۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید
سرخط خبرها

انتخابات ۱۱ اسفند در حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۲۱۴۳۰۷
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
انتخابات ۱۱ اسفند در حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان گفت: انتخابات امسال در حدود ۶۰هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود. در فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان حدود ۷۵ درصد از واجدین تایید صلاحیت شده اند که نزدیک به تمامی ثبت نام کنندگان دوره قبل است و برای هر کرسی مجلس۵۲ نفر رقابت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی طحان نظیف صبح امروز در نشست خبری، اظهار داشت: انتخابات در ایران یک اصل محوری و تعیین کننده است و در روزگاری که برخی کشور‌های منطقه همچنان با صندوق رای بیگانه هستند نظام جمهوری اسلامی به طور میانگین هر سال یک انتخابات را برگزار کرده و این یعنی همواره خواست و اراده مردم بوده که سامان بخش نظام بوده است.

وی افزود: در انتخابات آتی ما دو رویداد مهم را داریم. انتخابات امسال در حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود. در فرآیند بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی حدود ۷۵ درصد از واجدین تایید صلاحیت شده اند که نزدیک به تمامی ثبت نام کنندگان دوره قبل است و برای هر کرسی مجلس ۵۲ نفر رقابت می‌کنند.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی با این که قاطبه مردم ایران مسلمان هستند، اما اقلیت‌های دینی کرسی‌های ثابتی در مجلس شورای اسلامی دارند. در انتخابات خبرگان رهبری نیز ۱۴۴ نفر داوطلب تایید صلاحیت شده حضور دارند.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: تایید صلاحیت شدگان مجلس شورای اسلامی از اقشار مختلف هستند از جمله از وکلا، قضات، پزشکان، فرهنگیان و معلمان که در بین تایید صلاحیت شدگان حضور دارند. همچنبن ۶ برابر کرسی‌های مجلس، خانم‌ها به عنوان کاندیدا‌های انتخابات حضور دارند. در نظام انتخابات ما این پیش بینی شده که افراد به سادگی در معرض رای قرار گیرند که معید ساختار مردمی نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه ما حضور مردم را فرصتی برای حل مشکلات کشور می‌دانیم، گفت: با توجه به تعداد بالای داوطلبان در سراسر کشور زمینه رقابت در انتخابات فراهم است.

طحان نظیف عنوان کرد: سازکار‌های نظارت در کشور ما کاملا مردمی است. این سازوکار‌ها به گونه‌ای است که نمونه بی نظیری از جمع سپاری را شاهد هستیم به طوری که بار اصلی نظارت بر انتخابات بر دوش مردم است و از رای مردم به عنوان حق الناس صیانت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۲۳۰ هزار ناظر مردمی که هیچ کدام رابطه استخدامی با شورای نگهبان ندارند در فرآیند نظارت به شورای نگهبان کمک می‌کنند. علاوه بر این حدود ۶۲ هزار نفر از نمایندگانِ نامزد‌های شرکت در انتخابات در حوزه‌های انتخابیه بر صحت برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند. علاوه بر این حدود ۸۰۰ هزار نفر نیز عوامل اجرایی هستند که زیر نظر وزارت کشور کار می‌کنند.

در حال تکمیل است...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->