مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها
از کتابخوانی و آشپزی تا دورکاری

تجربه‌های متفاوت اعضاء شورای شهر مشهد از خانه نشینی در روزهای کرونایی

  • کد خبر: ۲۲۳۴۰
  • ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
تجربه‌های متفاوت اعضاء شورای شهر مشهد از خانه نشینی در روزهای کرونایی
در این روزهایی که شیوع ویروس کرونا شدت یافته و مسئولان بارها تنها راه حفظ سلامتی و قطع زنجیره انتقال این بیماری را خودقرنطینگی و در خانه ماندن عنوان کرده‌اند اما، خود با وجود مسئولیتی که برای مدیریت شهر و کشور بر عهده دارند و برای خدمتگزاری باید در صحنه حضور داشته باشند، چگونه سلامتی خود و خانواده‌شان را تضمین می‌کنند و در این روزها چگونه همراه و در کنار مردم در قرنطینه خانگی به سر می‌برند؟

به گزارش شهرآرانیوز، پرواضح است که در این روزهایی که ویروس منحوس کرونا بی امان می‌تازد و برای او فرقی نمی‌کند که گریبان چه کسی را بگیرد و همه کس و همه جا را درگیر مشکلات عدیده‌ای کرده، تنها راه گذر از این بحران در خانه ماندن و خودداری از حضور در اجتماع است، ولی برخی از افراد با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارند همچون کادر درمانی، نیروی انتظامی، آتش نشانی، ... ملزم به حضور در محل کار هستند تا مسئولیت خطیر خود را برای سلامتی و نجات دیگر هموطنان خود انجام دهند. از این رو در گام نخست به سراغ اعضاء شورای شهر مشهد رفتیم تا ببینیم که چگونه در وضعیت قرنطینه خانگی وظایف شغلی خود را نیز انجام می‌دهند؛ چه آنهایی که بیشتر از طریق دورکاری وظایفشان را انجام می دهند و چه آنهایی که به دلیل شرایط شغلی، حضورشان در محل کار ضروری است.

در ادامه گفت و گو با تعدادی از اعضاء شورای شهر مشهد می‌خوانید:

حمیدرضا موحدی‌زاده، نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص اینکه روزهای قرنطینه را چگونه می‌گذراند، می‌گوید: من در این روزها، رصدکردن اخبار را هر روز انجام می‌دهم. چند ماه دیگر باید از پایان‌نامه دکتری خود دفاع کنم، این ایام فرصتی شده است که روی پایان‌نامه خود کار کنم. ارتباط با شهروندان را از طریق صفحه اینستاگرام خود دارم. به این صورت که شهروندان برای پست‌های من کامنت می‌گذارند و من آن‌ها را جواب می‌دهم. این مسأله سبب شده که نظرات مثبت و منفی شهروندان دریافت کنم.

 

در این شرایط بحرانی موسیقی می‌تواند پیوند و آرامش را ایجاد کند

وی ادامه می‌دهد: با اعضاء شورای شهر در خصوص اخبار و موضوعات شهر از طریق فضای مجازی واتس‌آپ در ارتباط هستیم. با خانواده خود شب‌ها در فضای مجازی جمع می‌شویم و گفت‌وگو می‌کنیم. در این ایام، شب‌ها همراه با خانواده به تماشای سریال شیرین پایتخت و برنامه دورهمی می‌نشینیم. همچنین زمانی برای تماشای فیلم می‌گذاریم. باتوجه به اینکه من به موسیقی محلی و مقامی شمال خراسان علاقه‌مند هستم گاهی به صورت منظم یا نامنظم موسیقی گوش می‌دهم. موسیقی در روحیه انسان‌ها می‌تواند اثر مثبتی بگذارد. در این شرایط بحرانی موسیقی می‌تواند پیوند و آرامش را ایجاد کند. این روزها بخشی از زمان خود را به خواندن دعا، نماز و قرآن مشغول هستم. امیدوارم لبخند و شادی دوباره به شهرخاطره‌ها یعنی مشهد برگردد.

 

راه‌اندازی کمپین برای کمک به افراد آسیب‌دیده

شهناز رمارم،  عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز می‌گوید: من علاوه بر کار شورا، مدیر یک موسسه خیریه حمایت از زنان و کودکان هستم. در این روزها علاوه بر رصد اخبارهای داخلی و خارجی از طریق فضای مجازی، به تهیه بسته‌های بهداشتی و غذای گرم برای افراد زیر پوشش مشغول هستم. این روزها در فضای مجازی کمپینی راه انداخته‌ایم که با خیرین دیگر این کار را وسعت ببخشیم و با کمک سازمان اجتماعی شهرداری و شورای محلات خانواده‌های آسیب‌پذیر و آسیب‌دیده را شناسایی کنیم و به آنها کمک کنیم.

 

راه‌اندازی گروهی در فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی اخبار درست

وی ادامه می‌دهد: باتوجه به اینکه من معلم بوده‌ام، گروهی در فضای مجازی راه انداخته‌ام تا اطلاعات درست و آنچه که از این بیماری می‌دانم را در اختیار افراد و خانواده‌ها قرار دهم. در کنار آن از اطلاعات اساتید و معلمان دیگر در این گروه مطالب مفید را یادمی‌گیرم.

رمارم تصریح می‌کند: مردم باید این بیماری را جدی بگیرند. این بیماری تا پشت در خانه همه ما رسیده است. این بیماری نامرئی است و هر لحظه ممکن است از آمارهایی که داده می‌شود یکی از ما باشیم. ما مسئولان هم باید مثل مردم در خانه خود قرنطینه باشیم تا به آنهاا بگوییم در خانه خود بمانید تا زنجیره این ویروس منحوس قطع شود.

 

انجام ورزش با خانواده/ مطالعه و نوشتن مقاله

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر انجام ورزش در روزهای قرنطینه اظهار می‌کند: این روزها با خانواده هستم و بازی‌های خانگی انجام می‌دهیم. این ایام سبب شده است که ورزش ما منظم شود. ما تمرینات ورزشی را از اینترنت دانلود کردیم. آن را در تلویزیون خانه پخش می‌کنیم و همه خانواده باهم تمرینات ورزشی را هر روز به مدت یک ساعت انجام می‌دهیم. هرچقدر فضای خانه کوچک باشد باز هم می‌توان تمرینات دوره‌ای ورزش را از اینترنت گرفت و آن را در خانه انجام داد. به نظر من، مردم با ورزش کردن روحیه، شادی و نشاط خود را در ایام قرنطینه از دست نمی‌دهند. تبعات ورزش نکردن بعدا خود را نشان خواهد داد.

وی ادامه می‌دهد: این روزها خانواده‌ها می‌توانند با برگزاری بازی‌های سنتی در میان خودشان، از فضای بازی‌های کامپیوتری کمی دور شوند و نشاط را در خانه خود بیشتر کنند. قرنطینه خانگی بدون برنامه‌ریزی روحیه افراد را کرخت می‌کند. قرنطینه روی خانواده‌های کم‌جمعیت فشار زیادی می‌آورد. قرنطینه نیز نوعی آزمایش الهی است که باید بگذرد.

مهدی‌نیا با بیان اینکه در این روزها انجام کارهای کارگروه شهرسازی و رسیدگی به نامه‌های کارتابل را از طریق نرم‌افزار زوم به صورت ویدیو کنفرانس انجام می‌دهیم، یادآور می‌شود: همیشه به دنبال فرصتی برای مطالعه بودم. کتاب‌هایی که خریده بودم اما فرصت مطالعه آن را نداشتم شروع کرده‌ام. با خانواده و فامیلمان از طریق فضای مجازی در ارتباط هستیم. بیشتر وقتم در این روزها صرف مطالعه و نوشتن مقاله است.

 

از کمک به همسر تا باغبانی

علی‌رضا شهریاری، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد عنوان می‌کند: قرنطینه به معنای حفظ خود، خانواده، فامیل، عزیزان و دوستانمان است. همه ما امکان دارد ناقل باشیم. اگر همه رعایت کنند مشکل حل خواهد شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفته بود که ۵۲ درصد از مردم قرنطینه را رعایت نمی‌کنند. رعایت‌نکردن مدت زمان در قرنطینه بودن را طولانی می‌کند و ما باید تاوان بیشتری بدهیم.

وی می‌افزاید: اگر همه مردم رعایت و همکاری کنند، مشکل ویروس کرونا حداکثر تا آخر فروردین ماه حل خواهد شد. این روزها من نیز در قرنطینه خانگی‌ هستم. کتاب خواندن، ورزش، کارهای باقی‌مانده خانه، کمک به همسرم، باغبانی و... از جمله کارهایی است که برای سرگرم کردن خود و خانواده‌ام در قرنطینه انجام می‌دهم. پدر و مادرها از خانواده‌ها دور هستند، این روزها فرصت خوبی است که خانواده‌ها به صحبت‌های فرزندانشان گوش بدهند.

 

کتاب خواندن، آشپزی و ورزش

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد روزهای قرنطینه‌اش را اینگونه روایت می‌کند: این روزها از طریق دورکاری‌ کارها را انجام می‌دهم، اما هر چند روز یک‌بار به بازدید از مجموعه‌ آتش‌نشانی که مستقیما کار ضدعفونی شهر را انجام می‌دهد، می‌روم. پیگیری کاری من و دیگر اعضاء شورا از طریق دورکاری انجام می‌شود. من دوسال و نیم است که فرصت نکرده‌ام، خیلی در کنار خانواده باشم. از 27 اسفند در قرنطینه خانگی هستم و از اول اسفندماه خانواده و فامیل را ندیدم. رصد اخبار شهر، کشور و اتفاقات جهان را هر روز انجام می‌دهم. مدت‌ها بود که فرصت فیلم دیدن را نداشتم، اما این روزها شرایط فیلم دیدن در کنار دیگر اعضاء خانواده برایم ایجاد شده است.

وی ادامه می‌دهد: فرصت کتاب‌خوانی از ویژگی‌هایی است که در ایام قرنطینه‌خانگی برایم محیا شده است. این روزها سعی می‌کنم هرروز ورزش را انجام دهم. به آشپزی و کارهای خانه می‌پردازم که در کنار من خانواده نیز مشارکت می‌کنند. از این فرصت پیش آمده برای گفت‌وگو و صحبت با فرزندانم استفاده می‌کنم. این روزها فرصت خوبی برای من و خانواده‌ام است.

گندمی بیان می‌کند: این روزها تقریبا شرایط سختی برای همه شهروندان است. همیشه بهار و هوای آن فرصتی برای بیرون رفتن بوده است اما به خاطر کرونا و حالت قرنطینه همه ما از این فرصت محروم هستیم. این فرصت دیگر پیش نمی‌آید اما چاره‌ای جز قرنطینه و در خانه ماندن نیست. همدلی، همکاری و صبوری باید در دستور کار تک تک اعضاء همه خانواده‌ها باشد.

 

با فرزندانم نمایش می‌خوانیم و اجرا می‌کنیم

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد اوقات خود را با برنامه‌ریزی دقیق پر می‌کند و برای بچه‌هایش بیشتر وقت می‌گذارد. او در خصوص این روزهای قرنطینه عنوان می‌کند: مشغله‌های کاری من در دوسال و نیم اخیر سبب شده بود که در این مدت کمتر در خدمت خانواده باشم. قرنطینه خانگی فرصت خوبی را محیا کرده است که وقت بیشتری را با خانواده بگذرانیم. من و خانواده‌ام از این باهم بودن لذت می‌بریم. ما سعی می‌کنیم اوقات خود را با برنامه‌ریزی دقیق پر کنیم و برای بچه‌ها بیشتر وقت بگذاریم. ما تحرکاتی را در طول روز انجام می‌دهیم که این بیرون از خانه نرفتن‌ها به نوعی دیگر جبران شود.

 وی ادامه می‌دهد: با بچه‌هایم بازی‌هایی را طراحی کردم که از جمله آن  این است که نمایشی را می‌خوانیم و باهم اجرا می‌کنیم. من آشپزی را خیلی دوست دارم و آشپزی هم انجام می‌دهم که در کنار آن بچه‌ها را به مشارکت می‌گیرم. سریال‌های تلویزیونی خوبی این روزها پخش می‌شود که ما نیز وقتی را برای دیدن آن تنظیم کردیم. مشغله شورا من را از کتابخانه شخصی‌ام کمی دور کرده بود. قرنطینه خانگی سبب شد که به سراغ کتابخانه‌ام بروم.

اصولی یادآور می‌شود: من و دیگر اعضاء شورا و شهرداری در این دوران به صورت دورکاری جلسات، سیاست‌گذاری‌ها، دریافت گزارش از وضعیت شهر و... را انجام می‌دهیم. 

 

باید برنامه منظمی در روزهای قرنطینه بنویسیم

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ایام قرنطینه خود، بیان می‌کند: تنها راه حل دفع کرونا، قطع زنجیره آن است. این کار در همه کشورها انجام می‌شود، گرچه که در کشور ما خیلی دیر آغاز شده است. خانواده من بیشتر از سه هفته است که در قرنطینه کامل هستند. من نیز از یک هفته به عیدنوروز در قرنطینه خانگی هستم. در قرنطینه بهترین کاری که می‌توان انجام داد این است که برنامه منظمی نوشت. در این ایام به‌راحتی می‌شود خود را با کارهای خانه و آشپزی کردن سرگرم کرد. در این ایام می‌شود، مطالعه‌ای را در نظر گرفت. من در این دوهفته  چند رمان را خواندم. کتاب افغانستان، مردم و سیاست که تاریخ قرن۱۸میلادی کشور افغانستان را تا سقوط طالبان حکایت می‌کند،خواندم.

وی ادامه می‌دهد: کتاب عقاید یک دلقک و عارف جان سوخته را در دوره قرنطینه تمام کردم. همچنین برخی از کتاب‌هایی را که در دوره دانشجویی خوانده بودم، دوباره شروع به خواندن کردم. این ایام توفیق اجباری است که در کنار خانواده، باهم گفت‌وگو کنیم. من در دوسال و نیم گذشته فرصت کمی برای بودن در کنار خانواده داشتم این روزها در قرنطینه خانگی بیشتر در کنار خانواده هستم. بیشتر خریدهای خانه را به صورت آنلاین و تلفنی انجام داده‌ام. مردم می‌تواند با خانواده خود برنامه‌ای برای تماشای فیلم و سریال بگذارند. در خانه ماندن سخت است اما باید انجام دهیم.

 

راه‌اندازی پویش‌هایی برای کمک‌رسانی به تیم‌های درمانی و بیماران کرونایی

امیر شهلا، یکی دیگر از اعضاء شورای شهر مشهد درخصوص فعالیت‌هایش در این روزها اظهار می‌کند: تنها نسخه شفابخش مقابله و مبارزه با ویروس کرونا، قرنطینه خانگی است. هیچکس از دل خوش به مردم نمی‌گوید که در خانه خود بمانید. کسانی که یک ماه است در خانه خود قرنطینه هستند، به تنها نسخه پزشکی کرونا ویروس عمل می‌کنند. من و اعضاء شورا به صورت شبانه روز آنلاین بوده و بر خط هستیم تا تمهیدات لازم را برای شهر مشهد فراهم کنیم. من چند گروه اجتماعی دارم که در آنجا برای کمک‌رسانی به تیم‌های درمانی، بیماران کرونایی و کادر درمانی بیمارستان‌ها پویش‌هایی را راه انداخته‌ایم که از آن‌ها استفاده می‌کنیم. بیشتر وقت من در روز به همین مسأله می‌گذرد.

وی بیان می‌کند: این روزها به کارهای عقب افتاده گذشته‌ام می‌پردازم. ما در هیچ زمانی در کنار خانواده به این شکل نبودیم. یکی از مواهب این دوران که همه از آن به سختی یاد می‌کنند، این است که خانواده‌ها دور هم جمع هستند و می‌توانند زمان بیشتری در کنار هم صرف کنند. این امر جزء آرزوهایی بوده که امکان تحقق نداشته اما در حال حاضر این امکان فراهم شده است.

 

چالش عکس‌های قدیمی در گروه فامیلی

شهلا عنوان می‌کند:خانواده مادری من در واتس‌آپ گروهی‌ را تشکیل داده‌اند و همه افراد خانواده در این گروه عضو هستند. یکی از کارهایی که در این گروه انجام دادیم، چالش عکس‌های قدیمی است. همه خانواده از این فرصت استفاده می‌کنند و آلبوم قدیمی خود را نگاه می‌کنند. عکس‌ها را داخل گروه می‌فرستند و خانواده خاطرات و زمان عکس‌های دورهمی برایشان زنده می‌شود.

 

می‌توان بسیاری از کارها را با ابتکار و خلاقیت‌ از طریق فضای مجازی انجام داد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه می‌دهد: از طریق فضای مجازی بازی‌هایی را برای بچه‌ها قرار داده‌ایم تا آنها نیز سرگرم شوند. بنابراین فضایی در شبکه اجتماعی تشکیل شده است که خانواده ما که امسال به دلیل شرایط نتوانستیم دورهم باشیم، در این فضا در کنار یکدیگر باشیم. خانواده پرجمعیت ما از طریق فضای مجازی سال  تحویل را باهم بودند. از فرصتی که پیش آمده است و تکنولوژی که این روزها در کنار ماست می‌توان در خانه ماند و بسیاری از کارها را با ابتکار و خلاقیت‌ از طریق فضای مجازی انجام دهیم.

 

وزارت ارشاد بازی، سرگرمی عمومی و مسابقات کتاب‌خوانی به صورت مجازی ایجاد کند

سیدمحسن حسینی‌پویا، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد بیان می‌کند: ماندن در خانه سخت است. من علاوه بر دور کاری کارهای شورا و مسئولیت‌های دیگرم، این روزها به تدریس نیز مشغول هستم. مطالعاتی که از قبل مد نظرم بوده اما فرصت آن را نداشتم، این روزها انجام می‌دهم. در کنار آن مطالعات درسی نیز دارم. این روزها تدریس من به صورت مجازی است و برخی از مطالب کلاس را به صورت صوتی ضبط می‌کنم و در اختیار دانشجویان قرار می‌دهم. از بهترین کتاب‌ها، فیلم‌ها و سایت‌هایی که افراد معرفی می‌کنند، سعی می‌کنم استفاده کنم. این روزها چند فیلم دیدم. شب‌ها با خانواده به تماشای تلویزیون می‌نشینیم.

وی ادامه می‌دهد: وزارت ارشاد می‌تواند بازی، سرگرمی عمومی و مسابقات کتاب‌خوانی برای همه افراد جامعه به صورت مجازی ایجاد کند، اما این کار نیاز به زیرساخت دارد. یک موقعیت ناخواسته اما ممتازی در اختیار همه ما قرار گرفته است که تنها نیاز به یک برنامه‌ریزی دارد. امیدوارم این برنامه‌ریزی را همه افراد داشته باشند تا بتوانند از این ایام نهایت استفاده را ببرند. در این زمینه تلویزیون نیز می‌تواند زمان‌بندی  آموزش‌های خود را مرتب‌تر کند تا کسانی که نمی‌توانند از فضای مجازی استفاده کنند از تلویزیون استفاده کنند.

 

بیشتر وقتم را صرف انجام دادن کارهای عقب مانده می‌کنم

سیدمسعود ریاضی، رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد می‌گوید: این روزها از طرف مردم پیام‌های زیادی به این مضمون دارم که «ما حوصله‌مان در خانه سر می‌رود».مردم از افرادی که بیرون می‌روند شاکی هستند. کسانی که قرنطینه را رعایت نمی‌کنند، سرعت شیوع را در بین خودشان بالا می‌برند. هرکس که رعایت نمی‌کند، خود ضرر می‌کند. افرادی که در  قرنطینه هستند، کمتر متضرر می‌شوند.

وی می‌افزاید: این روزها اخبار را از فضای مجازی دنبال می‌کنم. هر زمان که احساس کنم می‌توانم کمکی انجام بدهم، پستِ در صفحه اینستاگرام خود می‌گذارم. بخشی از این ایام ما در خانه، به مطالعه و فیلم دیدن می‌گذرد. روزانه وقتی را برای ورزش‌کردن می‌گذارم. من و خانواده‌ام بیشتر وقت خود را برای انجام دادن کارهای عقب مانده صرف می‌کنیم.

 

مطالعه و کتاب‌خوانی؛ بهترین کار برای گذراندن ایام قرنطینه

محمدحسین ودیعی، رئیس کمیسیون ویژه ایثارگران شورای اسلامی شهر مشهد مطالعه و کتاب‌خوانی را بهترین کار برای گذراندن اوقات می‌داند و می‌گوید: برنامه‌های تلویزیونی و شبکه‌های مجازی نیز سرگرم‌کننده هستند. قرنطینه سبب شده که خانواده در کنار هم جمع شوند و تعامل فکری، صحبت، گفت‌وگو و دردودل کنند. قرنطینه برای من به این صورت می‌گذرد. این روزها کتابخانه‌های بزرگ کتاب‌های خوب خارجی و ایرانی را به طور رایگان در اختیار همگان قرار می‌دهند که همه می‌توانند در این ایام از آن استفاده کنند.

وی ادامه می‌دهد: مهمترین راه‌حل برای قطع زنجیره کرونا دوری از اجتماعات، خیابان و... است. ماندن در خانه فرصت خوبی است که کارهای عقب‌افتاده در منزل را انجام دهیم.

 

محمد حاجیان شهری، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای شهر مشهد درخصوص فعالیت‌هایش در خانه اظهار می‌کند: ما در خانه همچون سایر مردم باید سرگرمی‌هایی برای خود ایجاد کنیم که مطالعه کتاب به مدت یک ساعت، کمک به کارهای خانه و امورات منزل، خریدهای هفتگی و کمک به پخت و پز غذا از جمله کارهایی است که در این اوضاع و احوال انجام می‌دهم.

وی ادامه می‌دهد: مسئولان با کنترل و مدیریت از راه دور به فعالیت می‌پردازند. بنده نیز در حوزه وظیفه اجتماعی و کاری با تشکیل گروه در فضای مجازی که به نوعی تبادل خبر هست از حوزه‌های اجرایی با خبر می‌شویم و اخباری که از سمت مردم می‌رسد به مسئولان منتقل می‌کنیم و به نوعی هماهنگی‌ها را صورت می‌دهیم.

 

 به دلیل کار نمی‌توانم در خانه بمانم

رمضانعلی فیضی، رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار نیز می‌گوید: راه اساسی پیشگیری از شیوع کرونا قطع زنجیره انتقال و ماندن در خانه است. مردم نیز به طور قابل قبولی این موضوع را رعایت کرده‌اند. ولی شغل ما در جایگاه خدمتگزاری در شهر امام مهربانی‌ها و مردم شریف مشهد ایجاب می‌کند که نتوانیم در خانه بمانیم. اکنون نیز درحال  بازدید از یک شرکت دانش بنیان در اطراف مشهد هستیم و نمی‌توانیم زیاد در خانه بمانیم، البته با رعایت کامل مسائل ایمنی و بهداشتی به خدمت رسانی به مردم می‌پردازیم و در ساعات استراحت از خانه به صورت دور کاری فعالیت خود را ادامه می‌دهیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->