رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

۵ ساعت حرکت در برف برای رساندن به موقع صندوق‌های رأی به کلات

  • کد خبر: ۲۱۴۶۹۴
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
۵ ساعت حرکت در برف برای رساندن به موقع صندوق‌های رأی به کلات
فرماندار کلات گفت: با توجه به بارش برف سنگین که در برخی مناطق به یک متر می‌رسد برای اینکه صندوق‌های اخذ رأی به موقع در مناطق تعیین شده استقرار یابند مسئولان امر از ساعت اولیه صبح امروز به سمت این مناطق حرکت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز علی صلاحی اظهار کرد: شهرستان کلات همانند سایر نقاط کشور تمام تلاشش را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در نقاط مختلف شهرستان با توجه به پراکندگی فراوان روستا‌ها و محلات عشایری و نقاط صعب‌العبور داشته است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی و برف نسبتاً خوبی که داشتیم امروز برای مردم به خصوص کشاورزان به معنای حقیقی عید است، چون هم جشن حضور مردم در انتخابات و هم نزولات آسمانی را که طی چند سال گذشته بی‌نظیر بوده، داریم.

فرماندار کلات خاطرنشان کرد: علیرغم مسدود شدن تمامی راه‌های مواصلاتی شهری و روستایی و محور‌های اصلی و فرعی از ساعت ۳ صبح امروز تمامی مدیریت بحران، دستگاه‌ها و نیرو‌های خدمات و لجستیک شهرستان برای بازگشایی مسیر‌ها ورود کردند.

وی با بیان اینکه قبل از آغاز فرایند رأی‌گیری تمامی شعبات در نقاط مختلفی که تعریف شده بود مستقر و به موقع شروع به اخذ رأی شهروندان نمودند، بیان کرد: بحمدالله حضور و استقبال مردم در اقصی نقاط شهرستان بسیار خوب و باشکوه است.

تشکیل صف‌های طولانی برای رأی در زیر بارش شدید برف

صلاحی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه بسیاری از نقاط بارش برف سنگینی دارند، اما برای رأی دادن صف‌های تشکیل شده است، امیدواریم این استقبال خوب تا پایان ساعت اعلام شده ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه میزان حضور پرشور مردم متدین کلات همیشه از میانگین استانی بیشتر بوده است، افزود: امیدواریم امروز هم این حضور پرشکوه ادامه داشته باشند.

فرماندار کلات در ادامه با بیان اینکه تمامی شعبات اخذ رأی تعریف شده ثابت و سیار مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: هرچند تمامی شعبات در شروع کار باید آنلاین باشند، اما در برخی مناطق، چون شعبات سیار با محدودیت ارتباط مخابراتی مواجه‌اند بر اساس قانون می‌توانند به صورت آفلاین رأی‌گیری را انجام دهند و پس از رسیدن به نقاطی که ارتباط مخابراتی داشته باشند اطلاعاتی که دریافت نمودند پس از به روزرسانی ارسال می‌شود.

وی گفت: نه تنها امروز صبح عوامل اجرایی و اعضاء شعب برای بردن صندوق‌ها به مناطق عشایری و برخی روستا‌ها باید پای پیاده می‌رفتند، بلکه شب گذشته در محور ژرف با وجود بیش از یک متر برف بخشی از مسیر را مجبور بودند با پای پیاده بروند تا به موقع به روستای مربوطه برسند.

صلاحی افزود: قطعاً اگر امروز صبح عوامل اجرایی و اعضاء شعب می‌خواستند به این روستا بروند به محل‌های مربوطه نمی‌رسیدند، یکی از شعبات به دلیل برف شدید و برای اینکه بتواند به موقع به محل برسد ساعت ۳ بامداد حرکت کرد و ۵ ساعت در مسیر بودند تا بتوانند به موقع آرای مردم را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه این نعمت جمهوری اسلامی ایران است که به حق مردم احترام می‌گذارد و انتخابات را حق مردم می‌داند، افزود: در اقصی نقاط مناطق عشایری و مرزی و محلات دامپروری اگر یک نفر هم باشد وظیفه داریم صندوق اخذ رأی را به آن‌ها برسانیم و فرصت را فراهم کنیم که شهروند و هموطن نظر خود را اعلام کند.

فرماندار کلات در ادامه با اشاره به اینکه با سه بخش زاوین، هزار مسجد و مرکز شهرستان دارای ۵۰ شعبه رأی‌گیری است، بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی، صعب‌العبور بودن برخی مناطق و کوهستانی و پراکندگی روستا‌های عشایری و محلات دامپروری و جمعیت ۷۰ درصدی روستانشین، شعب سیار ۳۲ شعبه اخذ رأی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

۲۹ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن

وی واجدین شرایط در سطح شهرستان را حدود ۲۹ هزار نفر که ۲۴۰ نفر آن‌ها را رأی اولی‌ها تشکیل می‌دهند اعلام کرد و گفت: امیدواریم امروز در فرصت باقی مانده همه شهروندان عزیز حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

صلاحی افزود: اعتقاد براین داریم که حضور در پای صندوق‌های رأی حق مردم است، باید شرایط حضور تمامی مردم عزیز در پای صندوق‌های رأی فراهم شود تا بتوانند نظراتشان را اعلام کنند و مشارکتی برای انتخاب اصلح و درست را رقم بزنند.

وی با اعلام اینکه تا این لحظه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی قابل توجه بوده است، اظهار کرد: صیانت از آرا مردم با قاطعیت و جدیت انجام می‌شود، انتظار می‌رود عموم شهروندان با حضور باشکوه در این انتخابات، حماسه‌آفرین باشند.

فرماندار کلات خاطرنشان کرد: شهروندان اطمینان داشته باشند که با نهایت دقت و تلاش جدی عوامل اجرایی از آراء آن‌ها صیانت می‌کنند. با توجه به چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، آمادگی کامل برای انتخابات وجود دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->