ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

‏شادی، شاکی، شرم

  • کد خبر: ۲۱۶۴
  • ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
‏شادی، شاکی، شرم
درباره حرف‌ها و رفتار‌های جنجالی ۳ سلبریتی که به سوژه داغ فضای مجازی بدل شده‌اند

ایمان فروزان‌نیا 

شاد کردن دختر سرطانی
محسن ابراهیم‌زاده، خواننده پاپ کشورمان در کنسرت جدیدش حرکت زیبایی انجام داده که ویدئوی آن در فضای مجازی داغ شده و مورد توجه کاربران قرار گرفته است. ابراهیم‌زاده در حین کنسرت ناگهان به پایین استیج و کنار یک دختر مبتلا به سرطان می‌آید، مقابل او زانو می‌زند و چند ثانیه برای او به‌صورت اختصاصی می‌خواند تا وی با روحیه بهتر به مقابله با بیماری‌اش برود. این حرکت انسان‌دوستانه ابراهیم‌زاده، تشویق کاربران فضای مجازی را به‌دنبال داشت و تعداد زیادی پست و کامنت درباره آن نوشته شد که بیشتر آن‌ها در ستایش انسانیت و رفتارهای انسان‌دوستانه بود. روحیه دادن سلبریتی‌ها به کودکان سرطانی نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا بسیار مرسوم است؛ مثلا جانی دپ، بازیگر معروف هالیوود، که بابت نقش‌آفرینی در فیلم «دزدان دریای کارائیب» طرفداران زیادی دارد، با گریم همین فیلم به بخش کودکان سرطانی در یک بیمارستان رفت و دو ساعت با کودکان این بخش وقت گذراند. این حرکت‌ها گاهی هم به‌صورت تیمی انجام می‌شود؛ مثلا بازیکنان تیم بارسلونا یک‌بار به دیدن کودکان سرطانی یک بیمارستان رفتند و با آن‌ها فوتبال‌دستی بازی کردند. بازیگران قسمت جدید مرد عنکبوتی(مرد عنکبوتی: دور از خانه) هم با همان لباس‌های ابرقهرمانی، کمتر از یک ماه قبل در لس‌آنجلس به دیدار کودکان سرطانی بیمارستان شهر رفتند و باعث خوشحالی و ذوق آن‌ها شدند.


شاکی از فضای مجازی
نیوشا ضیغمی از آن سلبریتی‌هاست که زیاد اظهارنظر جنجالی می‌کند؛ از اظهارنظر درباره سحر قریشی و مدل‌های ایرانی ساکن ترکیه بگیر تا انتقاد از وضعیت معیشت مردم. ضیغمی حالا دوباره با یک اظهارنظر تند درباره فضای مجازی، سوژه داغ این فضا شده است. او در مصاحبه با یک تلویزیون اینترنتی درباره اینکه چرا از دخترش در اینستاگرام تصویری منتشر نمی‌کند، گفت نمی‌تواند حرف‌های عجیب‌وغریب مردم درباره دخترش را تحمل کند. ضیغمی در قسمتی از مصاحبه‌اش می‌گوید دوربین موبایل و فضای مجازی، زندگی را برای سلبریتی‌ها عذاب‌آور کرده است و مردم فرهنگ استفاده از این دنیای مجازی را نمی‌دانند. این حرف‌های تند ضیغمی و حمله‌اش به کاربران فضای مجازی، خیلی زود با ضدحمله روبه‌رو شد؛ مثل کاربری که نوشته بود: «چطور وقتی با همین فضای مجازی تبلیغ می‌گیرید و محبوبیت‌تون زیاد می‌شه، مشکلی باهاش ندارید، حالا که مردم از روی علاقه خواستن عکس دخترت رو ببینن، فضای مجازی بد شد؟». البته حرف‌های نیوشا ضیغمی اشتباه نیست؛ هنوز فرهنگ استفاده از فضای مجازی در کشور ما به‌درستی جانیفتاده است، نه‌فقط مردم، بلکه سلبریتی‌های ما هم نشان داده‌اند که با فرهنگ استفاده از این فضا آشنا نیستند. نمی‌شود که یک سلبریتی عکس و فیلم تمام اتفاقات زندگی‌اش را در فضای مجازی منتشر کند و بعد، از اینکه مردم درمورد آن سوال کنند، ناراحت بشود.


استندآپ شرم‌آور
ویدئوی اجرای استندآپ‌کمدی علیرضا خمسه در کانادا این روزها حسابی برایش دردسرساز شده است. خمسه چند وقت قبل استندآپ‌کمدی‌ای به اسم «خمسه‌شو» را برای ایرانیان مقیم کانادا روی صحنه نمایش برد. حالا بریده‌ای از این استندآپ‌کمدی در فضای مجازی پخش شده و با بازخورد منفی کاربران روبه‌رو شده است. در این ویدئو خمسه می‌گوید آب‌وهوای کانادا روی خُلق مردم تاثیر گذاشته است و برخلاف مردم ایران که همه عصبی و اخمو هستند، مردم آن‌ها همه به‌هم می‌خندند. بعد ادامه می‌دهد حتی سگ‌های کانادا هم به او سلام کرده‌ و «هِلو و گود مورنینگ» گفته‌اند! درحالی‌که در ایران همه سگ‌ها پاچه می‌گیرند و کلاغ‌ها به‌جای قارقار «قِرقِر» می‌خوانند و روی همه خراب‌کاری می‌کنند. کاربران فضای مجازی محتوای این استندآپ را سرشار از تحقیر ایران و ایرانی دانستند و علیه خمسه موجی از انتقاد به راه افتاد: «وقتی حس خارج‌دوستی و تحقیر ملی جناب علیرضا خمسه گل می‌کند!» کاربر دیگری نوشته بود: «آدم شرم می‌کنه هم‌وطنی داشته باشه که خودشو از سگ خارجی هم پست‌تر و حقیرتر بدونه. بمون همون‌جا و با سگ‌های خارجی خوش بگذرون.» برخی کاربران هم استندآپ خمسه را با استند‌آپ «ترور نوآ» کمدین و طنزپرداز آفریقایی که در آمریکا برنامه طنز اجرا می‌کند مقایسه کردند که با ظرافت و بدون توهین به مردم یک کشور، تاریخ استعمار در انگلیس را به نقد می‌کشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->