ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

شهروندان ماهی قرمز عید را صرفا از مراکز مجاز خریداری کنند

  • کد خبر: ۲۱۷۱۹۵
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
شهروندان ماهی قرمز عید را صرفا از مراکز مجاز خریداری کنند
کارشناس مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: توصیه می‌شود شهروندان، ماهی قرمز سفره هفت سین را صرفا از مراکز مجاز خریداری کنند.

محسن‌ نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهارکرد: لازم است مردم برای حفظ سلامت خود، ماهی قرمز موردنیاز سفره هفت سین یا آکواریوم خود را با رعایت اصول بهداشتی از این مراکز خریداری کنند.

کارشناس مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی بیان کرد: با وجود اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر بروز سل پوستی در ماهی قرمز مشاهده نشده است، اما باید ظن بر آلودگی در این ماهی را داشته باشیم تا حتی‌الامکان هیچ‌گونه تماسی با ماهی قرمز و پوست نباشد که بتوان از بروز هر گونه بیماری پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در هنگام خرید از سلامت ماهی قرمز مطمئن شد، گفت: از خصوصیات ماهی سالم، داشتن حرکات متعادل، نداشتن جای زخم، نقاط سفید یا قرمزرنگ یا لکه‌های غیرمعمول روی بدن است.

نژاد بیان کرد: پولک‌های ماهی قرمز باید کاملا سالم باشد، چشم‌ها یک طرفه یا دوطرفه یا بیرون زده نباشد و باله‌های آن نیز باید نرم و فاقد هر گونه پوسیدگی، خوردگی یا ریختگی باشد.

وی تاکید کرد: تنگ ماهی قرمز نباید در قسمت‌های گرم خانه نگهداری شده یا در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار گیرد، زیرا این ماهی‌ها باید در محلی خنک نگهداری شوند به گونه‌ای که گذر شب و روز را هم متوجه شوند.

نژاد بیان کرد: برای نگهداری از ماهی قرمز باید دمای خانه یا آب محل نگهداری آن‌ها بین ۲۲ تا ۲۶ درجه سانتیگراد باشد، زیرا کمتر از این دما باعث کم تحرک شدن این آبزی و عوارض دیگر برای آن می‌شود.

کارشناس مسئول آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی اظهار کرد: می‌توان با اقدامات پیشگیرانه از قبیل استفاده از دستکش به ویژه برای افراد حساس و دارای سوابق حساسیت، شست‌وشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب یا ماهی زینتی، جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهی‌ها و آموزش بهداشت فردی به آن‌ها و دست نزدن به چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم یا ظرف نگهداری ماهی را مورد توجه قرار داد.

وی تاکید کرد: ظروفی که برای نگهداری ماهی قرمز استفاده می‌شود باید دهانه بزرگی داشته باشد، زیرا هر چه سطح تماس آب با هوا بیشتر باشد ماهی‌ها اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند.

نژاد گفت: آب تنگ ماهی باید هفته‌ای یک یا ۲ بار باید تعویض شود، برای استفاده از آب شهری باید این آب را ۴۸ ساعت قبل در جایی ثابت قرار داد تا کلر آن خارج شود و بعد ماهی را در آن قرار داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->