مستقل مشهد مروری بر تازه‌های نشر در آخرین روز‌های تیر ۱۴۰۴ | برگی تازه از زندگی امام موسی صدر فراخوان جشنواره «۲۵» منتشر شد تجلیل از گلی ترقی در هفتمین دوره جایزه ادبی «ارغوان» بازگشت نیوشا ضیغمی به سینما با فیلم «شب سرد» کوین اسپیسی با سریال «خانه پوشالی» روی آنتن + زمان پخش فیلم سینمایی «اشک هور» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش هیئتی در تراز انقلاب اسلامی | گزارشی از محفل محرمی اهالی هنر و رسانه مشهد با نام «هیئت ماه»
سرخط خبرها

انتقاد کانون فیلم‌نامه‌نویسان از نبود سیمرغ بخش فیلم‌نامه در جشنواره فیلم فجر

  • کد خبر: ۲۱۱۹۷۴
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
انتقاد کانون فیلم‌نامه‌نویسان از نبود سیمرغ بخش فیلم‌نامه در جشنواره فیلم فجر
کانون فیلم‌نامه نویسان سینمای ایران خطاب به رییس سازمان سینمایی، نامه‌ای نوشتند و از ندادن سیمرغ بخش فیلم‌نامه گله کردند.

به گزارش شهرآرانیوز در بخش‌هایی از این نامه آمده است که «همه می‌دانیم در سال‌های اخیر تولید یک فیلم سینمایی چقدر هزینه می‌برد. در این شرایط، فیلم‌های ناقص، حتی در اجزای فنی، دیگر در اّشکال غیرحرفه‌ای و مقدماتی سینما قابل تحمل نیست و طبعا فیلم ضعیف جایی در ویترین‌های رسانه ندارد. اما مصیبت زمانی به اوج می‌رسد که یک فیلم سینمایی از ناحیه کارگردانی و متن، دچار ضعف فراوان باشد. چنین آثاری قطعا در ویترین هیچ جشنواره معتبری به نمایش در نمی‌آیند.»

در این نامه با اشاره به اینکه هیات داوران جشنواره فیلم فجر، هیچ فیلمی را لایق دریافت جایزه فیلم‌نامه نداستند، نکات و سوالاتی را مطرح کرده‌اند از جمله اینکه فیلم‌نامه‌ای در راستای «تفکر» آن‌ها نبوده است، یا ندادن این سیمرغ در راستای «تضعیف اندیشه سینماست؟!»

کانون فیلم‌نامه نویسان هدف‌شان را برای نگارش این نامه طرح این موضوع و پرسش دانسته‌اند که «داوری مگر پروتکل نداشته است»؟، آن‌ها پرسیده‌اند «آیا بهترین فیلم جشنواره، با فیلم‌نامه‌ای بد انتخاب شده؟ کدام کارگردانی لیاقت دریافت سیمرغ داشته که حتی فیلم‌نامه‌اش قابل ارزیابی نبوده است؟»

و همچنین به این موضوع اشاره کردند که چگونه است در بخش فیلم‌نامه دیپلم افتخار اهدا می‌شود، اما سیمرغ داده نمی‌شود، «چرا که دیپلم افتخار در یک رشته، زمانی ارزشمند است که در رقابتی نزدیک با اثری درخشان، کم آورده باشد.»

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->