آنونس رسمی فیلم «مست عشق» رونمایی شد + فیلم تصویرسازی دیجیتال حسن روح‌الامین برای شعر رهبر معظم انقلاب + عکس مجموعه ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد دبیر بیست‌و‌دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران منصوب شد لیلا حاتمی با «مسیر باد» به ونیز می‌رسد؟ «پرویز خان» سینما آنلاین + زمان اکران آنلاین سریال «رخنه» کلید خورد تولید فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تیزر ماجرای تیراندازی به «کنجی ژیراک» ستاره موسیقی پاپ فرانسه محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ مشخص شد ماجرای تغییر در قوانین فصل آینده جوایز اسکار فصل دوم «آقای قاضی» در شبکه دو + زمان پخش خاطره‌ای از جنس صدا | یادی از شهلا ناظریان، دوبلور پیشکسوت که ۲ سال پیش در چنین روزی درگذشت فیلم سازی در مشهد جاده یک طرفه است | گفتگو با سعید ولی زاده، فیلمساز مشهدی آشنایی با برخی شخصیت‌های ماندگار ویلیام شکسپیر + عکس داستان‌هایی از ذهن آشفته انسان امروزی | گپی با نویسنده «گالری یک ذهن درهم» درباره این مجموعه داستان و حال و هوای آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بهره‌مندی فرهنگ‌دوستان از تور مجازی کتابخانه و موزه ملی ملک در تعطیلات نوروزی

  • کد خبر: ۲۲۲۱۰
  • ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
بهره‌مندی فرهنگ‌دوستان از تور مجازی کتابخانه و موزه ملی ملک در تعطیلات نوروزی
فرهنگ‌دوستان در ایام تعطیلات سال نو امکان بهره‌مندی از تور مجازی کتابخانه و موزه ملی ملک بزرگترین موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران را دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، علاقه‌مندان به‌صورت شبانه‌روزی می‌توانند با مراجعه به بخش بازدید مجازی در قسمت میانی صفحه اصلی وب‌سایت مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی www.malekmuseum.org به تماشای بخش‌های مختلف این مجموعه یادگار حاج حسین آقا ملک بزرگترین واقف معاصر ایران بنشینند.

 

در ابتدای این تور مجازی، بازدیدکنندگان نما‌هایی از فضای بیرونی ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در باغ ملی تهران را می‌بینند که امکان تغییر بزرگنمایی و همچنین زاویه دید خود را در چهار جهت اصلی دارند.

 

همچنین گردشگران مجازی با بهره‌گیری از نقشه راهنمای ساختمان این موقوفه می‌توانند به طبقات مختلف آن مراجعه کنند. منوی راهنمای تور مجازی نیز به منظور آشنایی هر چه بیشتر بازدیدکنندگان با امکانات این تور و دسترسی آسان‌تر مجازی آنان به بخش‌های گوناگون کتابخانه و موزه ملی ملک تهیه شده است.

 

نما‌هایی از تالار‌های کمال‌الملک و خاندان غفاری، علوم در ایران اسلامی، هنر و زندگی، سرسرای این موقوفه و... در این تور مجازی قابل مشاهده و بررسی است.

 

تالار هنر و زندگی با نمایش دائمی اشیای زینتی مانند پرده خروج مختار، فرش عمو اوغلی، مجموعه مشبک‌های فولادی، بازوبند همراه با قاب قرآن نقره، چاروق و کفش ساغری، گلدان‌های بزرگ چینی، پرتره‌های نقاشی، جعبه خاتم، بشقاب مفرغی و... از بخش‌های جذاب این تور مجازی است.

 

تالار دائمی علوم در ایران اسلامی نیز بازدیدکنندگان را با بخشی از میراث ارزنده دانش در تمدن اسلامی و مطالعه سیر تاریخی علوم دوره اسلامی تنها با تکیه بر مجموعه‌ای از آثار تاریخی و نسخه‌های خطی موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک در حوزه دانش‌های گوناگون آشنا می‌کند.

 

همچنین علاقه‌مندان با مراجعه به بخش‌های دیگر وب‌سایت کتابخانه و موزه ملی ملک از جمله بخش چندرسانه‌ای می‌توانند به تماشای فیلم‌ها و تصویر‌های جذاب مرتبط با نسخه‌های خطی و آثار تاریخی و هنری این موقوفه بنشینند.

 

مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور در راستای همکاری ملی در محدودیت حضور همگانی در فضا‌های عمومی، خدمات حضوری خود را به‌طور موقت در اسفند ماه ۹۸ متوقف و دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را به بهره‌گیری از خدمات غیرحضوری و از راه دور و توانمندی‌های مجازی این مؤسسه در بستر‌های مختلف دعوت کرد.

 

حاج حسین آقا ملک، کتابخانه و موزه ملی ملک را در سال ۱۳۱۶ خورشیدی بر حرم مطهر رضوی وقف کرده است و در حال حاضر این موقوفه در تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) قرار دارد.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->