سرخط خبرها

نشر ۴۰۰۰ عنوان کتاب در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۲۹۳
  • ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
نشر ۴۰۰۰ عنوان کتاب در خراسان رضوی
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این اداره پارسال مجوز نشر چهار هزار عنوان کتاب در موضوعات و قالب‌های مختلف را صادر کرد.
به گزرش شهرآرانیوز، افشین تحفه‌گر فزود: این در حالی است که در سال ۱۳۹۷ مجوز نشر برای سه هزار و ۴۰۰ عنوان کتاب در استان صادر شده بود.

وی اضافه کرد: پارسال بیش از هزار فعالیت فرهنگی کتابخوانی در خراسان رضوی همزمان با برگزاری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی انجام گرفت و همچنین پنج عنوان کتاب به عنوان برگزیدگان شانزدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان معرفی شدند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از خرداد ماه سال گذشته انجام گرفت و در قالب آن ۴۹۹ باشگاه کتابخوانی در استان تشکیل شد.

تحفه‌گر اضافه کرد: در این راستا دوره آموزشی دو روزه برای مربیان چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در تیرماه سال گذشته با تعداد ۴۳ مربی استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی اظهار داشت: بیست و یکمین نمایشگاه کتاب مشهد در سال گذشته با حضور ۷۳۰ ناشر داخلی و ۳۰ ناشر خارجی یا نمایندگی ناشران خارجی برگزار شد و در آن ۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کتاب به فروش رسید.

او ادامه داد: پارسال برای نخستین بار در خراسان رضوی سیستم صدور مجوز اینترنتی کتاب راه‌اندازی شد و در این راستا ناشران و هیات نظارت بر نشر کتاب دوره آموزشی لازم در این زمینه را گذراندند.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این استان پارسال در چارچوب برنامه‌های سراسری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی با اجرای مطلوب "طرح پاییزه کتاب" رتبه نخست را در کشور به دست آورد.

تحفه‌گر افزود: در این طرح ۵۷ هزار عنوان کتاب به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در خراسان رضوی به فروش رسید و ۶۹ واحد کتابفروشی در این طرح مشارکت کردند.

وی برگزاری دوره جدید روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران و انتخاب کتابفروشی "پردیس کتاب" در مشهد به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها در سطح کشور را از دیگر رخداد‌های مهم خراسان رضوی در حوزه کتاب و کتابخوانی در سال ۱۳۹۸ برشمرد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->