اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد هواپیمایی لوفت‌هانزا تعلیق پرواز‌ها به تهران را تا ۹ می (۲۹ اردیبهشت) تمدید کرد باز خوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران | صمیمانه از زحمات، از نجابت و از همّت کارگرانمان تشکر می‌کنم آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان عملیات جدید حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد + فیلم درگیری شدید در تظاهرات مخالفان نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست سخنگوی سازمان ملل: امیدواریم توافق آتش بس در غزه ایجاد شود آمار شهدای امروز حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک کشتی در سواحل یمن مورد هدف قرار گرفت (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بلینکن: حمله به رفح امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد

  • کد خبر: ۲۱۸۴۶۷
  • ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
بلینکن: حمله به رفح امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد
وزیر خارجه آمریکا با هشدار درباره پیامدهای تجاوز رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه گفت که این کشور به شدت درگیر مذاکرات آتش بس غزه در دوحه پایتخت قطر است و اختلاف نظرهای خیلی کمی باقی مانده است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر خارجه آمریکا امروز جمعه در جریان سفر به سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: عملیات زمینی بزرگ در رفح جان غیرنظامیان و امنیت اسرائیل را به خطر می‌اندازد. در این خصوص هفته آینده با مقام‌های اسرائیلی گفتگو می‌کنیم.

وی پیش از ترک تل آویو، تاکید کرد که تجاوز به رفح خطر انزوای اسرائیل در جهان را به همراه دارد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اصرار دارد که اسرائیل با حمایت آمریکا یا بدون حمایت آمریکا به این شهر در جنوب غزه حمله خواهد کرد.

بلینکن همچنین با توجه به مشکلات مردم غزه در دریافت کمک‌ها به علت سنگ اندازی رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که ضرورت افزایش و تداوم کمک‌های بشردوستانه به غزه مورد بحث قرار گرفت در حالی که این کمک‌ها کافی نیست.

وی در مورد پذیرفته نشدن قطعنامه جانبدارانه آمریکا در مورد آتش بس غزه در شورای امنیت سازمان ملل، مدعی شد که این قطعنامه به طرز خودخواهانه‌ای از سوی چین و روسیه وتو شد. در حالی که ایالات متحده برای حمایت از رژیم صهیونیستی پیش از این سه بار قطعنامه مورد تایید همه کشورها در شورای امنیت را وتو کرده بود.

این هفتمین سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به شمار می‌رود. پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اختلاف بین آمریکا و اسرائیل بر سر ادامه جنگ در غزه خبر داده بودند.

بلینکن پیش از این به عربستان و مصر رفت و با مقامات این دو کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. تحولات غزه محور مذاکرات و رایزنی وزیر خارجه آمریکا در دیدار با مقامات این کشورها عنوان شده است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->