سرخط خبرها

فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳

  • کد خبر: ۲۱۸۹۰۳
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳
حدود ۱۱۳ هزار نفر از ابتدای نوروز سال ۱۴۰۳ تا هفتم فروردین ماه به تماشای فیلم‌های جدید و تازه اکران شده سینما‌های خراسان رضوی نشستند.

به گزارش شهرآرانیوز،  سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا)، همزمان با نوروز امسال فیلم‌های "آپاراتچی"، "بی بدن"، "پرویز خان"، "تمساح خونی"، "آسمان غرب" و "ایلیا جستجوی قهرمان" و "نوروز" در سینما‌های کل کشور از جمله سینما‌های استان خراسان رضوی به نمایش درآمد.

از ابتدا تا هفتم فروردین ماه مجموع فروش کل فیلم‌های مذکور در سینما‌های خراسان رضوی ۶۹ میلیارد و ۱۶۴ میلیون و ۸۵۰ هزار ریال بوده است که "تمساح خونی" با فروش ۵۶ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال بیشترین مخاطب را در بین فیلم‌های اکران نوروزی امسال در خراسان رضوی داشته است.

در این مدت سینما‌های خراسان رضوی ۱۱۲ هزار و ۷۸۴ نفر مخاطب داشتند که هفت فیلم جدید امسال را در سه هزار و ۷۷۵ سانس به تماشا نشستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این باره با اشاره به نمایش دو اثر "بی بدن" به کارگردانی مرتضی علیزاده و "ایلیا جستجوی قهرمان" به کارگردانی سید علی موسوی نژاد که از آثار هنرمندان این استان است، از مردم دعوت کرد تا تعطیلات نوروزی را با حضور در سینما و تماشای آثار زیبای هنرمندان هم‌استانی خود؛ در کنار خانواده به لذت و شادمانی سپری کنند.

محمد حسین زاده گفت: سال ۱۴۰۲ یک سال پر از افتخار برای سینمای استان بود، انیمیشن "مسافری از گانورا" تولید انیمیشن ساز‌های مشهدی به اکران رسید و در اکران موفقیت‌های خوبی را کسب کرد.

وی بیان کرد: پارسال در جشنواره فیلم فجر فیلم‌های "نپتون"، "بی‌بدن" و "ساعت جادویی" با کارگردانی فیلم‌ساز‌های استان به نمایش درآمد و توجه سینما دوستان را به خود جلب کرد.

به گفته وی، اکنون با شروع اکران‌های نوروزی فیلم‌های «ایلیا در جستجوی قهرمان» اثر سید علی موسوی‌نژاد کارگردان کاشمری و «بی‌بدن» اثر مرتضی علیزاده کارگردان مشهدی بر روی پرده سینما‌های کل کشور رفته است، ایلیا جستجوی قهرمان فیلمی سالم و پر از نشاط و خنده برای کودکان و نوجوانان است و بی‌بدن فیلمی پر از چالش و جذاب است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->