به گزارش شهرآرانیوز، عباس علیآبادی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصلنود مجلس در جمع خبرنگاران، در مورد حواشی پژو پارس و وضعیت سامانه یکپارچه اظهار کرد: سیاست شخصی من این است که ما در وزارت صمت سیاستگذار هستیم، ما مجری نیستیم. مسئولین وقت با راهاندازی سامانه یکپارچه قصد داشتند کمترین تخلف را در فروش خودرو داشته باشیم و حداکثر نظارت اعمال شود.
وی افزود: در حال حاضر به سمتی میرویم که اساساً دغدغه خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.
علیآبادی ادامه داد: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسئول است و قانوناً ما سیاستگذار نیستیم و ما فقط مجری سیاستهای ابلاغی هستیم.
وی همچنین در مورد گارانتی خودرو اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهمترین آنها، افزایش مدت گارانتی و انجام تستهای مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساختهای این تستها سرمایهگذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.
وزیر صمت با بیان اینکه آییننامه واردات خودروهای دستدوم تصویب شده و این موضوع در لایحه بودجه هم دیده شده است، تصریح کرد: این موضوع باید پیگیری شود تا دولت آن را ابلاغ کند.
وی افزود: در حال حاضر واردات خودروهای جانبازان، برای جانبازان بالای ۷۰ درصد در حال انجام است. احتمالاً امسال بعد از اتمام نیاز جانبازان بالای ۷۰ درصد، واردات برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد انجام میشود.
علیآبادی ادامه داد: آمادگی داریم نیاز بازار در حوزه حملونقل عمومی را مطابق سفارشها تأمین کنیم. در حال حاضر برای تولید دو هزار اتوبوس دیزلی و دویست اتوبوس برقی ظرفیت ایجاد شده است، اما اگر بیشتر هم سفارش داده شود، آمادگی تولید داریم.
وی با اشاره به اینکه امسال در ازای هر خودروی وارداتی، چهار خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال برنامه وزارتخانه تولید بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو است.
وزیر صمت با بیان اینکه کمیسیون اصلنود به این وزارتخانه تکلیف کرد افرادی که خودرو اسقاط میکنند بتوانند از انواع خودروهایی که میتوانیم عرضه کنیم، استفاده کنند، تاکید کرد: خودروهای برقی در اولویت ارائه به متقاضیان تاکسیهای فرسوده است.
منبع: مهر