اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
سرخط خبرها

عزم جدی مدیریت شهری مشهد برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر

  • کد خبر: ۲۲۳۷۶
  • ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
عزم جدی مدیریت شهری مشهد برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر
پویشی حمایتی از اقشار آسیب‌پذیر در اوایل اسفندماه مطرح شد ولی متاسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت و در فضای اطلاع‌رسانی مطرح نشد.
به گزارش شهرآرانیوز در جلسه مشترک امروز اعضای شورای شهر مشهد و شهردار، بر موضوع حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و خانوار‌های ساکن مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار تاکید شد.
جلسه کاری رسمی فوق‌العاده شورای شهر مشهد به منظور بررسی و تبادل‌نظر پیرامون پیشنهاد ارائه شده توسط شهردار ، درخصوص بسته حمایتی خانوار‌های مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه ضمن تبریک سال ۱۳۹۹، اظهارکرد: امیدواریم با گذر از این بحران و چالش جهانی، سال جاری را با شرایط مناسبی ادامه دهیم.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در تمامی بخش‌های مدیریت شهری، اعم از شورای شهر و شهرداری در این مدتی که از شیوع ویروس کرونا گذشته است، گفت: اگر حساسیت‌های مدیران استانی و تلاش‌ها و تاکیدات اعضای شورا و شهردار نبود، بدون شک، مشهد امروز شرایط نامناسب‌تری داشت؛ همین انسجام و همدلی بین مدیران و بخش‌های مختلف یکی از نکات برجسته و موفقیت‌آمیز این روزهاست.

حیدری تاکید کرد: از این پس هم باید همچون گذشته با دقت کار مردم را دنبال کنیم و پیگیر دغدغه‌های آن‌ها باشیم تا بتوان با کمترین آسیب از این بحران عبور کرد.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از ساکنان مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر مشهد، کارگران روزمزدی هستند که این روز‌ها و پس از شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی و معیشتی جدی مواجهند، گفت: کمک به اقشار آسیب‌پذیر یکی از دغدغه‌های شورای شهر مشهد بود و این جلسه هم به همین منظور تشکیل شد.
رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص باید با پیوست اجتماعی و اقتصادی همراه باشد و از نظرات متخصصان این حوزه‌ها بهره گرفته شود.
حیدری با تاکید برلزوم پرهیز از هرگونه عمل شتابزده، گفت: پویشی حمایتی در اوایل اسفندماه مطرح شد، ولی متاسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت و در فضای اطلاع‌رسانی مطرح نشد؛ هرچه سریعتر باید این پویش با جدیت شکل گیرد و مشارکت مردمی را جلب کنیم.

وی افزود: مردم و قدرت عمومی را هیچگاه نباید ناچیز شمرد چراکه عزم آن‌ها در هر کاری معجزه می‌کند.
حیدری درخصوص جامعه هدفی که میتواند تحت حمایت قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعات در این زمینه، تهیه بانک اطلاعاتی متقن و قابل اتکاء از اقشار آسیب‌پذیر است؛ بانکی که برای تهیه داده‌های آن میتوان از شورا‌های اجتماعی محلات، بهزیستی، کمیته امداد، کارکنان روزمزد طرف حساب شهرداری، اداره کار و امور اجتماعی، انجمن حمایت از زندانیان و ... استفاده کرد.

وی افزود: در جهت اجرای طرح حمایتی از اقشار آسیب پذیر، تمامی نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط، چون کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، اداره کل اوقاف و امور خیریه و خیرین و تشکل‌های غیردولتی در یک حرکت جمعی این کار را با مشارکت پیش ببرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->