سرخط خبرها

طولانی‌ترین سفره افطار مشهدی‌ها همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) پهن شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم

امروز به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) سفره افطاری ۶ کیلومتری از چهارراه دانش تا حرم مطهر رضوی در ۴ لاین پهن شد که میزبان ۱۲ هزار روزه‌دار بود.
  • کد خبر: ۲۱۸۹۲۷
  • ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
  • ۱

به گزارش شهرآرانیوز، در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) بزرگترین سفره افطار مشهدی‌ها در خیابان امام رضا (ع) و در جوار حرم مطهر رضوی پهن شد.

در این سفره افطار که با همراهی شورای هیئات مذهبی مشهد، شهرداری مشهد، سپاه امام رضا (ع) و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از چهارراه دانش تا میدان بیت‌المقدس مشهد پهن شد، بیش از ۲۰ هزار نفر مهمان سفره کریمانه امام حسن مجتبی (ع) شدند.

ویژه برنامه میلاد امام حسن مجتبی (ع) از ساعت ۱۶ امروز با تلاوت قرآن آغاز شد و پس از آن، برنامه‌ها با اجرای سرود‌های تواشیح و مذهبی توسط نوجوانان و نیز مدح اهلبیت (ع) تا اذان مغرب ادامه یافت.

پس از اذان و اقامه نماز نیز ویژه برنامه سالروز میلاد کریم اهلبیت (ع) شامل نورافشانی، جشن و قرعه‌کشی سفر عتبات عالیات در جوار مهدیه مشهد برگزار شد.

پهن کردن طولانی‌ترین سفره‌های افطار میان کشور‌های مسلمان سابقه‌ای طولانی دارد. در اسلام بر سنت اکرام روزه‌داران تاکید زیادی شده است. پیش از این، در بازار تهران سفره افطار ۲.۵ کیلومتری، در اسکندریه مصر سفره افطار ۴ کیلومتری و در استانبول ترکیه سفره افطار ۲ کیلومتری میزبان روزه‌داران بوده است.

همچنین سال گذشته یک سفره افطار به طول ۱۲۰۰ متر و با ۸۰۰۰ مهمان در اندونزی پهن شد که در کتاب رکورد‌های گینس ثبت شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ندا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
0
0
سلام . از ساعت ۴ بعدازظهر رفتیم ابتدا سرویس دهی نامناسب و به علت محدود بودن اتوبوس ها و توقف نکردن در ایستگاه ها
بعد از ساعت ۵ کنار سفره نشستیم و متاسفانه عدم برگزاری نماز جماعت و دریغ از یک بطری آب و خرمایی برای افطار و در نهایت در ساعت ۷ اعلام نمودند که پذیرایی تمام شده
متاسفانه پذیرایی را گویا از چهارراه دانش آغاز کرده بودند و در نهایت هیچ گونه پذیرایی برای محدوده فلکه آب در نظر نگرفته بودند و فقط خواسته بودند سفره مدنظرشون پهن شود و دیگر هیچ . واقعا متاسفم با این بی برنامه گی و عدم هماهنگی
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->