دستور سرپرست ریاست جمهوری درباره تداوم نظارت دقیق و جدی بر بازار ویدئو | مستند «روایت سانحه» | روایت خبرنگار صداوسیما از سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور انس حقانی: شهید رئیسی مشکلات بین کشور‌های اسلامی را حل کرد + فیلم مخالفت شورای نگهبان با ثبت‌نام الکترونیک نامزد‌های ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ خرداد) جانشین منطقه پدافند هوایی شمال شرق: لزوم تبیین شخصیت‌های اخلاقی شهدای خدمت برای نسل جوان سرلشکر موسوی: ملت ایران از دل آتش‌ها همیشه سربلند بیرون آمده است زمان‌بندی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + اینفوگرافیک مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت در مدرسه عالی شهید مطهری (۶ خرداد ۱۴۰۳) آیا انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود؟ پوتین با سفر به تاشکند آخرین تحولات منطقه‌ای را بررسی می‌کند انگلیس به‌دنبال احیای «سربازی اجباری» دریادار سیاری: شهدا موجب سرافرازی و بالندگی جمهوری اسلامی ایران هستند مکتب امام‌ رضا (ع) وحدت ملی و همگرایی بین‌المللی گاف جدید بایدن | بایدن در ۴ ماه، ۱۵۰ گاف داده است ایران و سودان برای تسریع در روند بازگشایی سفارت دو کشور توافق کردند برلین در تلاش برای مهار پناهندگان اوکراینی وزیر دفاع اسپانیا جنگ غزه را نسل‌کشی واقعی دانست ادای احترام دیپلمات‌های حدود ۱۰۰ کشور و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت‌مردان شهید، در نیویورک صلیب سرخ: وضعیت رفح فاجعه‌بار است کلمبیا: روابط با اسرائیل را به‌دلیل رعایت‌نکردن قوانین حقوق‌بشری قطع کردیم
سرخط خبرها

منظور: سهم ورزش در بودجه ۱۴۰۳ افزایش یافت | امسال ۷۰ هزار معلم جذب می‌شوند

  • کد خبر: ۲۲۲۲۱۴
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
منظور: سهم ورزش در بودجه ۱۴۰۳ افزایش یافت | امسال ۷۰ هزار معلم جذب می‌شوند
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبارات حوزه ورزش ۴۵ درصد افزایش یافته در حالی که افزایش کل بودجه ۲۳ درصد بوده و سهم این حوزه از ۸۰ همت به ۱۶۰ همت افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین نشست خبری مشترک داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه و سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد.

در این نشست، داوود منظور با تأکید بر نگاه تحولی دولت در بخش دوم لایحه بودجه گفت: دولت تلاش کرده در سال جاری بتواند آنچه برای مردم به عنوان سرمایه اجتماعی تلقی می‌شود، توسط دستگاه‌های اجرایی محقق شود.

وی با بیان اینکه سعی کردیم حوزه‌های گردشگری، ورزش و فرهنگ را در بودجه سال جاری به‌خوبی مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: اعتبارات حوزه ورزش ۴۵درصد افزایش یافته درحالی‌که افزایش کل بودجه ۲۳درصد بوده و سهم این حوزه از ۸۰ همت به ۱۶۰ همت افزایش یافته است.

قانون برنامه هفتم توسعه به‌زودی به‌صورت رسمی به دولت ابلاغ می‌شود

منظور با تقدیر از نیرو‌های مسلح و دفاعی کشور که حماسه‌ای بزرگ را خلق کردند، گفت: این پیام قاطع از سوی نیرو‌های مسلح به رژیم صهیونیستی داده شد که در مقابل هرگونه تعدی، پاسخ کوبنده‌ای را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه قانون برنامه هفتم در سال گذشته پس از ارائه لایحه از سوی دولت، در مجلس نیز مورد تصویب قرار گرفت و پاره‌ای از اختلاف‌نظر‌ها بین شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی باقی بود که بخش عمده‌ای از آن‌ها تا پایان سال رفع شد، اظهار کرد: فکر می‌کنم که بخش کوچک باقی‌مانده نیز در روز‌های آینده نهایی شود و ما در ابتدای سال جاری، قانون برنامه پنج‌ساله پیشرفت را رسماً دریافت کرده و آغازبه‌کار کنیم.

بودجه سال ۱۴۰۳ در مسیر اجرای برنامه هفتم توسعه

منظور با اشاره به تغییر رویکرد‌های رخ‌داده در قانون برنامه هفتم گفت: این تغییر‌ها به دلیل پیشرفت و رشد اقتصادی بالا در ۵ سال آینده است که بعد از ابلاغ قانون، ظرفیت‌های جدید و تغییر رویکرد‌ها در برنامه هفتم نسبت‌به برنامه‌های گذشته را تبیین خواهیم کرد.

وی افزود: محتوای برنامه هفتم در بودجه سال ۱۴۰۳ لحاظ شده است؛ به این معنا که آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تغییر کرده و بودجه دومرحله‌ای شده است؛ به نحوی که دولت در زمان‌بندی لازم هر دو بخش را ارائه کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تأکید کرد: بخش اول در انتهای آبان ماه ارائه شد ولی با توجه به اینکه رسیدگی به بودجه در مجلس، در شورای نگهبان و مجمع تشخیص طولانی شد، ما در روز‌های آخر سال یعنی دقیقاً در ۲۷ اسفند، شاهد این بودیم که قسمت اول قانون شامل احکام، تبصره، جداول کلان و سقف‌های درآمد و هزینه به دولت ابلاغ شد.

منظور بیان کرد: ماده ۱۸۱ و ۱۸۲ مجلس، دولت را مکلف کرده که ده روز پس از دریافت لایحه، بخش دوم را ارائه کند که با توجه به تعطیلات نوروز، دولت‌مردان مشارکت کردند و در اولین روزی که مجلس شروع به کار کرد یعنی در ۱۹ فروردین، بخش دوم لایحه بودجه را تقدیم کردند و اعلام‌وصول انجام شد.

مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه

رئیس سازمان برنامه و بودجه تغییرات بودجه ۱۴۰۳ را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: رسیدگی به بخش دوم باسرعت در مجلس انجام شده و کمیسیون‌های مجلس این هفته جلسات را برگزار کردند و امروز هم کمیسیون تلفیق بودجه، تشکیل خواهد شد و امروز و فردا در این کمیسیون، رسیدگی نهایی می‌شود و در صحن رسیدگی کامل خواهیم کرد و شامل ابلاغ بخش دوم بودجه خواهیم بود. 

وی تأکید کرد: با توجه به آنچه در قانون بودجه به دولت تکلیف شده بود و بر اساس مفاد و محتوای قانون بودجه و ضرایب حقوقی و افزایش حقوق، اجرای قانون بودجه از ابتدای سال آغاز شده است و بر اساس جداول سال گذشته، پرداخت‌ها انجام شده و با ابلاغ جداول قانون بودجه در بخش دوم، این ارقام را به صورت قطعی ثبت خواهیم کرد.

منظور افزود: یکی از مطالبات مهم مردم اعتبارات بهتر و بیشتر برای بخش فرهنگ، جوانان و ورزش است که سعی شده در بودجه سال جاری به خوبی مدنظر قرار گیرد که اعتبارات این بخش ۴۵ درصد رشد یافته است؛ در حالی‌که رشد بودجه دولت، صرفا ۲۳ درصد بوده و با توجه به اهمیت این بخش، توجه بیشتری صورت گرفته و فقط بخش ورزش از ۸۰ همت به ۱۶۰ همت رشد کرده است که افزایش دوبرابری را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در بخش سلامت، شاهد تحول قابل‌توجهی هستیم به نحوی که اعتبارات این بخش با ۳۰ درصد رشد به ۴۰۹ همت افزایش یافته است که به طور مشخص ۲۵ هزار نیروی جدید کادر درمان امسال استخدام خواهند شد و ۱۸۰۰ عضو هیئت‌علمی جدید در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی جذب و ۴ همت برای تکمیل کادر درمان و دانشگاه‌ها اعتبار اختصاص یافته است. ضمن اینکه ۳۵۰۰ تومان اعتبار برای تغذیه بخش کادر درمان بودجه دیده شده است.

منظور تأکید کرد: دستیاران تخصصی در حوزه پزشکی با تنگنا مواجه بوده‌اند که برای سال جاری ۳ همت منابع اختصاص یافته و این اولین‌باری است که ما عملاً منابعی را پیش‌بینی کرده‌ایم که دانشگاه‌های علوم پزشکی بتوانند به دستیاران کمک‌هزینه و منابع پژوهانه اختصاص دهند؛ ضمن اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم حق ماندگاری و مقیمی در نظر گرفته‌ایم تا برای پزشکان انگیزه لازم برای ماندگاری در این مناطق ایجاد شود.

وی بیان کرد: منابع بخش پژوهش را از بخش درمان جدا کرده‌ایم و ۴ همت نیز برای خرید راهبردی بهداشت و درمان از بخش خصوصی اختصاص یافته است و فکر می‌کنیم امسال در بخش بهداشت و درمان شاهد رویکرد جدیدی در خدمت‌رسانی بیشتر و نیز جلب رضایت بیشتر در مردم باشیم.

منبع: برنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->