تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی | ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم
سرخط خبرها

جریمه ۵ میلیون ریالی خودروهای غیر بومی/امکان اعمال قانون از طریق دوربین و به صورت حضوری

  • کد خبر: ۲۲۱۱۴
  • ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
جریمه ۵ میلیون ریالی خودروهای غیر بومی/امکان اعمال قانون از طریق دوربین و به صورت حضوری
رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به جریمه ۵ میلیون ریالی خودروهای غیر بومی گفت: امکان اعمال قانون از طریق دوربین و به صورت حضوری توسط همکاران ما وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ حمیدرضا دهنوی در خصوص اقدامات پلیس راهور استان برای  طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد:  یک لایه استانی وجود دارد که در آن برای شهرستان‌های ورودی استان از استان‌های همجوار به استان خراسان رضوی محدودیت قائل شده‌ایم  تا از  استان‌های دیگر مسافر وارد استان خراسان نشود، البته این اتفاق توسط همکاران پلیس‌راه رخ داده و بعضا خودروهایی که باید از این استان برای رفتن به استان‌های دیگری عبور کنند، به کنار گذرها و جاده‌های مدنظر راهنمایی و هدایت می‌شوند و اجازه ورود به شهر وجود ندارد.

وی افزود: لایه دیگر شامل ورودی شهرها مخصوصا شهر مشهد است. در ورودی شهر مشهد از محدوده ملک آباد، سنگ بست، بزرگراه خاتم، گلبهار و محدوده چناران محدودیت‌های کاملی اعمال شده است که آثار آن  در شهر مشهد کاملا دیده می‌شود و پس از تاثیر طرح‌های کنترلی،ترددها در سطح شهرمشهد نسبت به روز گذشته کاملا کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: همچنین ورودی مشهد از سمت سرخس نیز توسط پلیس راه سرخس در حال انجام است و در محدوده کلات نیز در خروجی کلات محدودیت‌هایی اعمال شده و ورود به مشهد کاملا کنترل و اجازه ورود داده نمی‌شود؛ کمااینکه اجازه خروج از شهر مشهد نیز داده نمی‌شود.


سرهنگ دهنوی خاطرنشان کرد: همکاران ما در محدوده پلیس‌راه و بزرگراه مسیر خروجی مشهد به سمت طرق و نیشابور، اجازه خروج به خودروهای دارای پلاک مشهد  نمی‌دهند که این موضوع تاثیر خود را تاکنون گذاشته است. در داخل شهر محدودیت‌هایی اعمال شده و خودروهایی با پلاک استان‌های دیگر که در سطح شهر تردد می‌کنند، متوقف خواهند شد و اعلام می‌کنیم اجازه تردد ندارند و آنان را به سمت خروجی شهر هدایت می‌کنیم تا از شهر خارج شوند و همچنین مواردی که از طریق دوربین مانیتور شوند نیز مشخصات و شماره تماس آنها احراز و توسط مرکز مانیتورینگ با آنان تماس گرفته می‌شود تا سریعا از شهر خارج شوند. 


وی اضافه کرد: در شهر مشهد پلاک خودروهای استان‌های دیگر به ندرت دیده می‌شود و به همین تعداد کم نیز  تذکر داده می‌شود و این اقدامات در شهرستان‌ها نیز به همین شکل اعمال می‌شود. در حال حاضر در تلاش هستیم در محدوده پارک‌ها، تفرج‌گاه‌ها و بوستان‌ها محدودیتی ایجاد کنیم  تا خودروها در آن مسیر قرار نگیرند و خانواده‌ها در سفرهای درون شهری مشارکت نداشته باشند. در این راستا نیز پلاک‌ها ضبط و با رانندگان خودرو تماس گرفته می‌شود تا از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند.


رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: طرح ممنوعیت تردد در سطح شهر از امروز صبح آغاز و نتیجه آن در روزهای آتی با کاهش سفرهای درون شهری و خلوت شدن معابر مشاهده خواهد شد. همچنین طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز از ساعت ۲۴ دیروز آغاز و کماکان ادامه دارد. لازم به ذکر است که ساکنان شهر مشهد اجازه  ندارند از شهر خارج  و از خروجی‌های شهر برگشت داده خواهند شد.


سرهنگ دهنوی عنوان کرد: از امروز کد تخلف ۲۱۷۶ با مبلغ جریمه ۵ میلیون ریال فعال شده که برای ترددهای غیرضروری در سطح شهر است که این موضوع توسط دولت اعلام شده و این قانون برای کل خودروهایی است که از شهرستان‌ها می‌آیند و امکان اعمال قانون وجود دارد البته ما اعلام کرده‌ایم که حتما ابتدا تذکر داده شود تا از شهر خارج شوند و در صورتی که به تذکر پلیس توجه نکنند یا مسافرت خود را آغاز و در مسیر جاده‌ها قرار بگیرند، امکان اعمال قانون از طریق دوربین و به صورت حضوری توسط همکاران ما وجود دارد.


وی ادامه داد: این کد تخلف از امروز فعال شده و هنوز آمارگیری انجام نشده است. همچنین لازم به ذکر است که فعلا هدف اعمال قانون نیست‌ امیدواریم مردم رعایت کنند. سعی داریم کمترین اعمال قانون را داشته باشم،اما ناچارا مواردی که در سطح شهر و جاده‌ها به تذکرات پلیس توجه نکنند از طریق دوربین‌ها رصد می‌کنیم و اعمال قانون خواهند شد. در مواردی نیز امکان توقیف یک ماهه وجود دارد. این موارد دستوری است که به پلیس داده شده  و پلیس در حال اجرای آن است. 


رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص وضعیت ترافیک و میزان تصادفات در استان و شهر مشهد گفت: در شهر مشهد تا دیروز ترددها ۵۰ درصد کاهش داشته و امروز صبح پس از گشتی که خود بنده در سطح شهر داشتم پیش‌بینی می‌شود ترددها  حدود ۷۰ درصد کاهش  داشته باشد. این طرح کاملا در داخل شهر مشهد نتیجه مثبت داشته و در کل شهرستان‌ها و در جاده‌ها نیز تاثیر داشته و مسافران موجود در جاده‌ها در حال بازگشت هستند.


 دهنوی بیان کرد: ورودی  شهر مشهد هنوز یک مقدار متراکم است اما تراکم نسبی است. همچنین تردد در جاده‌ها نیز به همین شکل نسبت به قبل کاهش داشته است. تنها تذکر ما به مردم رعایت کردن عدم  سفرهای غیر ضروری است. متاسفانه در شهر مشهد با وجود تعطیلی مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید همچنان عده‌ای با خودرو تک سرنشین تردد می‌کنند. انشاالله اگر مردم رعایت کنند تا یکی دو هفته آینده می‌توانیم خبرهای خوشی برای مردم داشته باشیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->