رد فصلی‌بودن کرونا توسط پزشکان چینی

  • کد خبر: ۲۱۴۳۰
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
رد فصلی‌بودن کرونا توسط پزشکان چینی
متخصصان و پزشکان چینی هشدار دادند هنوز هیچ شواهدی وجود ندارد که تایید کند ویروس کرونا یک ویروس فصلی است و مانند ویروس آنفولانزا با فرارسیدن فصل گرما کم اثر یا نابود می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از سی جی تی ان، ژونگ نانشان پزشک برجسته چینی که در سال ۲۰۰۳ نیز ویروس سارس را برای اولین بار شناسایی کرده بود روز گذشته اعلام کرد: کرونا با آنفولانزا تفاوت‌های زیادی دارد و بررسی‌های وی و همکارانش نشان می‌دهد که اگر چه ویروس کرونا در مقایسه با سارس و مرس کمتر کشنده است، اما بسیار مسری‌تر است و همین مساله مقابله با آن را به شدت دچار مشکل می‌کند.

در شرایطی که نرخ مرگ و میر کرونا در حدود یک درصد است، این رقم در مورد سارس و مرس به ترتیب به ۱۰ و ۳۰ درصد می‌رسد.

به گفته ژونگ نانشان هنوز شواهدی به دست نیامده که نشان دهد بیماری کرونا در آینده به یک بیماری عادی و قابل مهار مبدل می‌شود. هنوز علت شکل گیری و همه گیر شدن این ویروس مشخص نشده و مشخص نیست آیا ارتباطی بین این ویروس و تغییرات آب و هوایی و شرایط زیستی در حال تحول در کره زمین وجود دارد یا خیر.

از نظر این متخصص و همکاران او در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در چین تنها راه مقابله با این مشکل رعایت نکات بهداشتی توسط مردم سراسر جهان با هدف بیمارنشدن آنهاست تا پزشکان با خرید وقت و زمان کافی بتوانند راه حل قطعی برای مقابله با این ویروس موذی بیابند.

منیع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->