چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

افسردگی، ناباروری و سکته در کمین ورزشکاران مصرف کننده مکمل‌ها

  • کد خبر: ۲۱۸۸۳۵
  • ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
افسردگی، ناباروری و سکته در کمین ورزشکاران مصرف کننده مکمل‌ها
یک کارشناس ورزشی گفت: متاسفانه اغلب مربیان بدون اینکه دانش آکادمیکی در این زمینه داشته باشند ‏ورزشکاران خود را به مصرف انواع قرص‌ها و مکمل‌ها تشویق می‌کنند که می‌تواند آسیب‌های ‏جبران ناپذیری از جمله افسردگی، سرخوردگی و عدم باروری را در آنها تشدید کند.‎
به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا عباسی، چهره مشهور علم ورزش دنیا با علی جمالیان، فوق تخصص ‏قلب و رئیس بیمارستان شهید لواسانی دیدار و گفتگو کردند‎.
 
در این نشست ابتدا عباسی با بیان اینکه ورزش و فعالیت بدنی برای تمامی افراد و علی ‏الخصوص بیماران قلبی جزء جدایی ناپذیر و لاینفک محسوب می‌شود، افزود: هر زمان ورزش و قلب را با هم دوستان صمیمی بدانیم، بدنمان در سلامت کامل است.

توصیه به ورزش‌های هوازی برای سلامت قلب

وی ادامه داد: ورزش و فعالیت بدنی گامی بزرگ به سوی سلامت قلب محسوب می‌شود. ورزش برای تقویت ‏قلب یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کنترل وزن و جلوگیری از آسیب شریان ناشی از کلسترول، قند ‏خون و فشار خون بالا است که می‌تواند منجر به حمله قلبی یا سکته شود.
 
این کارشناس متذکر شد: اما تمرینات هوازی و تمرینات مقاومتی برای سلامت ‏قلب مهم هستند‎ پیشنهاد من به بیماران قلبی و بیماران دیابتی، ورزش‌های هوازی است، زیرا ورزش ‏هوازی گردش خون را بهبود می‌بخشد که منجر به کاهش فشار خون و ضربان قلب می‌شود. اگر در طول هفته ۳ الی ۴ روز به مدت ۴۰ دقیقه ورزش منظم داشته باشید همیشه قلبی سالم خواهید داشت.

ورزش‌های هوازی شامل چه مواردی است؟

وی بیان کرد: ورزش هوازی همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ‏کاهش می‌دهد. اگر دیابت دارید، به شما کمک می‌کند قند خون خود را کنترل کنید. مثال‌های ورزش ‏هوازی شامل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و همچنین فعالیت‌های روزمره مانند انجام کار‌های خانه، ‏باغبانی، یا بازی با فرزندان یا نوه‌های شما است‎.
عباسی اضافه کرد: به خانم‌های باردار توصیه می‌کنم روزی ۳۰ دقیقه ورزش کنند؛ هرچند خیلی از متخصصان صلاح نمی‌دانند ولی ورزش به سلامت قلب و عروق نوزاد کمک می‌کند.

ارتباط مصرف هورمون‌های باشگاهی با سکته ورزشکاران جوان 

این کارشناس خاطر ‏نشان کرد:با هورمون‌های آنابولیک و مصرف آن در باشگاه‌ها برای ورزشکاران به شدت مخالفم؛ ‏چون باعث کاهش عملکرد بطن‌ها، حمله شریانی و با سکته در ورزشکاران زیر ۳۰ سال ارتباط دارد.
 
 وی متذکر شد: ‏از سوی دیگر متاسفانه اغلب مربیان ما بدون اینکه دانش آکادمیکی در این زمینه داشته باشند ‏ورزشکاران خود را به مصرف انواع قرص‌ها و مکمل‌ها تشویق می‌کنند که می‌تواند آسیب‌های ‏جبران ناپذیری از جمله افسردگی، سرخوردگی و عدم باروری را در آنها تشدید کند. ‎ ‎یک مربی و متخصص ابتدا باید سلامت ورزشکار را مد نظر قرار دهد و در مرحله بعدی قدرت و ‏عملکرد مناسب.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->