حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
سرخط خبرها

امروز در حاشیه هیات دولت چه گذشت؟ (۱۶ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۵۸۱۵
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
امروز در حاشیه هیات دولت چه گذشت؟ (۱۶ اسفند ۱۴۰۲)
صبح امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند نشست هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، صبح امروز چهارشنبه ۱۶ اسفند نشست هیأت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ساختمان پاستور برگزار شد.

رئیس جمهور در این جلسه با تقدیر و تجلیل از حضور پرشور و با شکوه مردم در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات نیز صمیمانه سپاسگزاری کرد.

آیت الله رئیسی با اشاره به ۴ محور مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کیفیت برگزاری انتخابات افزود: با همت دولت و وزارت کشور و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری، انتخابات در سلامت و امنیت کامل و به شکل رقابتی برگزار شد و مشارکت پرشور مردم در انتخابات نیز مسئولیت مسئولان در خدمت‌گزاری به آنان را مضاعف کرده است.

رئیس جمهور: خدمت صادقانه و خالصانه به مردم، شکرانه مشارکت مردم در انتخابات

رئیس جمهور شکرانه این مشارکت آگاهانه را خدمت خالصانه و صادقانه به مردم دانست و در ادامه با تاکید بر اینکه پیگیری تامین نیاز‌های کشور و رفع مسائل و مشکلات تا حصول نتیجه از ویژگی‌های اصلی دولت انقلابی و مردمی است، اظهار داشت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و همه همکاران دولت توجه داشته باشند که هرگز نباید اجازه دهند کاری که امروز می‌شود انجام داد به فردا موکول شود.

بنیاد شهید به سامانه سوت زنی پیوست 

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای توسعه شفافیت و به دنیال برنامه‌هایی که دولت دارد، مشابه سامانه سوت‌زنی دولت در بنیاد شهید هم راه‌اندازی شده است. اگر شهروندی خطایی یا فسادی دید، می‌تواند در آن سامانه گزارش بدهد و اسناد و مدارکش را بارگذاری کند تا رسیدگی سریع‌تر باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: همه احراز شده‌اند و خدماتشان هم شروع شده است. الان هم جانبازان و هم شهدای کرمان همه تشکیل پرونده شده‌اند و خدمات بنیاد هم برایشان شروع شده است.

عید بدون دغدغه بنزین به سفر بروید

جواد اوجی نیز به خبرنگاران حاضر در حیاط دولت گفت: صنعت نفت و گاز ایران در بین اعضای مجمع کشور‌های تولیدکننده و صادرکننده گاز موفق به کسب رتبه اول در بخش جمع‌آوری گاز‌های مشعل و عملیاتی کردن آن‌ها شد. همچنین در حالی که میانگین رشد تولید گاز طبیعی طبق اعلام دبیرخانه این مجمع ۲.۵ درصد است، اما جمهوری اسلامی ایران موفق به کسب رشد تولید ۵ درصدی گاز شده است.

وزیر نفت ادامه داد: در بحث تامین بنزین شب عید ذخایز خوبی در ۱۴۰۰ جایگاه سراسر کشور تمهیداتی اندیشیده شده و مشکلی مسافران نوروزی نخواهند داشت.

بازگشت پژمان جمشیدی به سریال‌های نوروزی با زیرخاکی ۳

پیمان جبلی در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های نوروزی صدا و سیما گفت: ما در شبکه یک سریال «زیرخاکی» را خواهیم داشت. همچنین از شبکه ۲ سریال مناسبتی ماه رمضان تحت عنوان «رستگاری» پخش می‌شود.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: از شبکه سه سریال «هفت سر اژدها» پخش خواهد شد. همچنین برنامه‌های تلویزیونی «محفل» و «زندگی پس از زندگی» که سال گذشته استقبال خوبی از آن‌ها شد، ادامه خواهد داشت.

اتمام حجت با استانداران پس از کنسرت پرحاشیه اصفهان

سپهر خلجی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: امدادرسانی با محوریت وزارت کشور و هلال احمر از لحظات اولیه شروع شده است با این‌که وزارت کشور درگیر مساله انتخابات بود، اما کار با بسیج همه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و نیرو دنبال می‌شود؛ وزیر کشور نیز در منطقه حضور یافت. استاندار، هلال احمر و ستاد مدیریت بحران در منطقه حضور دارد؛ همه کار‌های لازم انجام شد، ولی امدادرسانی ادامه دارد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره حواشی یک کنسرت موسیقی در اصفهان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز‌های قانونی را به گروه‌های هنری می‌دهد و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. توصیه ما به همه استانداران این است که مجوز‌های قانونی که دستگاه‌های دولتی را صادر می‌کنند آن‌ها مکلف به پشتیبانی و اجرا هستند و ما برخورد سلیقه‌ای نداریم.

خبر خوش بورسی برای والدین نوزادان متولد ۱۴۰۱

سید احسان خاندوزی از دیگر اعضای کابینه بود که امروز میان خبرنگاران حاضر در حیاط دولت حاضر شد و گفت: با واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ توسط سازمان برنامه و بودجه، سازمان بورس و اوراق بهادار کاملا آماده است از این رو از کلیه والدین این نوزادان درخواست می‌کنیم حداکثر تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به پنجره ملی خدمات دولت الکترونیک مراجعه و ثبت‌نام کنند.

وزیر اقتصاد درباره نحوه تامین مالی کشور‌های اسلامی گفت: همه ساله بر اساس آخرین اطلاعات بین‌المللی، رتبه‌بندی نظام تامین مالی کشور‌های اسلامی انجام و اعلام می‌شود و ایران بین کشور‌های اسلامی به طور متوسط رتبه سوم را از جهت نظام تامین مالی کسب کرده است.

استقبال ۸۵ درصدی از طرح کالابرگ الکترونیک | مرحله دوم به زودی

سید صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران گفت: از استقبال ۸۵ درصد مردم از طرح کالابرگ خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای اجرای مرحله دوم این طرح اندیشیده شده و به زودی عملیاتی می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعیین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران افزود: جلسات شورای عالی کار در این خصوص برگزار می‌شود و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس جمهور برای پیگیری وضعیت سیل‌زدگان عازم سیستان و بلوچستان شد

علی بهادری جهرمی با اشاره به اینکه بیشترین زمان جلسه هیات دولت این هفته به بررسی وضعیت امدادرسانی به استان سیستان و بلوچستان شد، گفت: رئیس جمهور به منظور پیگیری وضعیت سیل‌زدگان عازم این استان شد.سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد: صدور مجوز برگزاری دومین دوره اجلاس وزرای علوم و فناوری کشور‌های اسلامی از مصوبات امروز هیات دولت بود که با آن موافقت شد و قرار است این اجلاس سال آینده در کشور برگزار شود.

به زودی؛ افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت برای ۷ میلیون خانوار

عیسی زارع‌پور گفت: به زودی ۷ میلیون خانوار با فیبر نوری تحت پوشش قرار خواهند گرفت که می‌تواند سرعت اینترنت را تا ۱۰۰ برابر افزایش دهد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۲۰ مورد تلاش برای خرابکاری در شبکه ارتباطی در روز انتخابات خبر داد و افزود: حتی یک مورد داشتیم که یک و نیم متر حفاری برای رسیدن به کابل فیبر نوری کردند، ولی خنثی شد.

وی تاکید کرد: یک گام به انتخابات تمام الکترونیک نزدیک‌تر شدیم؛ ۹۹ درصد استعلامات رای گیری برخط بود و تجربه موفقی برای وزارت ارتباطات و وزارت کشور ثبت شد.

اسکلت ۶ هزار ساله کشف شده متعلق به کیست؟

عزت الله ضرغامی با اشاره به اینکه در سیل سیستان و بلوچستان به برخی از بنا‌های تاریخی آسیب‌های مختصری وارد شد، گفت: براساس برآوردها، بین ۵ تا ۷ میلیارد تومان خسارت وارد شده است که امیدواریم در تأمین اعتبار برای بازسازی، این موضوع مورد نظر قرار گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به افتتاح نمایشگاه نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی یک سال اخیر در موزه ملی ایران، گفت: این مجموعه بسیار ارزشمندی است که علیرغم اعتبارات محدود این حوزه، کاوش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و یکی از بهترین این کاوش‌ها، کشف مس در کنار دو اسکلت زن و مرد در شهر لیلان در آذربایجان است که قدمت کشف مس را در سطح جهانی به ۱۵۰۰ سال عقب‌تر برده است که رویدادی مهمی در باستان شناسی جهانی است.

وی ادامه داد: اسکلت کشف شده حدود ۶ هزار سال قبل از میلاد قدمت دارد و به دلیل قرار گرفتن در محیط خوب وضعیت خوب و سالمی دارد و در کنارش شمش‌های مس به دست آمده که این شمش‌ها ۸ هزار سال قدمت دارند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->