ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

تبلور صمیمت مادر و دختری در بوستان شهربانوی مشهد

  • کد خبر: ۲۱۲۱۷۴
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
تبلور صمیمت مادر و دختری در بوستان شهربانوی مشهد
با برگزاری اردو یک دورهمی صمیمانه در پارک وکیل‌آباد میان مادران و دختران صورت گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز صبح پنجشنبه آیین گشایش «باشگاه ملکه» با موضوع زیست عفیفانه ویژه دختران ۹ تا ۱۲سال برگزار شد و باغ شهربانو وکیل‌آباد مشهد میزبان اردوی جمعی از مادر و دختران شهر بود؛ اردویی که برای ایجاد صمیمیت بیشتر مادران و دختران طراحی شده است و گروه هدف آن دختران ۹ تا ۱۲سال هستند که در سن طلایی قرار دارند.

به این معنا که دیگر خردسال نیستند و از سوی دیگر هنوز به نوجوانی نیز پا نگذاشته‌اند. از آنجا که اولین برنامه مختص بچه‌ها بود، مادران جدا از دخترانشان از دور به تماشای شادی کودکانشان نشستند و در فضای بوستان که مختص بانوان است، به تفرج پرداختند.

بیست مربی برای بازی بچه‌ها با روسری‌های سبزآبی نشان‌دار شده بودند و هرکدام مشغول بازی با گروهی از بچه‌ها بودند؛ از بولینگ گرفته است تا بازی‌های رومیزی دیگری که با هدف افزایش تمرکز، حافظه، قدرت مهارت دست و... برایشان در نظر گرفته شده بود. قبل از شروع هر بازی، بچه‌ها کنار نیمکتی چوبی به‌صف شده بودند تا مربی‌ها روی صورتشان گل‌های نارنجی یا صورتک خرگوش ترسیم کنند.

امن و آرام، بدون دغدغه

فضا آن‌قدر امن و آرام بود که بعد از مدتی مادران بدون دغدغه دوری از فرزندانشان به سالن آمفی‌تئاتر دعوت شدند تا در فضایی مادرانه از دغدغه‌هایشان برای تربیت دخترشان بگویند و صحبت‌های کارشناس این حوزه را در پاسخ به دغدغه‌شان بشنوند. آخرین و مهم‌ترین برنامه‌ای که در این اردوی نیم‌روزه در نظر گرفته شده بود، بازی مادران در کنار دخترانشان بود و مجری مراسم به مادران توصیه کرد مشکلات زندگی روزمره را فراموش کنند و امروز در کنار کودکشان، به‌گونه‌ای متفاوت کودکی کنند. در این برنامه هیچ خبری از بی‌حوصلگی و کلافگی نبود، هرچه بود خنده بود و دست و شادی، آن هم در اردوی «مادر و دختری».

شهرداری پشتیبان گروه‌های مردمی این طرح

مجری و طراح اردو‌های مادر و دختری در باشگاه ملکه با اشاره به اینکه این برنامه به‌همت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد برپا شده است، اظهار کرد: البته کار اصلی این طرح برعهده تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی است که درحال اجرای کار هستند و ما به‌عنوان نماینده شهرداری فقط پشتیبان این گروه‌های مردمی هستیم. زهرا آل‌سیدان این اردو را مقدمه افتتاح یک طرح بزرگ‌تر اعلام کرد و افزود: ارتباطی که اینجا شکل می‌گیرد، می‌تواند زمینه‌ای باشد برای برنامه بعدی که هدف آن ارتقای این ارتباطات است.

وی با بیان اینکه مرحله بعدی این برنامه پاتوق‌های فرهنگی است و این تشکل‌های مردمی از قبل تدارک آن را دیده‌اند، گفت: در پایان این اردو مادر و دختران از طریق ایستگاه‌های راهنمایی به‌سمت آن پاتوق‌ها هدایت می‌شوند تا در نزدیک‌ترین پاتوق فرهنگی محله خود ثبت‌نام کنند. این برنامه‌ها در پاتوق‌ها نیز ادامه خواهد داشت و حتی برای بازی بچه‌ها نیز برنامه در نظر گرفته شده است تا بتوانند به رشد اجتماعی و هویت دخترانه خود دست یابند.

آل‌سیدان با اشاره به اینکه این طرح به‌مدت سه ماه به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود و پس از آسیب‌شناسی، تابستان سال آینده در کل شهر (در چند بوستان) برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هفت تشکل در این برنامه همکاری کرده‌اند که از محلات گوناگون هستند؛ سه مورد از پاتوق‌ها نیز در حومه شهر هستند. این پاتوق‌ها از آنجا که مجموعه‌های مردمی هستند، ممکن است در یک مسجد، مدرسه یا پاتوق خانگی و... باشند. برای شرکت‌کردن در این برنامه ثبت‌نام زیادی داشتیم و پیش‌بینی ما تقریبا تا هزار نفر را شامل می‌شود.

او ادامه داد: اگر این طرح در سه ماه ابتدایی با موفقیت انجام شود، باید در هر فصل یک‌بار این طرح را برای مخاطب جدید اجرا کنیم. اگر به این نتیجه برسیم که سه ماه دوره کوتاهی است و بچه‌ها به زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه خوشایند احتیاج دارند، ممکن است بازه زمانی آن را شش‌ماهه یا یک‌ساله کنیم.

آل‌سیدان با بیان اینکه بیشترین بودجه‌ای که شهرداری مشهد در این طرح هزینه کرده است، برای مربیانی است که با بچه‌ها سروکار دارند تا بتوانند بچه‌ها را به رشد فردی برسانند، درباره اینکه این طرح نمونه دیگری نیز داشته است، بیان کرد: در مشهد طرح‌های مشابهی در سطح محدود اجرا شده، اما هیچ‌کدام از طرح‌ها به این گستردگی نبوده و در این طرح برنامه‌ها تجمیع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->