بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

افزایش 25 درصدی مزاحمت تلفنی در آتش‌نشانی مشهد

  • کد خبر: ۲۱۴۳۱
  • ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
افزایش 25 درصدی مزاحمت تلفنی در آتش‌نشانی مشهد
متاسفانه خودقرنطینگی در خانه سبب افزایش مزاحمت‌ها با شماره ۱۲۵ شده و تقریبا مزاحمت‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش شهرآرانیوز، امیر عزیزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر فشار مضاعفی بر آتش نشانی است.

وی اظهار کرد: بزرگترین مخاطرات در سنوات قبل که خوشبختانه تا همین لحظه این مخاطرات به صفر رسیده، تولید مواد متحرقه دست‌ساز است. متاسفانه جوانان و نوجوانان با آگاهی پایین، به صورت خانگی و کارگاه‌های زیرزمینی این مواد را تولید می‌کنند که در این راستا سال گذشته در انفجاری در یک واحد مسکونی، یک فوتی و دو مجروح را شاهد بودیم.

وی افزود: عمده‌ترین موارد مصدومیت، مربوط به مواد محترقه دست‌ساز و نارنجک‌هایی است که جوانان و نوجوانان در چهارشنبه آخر سال از آن استفاده می‌کنند و یا سوختگی‌هایی که ممکن است در اثر ایجاد آتش بزرگ و ناآگاهی از علم حریق رخ دهد. امسال حادثه خاص و یا موردی که منجر به مصدومیت و فوتی شود را تاکنون نداشتیم و امیدواریم که در شب چهارشنبه آخر سال نیز موردی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در رابطه با مشکلات ناشی از تداخل ویروس کرونا و چهارشنبه آخر سال، بیان کرد: یک باور غلط ممکن است وجود داشته باشد مبنی بر اینکه در حوادث مختلف برای من حادثه‌ای رخ نمی‌دهد. در چهارشنبه آخر سال برخی معتقدند که آنان تنها تماشاگر هستند، اما آمار حوادث در سال قبل نشان می‌دهد که بسیاری از تماشاچیان دچار حادثه شده بودند. در حال حاضر خطر شیوع ویروس کرونا وجود دارد و فردی که دچار سوختگی مختصر شده ممکن است پس از حضور در بیمارستان با ویروس کرونا از بیمارستان خارج شود.

فشار مضاعفی بر آتش نشانی است

عزیزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فشار مضاعفی بر آتش نشانی است، زیرا همکاران ما از حدود دو هفته قبل علاوه بر خدمات زیاد در سطح شهر، به صورت مستمر در شیفت‌هایی از ساعت ۹ تا ۵ بامداد و ۱۰ صبح الی ۵ بعدازظهر ضدعفونی معابر و اطلاع‌رسانی گسترده را انجام می‌دهند. همکاران ما به صورت دو شیفت کار می‌کنند و درخواست دارم شهروندان فردا را به دلایل مخاطرات چهارشنبه سوری و کرونا به صورت کامل در منزل بمانند تا تعداد ۳۶ عملیات چهارشنبه آخر سال که در سال ۹۷ شاهد آن بودیم، امسال به صفر برسد.

وی درخصوص اقدامات انجام‌شده برای چهارشنبه آخرسال اضافه کرد: براساس سنوات سال گذشته جدولی برای نقاط پرخطر ایجاد شده و براین اساس ۲۲ نقطه در مشهد شناسایی شده که شامل خیابان‌های وکیل‌آباد، ملک‌آباد، سجاد، فکوری، نماز، هاشمیه و... است که نیرو‌های ما در این مکان‌ها مستقر شده‌اند. همچنین ۵۰ ایستگاه با ظرفیت ۵۰۰ نیروی عملیاتی در آماده‌باش کامل خواهند بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چگونه باید با موارد مشکوک به مواد محترقه رفتار کرد، بیان کرد: در صورت مشاهده سریعا با کارشناسان ما تماس گرفته شود تا تیم مخصوص اعزام شود و هرگز افراد خود این مواد را جابه‌جا نکنند، زیرا عملیات حریق بسیار پیچیده است و ممکن است جابجایی و مجاورت مواد سبب آتش‌سوزی و حادثه شود.

افزایش ۲۵ درصدی مزاحمت تلفنی برای آتش‌نشانی

عزیزی گفت: متاسفانه خودقرنطینگی در خانه سبب افزایش مزاحمت‌ها با شماره ۱۲۵ شده و تقریبا مزاحمت‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در ادامه سید هادی سبحانی دادستان شهرستان طرقبه شاندیز طی تماس تلفنی در خصوص اقدامات انجام‌شده برای مقابله با افرادی که برای آتش بازی به طرقبه و شاندیز مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: امروز جلسه خوبی در اتاق بازرگانی شهرستان برگزار شد که به موجب آن کلیه اتحادیه‌های رستوران‌ها و تالار‌ها و مراکز خرید تعطیل شوند البته از ۱۰ روز گذشته بسیاری از این اماکن تعطیل شده بوند، اما در این جلسه تصمیم بر این شد که همگی اماکن یادشده از تاریخ ۲۷ اسفندماه تا اتمام بحران تعطیل شوند و از همه همشهریان درخواست داریم از هرگونه ورود به شهرستان، خودداری کنند.

وی افزود: محدودیت جدی در مبادی ورودی اعمال خواهد شد و خواسته همه همشهریان در طرقبه و شاندیز است که کسی به شهرستان وارد نشود. براساس قانون هرگونه خرید، نگهداری و حمل مواد محترقه، ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس دارد. همچنین هرگونه حرکت نامتعارف که باعث اخلال در نظم عمومی شود، شامل مجازات است؛ لذا در مبادی ورودی به جد از ورود اشخاص جلوگیری می‌شود. همچنین محدودیت‌های شدید از فردا عصر آغاز خواهد شد.

دادستان شهرستان طرقبه شاندیز بیان کرد: در تاریخ پنجم اسفند ۹۸ براساس آمار‌های ثبت‌شده بر روی دوربین پل پرتویی مشهد،۳۱هزار و ۱۳۰ خودرو به شهرستان وارد شدند و اگر در داخل خودرو به طور متوسط دو فرد را درنظر بگیریم حدود ۱۰۲ هزار نفر می‌شود و با این آمار اگر یک فرد آلوده وارد شهرستان شود، ویروس سریعا گسترش پیدا خواهد کرد. همچنین در اسفند ۹۸ حدود یک میلیون و ۵۶ هزار و ۴۶ نفر ورودی خودرو از پل پرتویی داشته‌ایم.
 
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->