خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

کشف ۸۵۰ تن مواد مخدر در سال گذشته

  • کد خبر: ۲۲۳۸
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
کشف ۸۵۰ تن مواد مخدر در سال گذشته
۷۰ درصد کشفیات مواد افیونی از شهر‌های شرقی کشور بوده است

راحله حسین زاده - سال هاست که اعتیاد در جامعه ما سرآغاز سایر آسیب های اجتماعی شده و بی تردید یکی از بلاهایی است که اکنون سایه شوم آن بر سر جوانان و نوجوانان ما افتاده و موجب شده تا به گفته سردار سعید منتظرالمهدی، سخن گوی ستاد مبارزه با مواد مخدر 2درصد دانش آموزان کشور را گرفتار این بلای خانمان سوز کند، آماری که حالا زنگ خطر آن بلندتر از همیشه به گوش مسئولان و سازمان های مردم نهاد رسیده است تا محمدحسن جهان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در نشست تخصصی با سازمان های مردم نهاد فعال حوزه پیشگیری از اعتیاد اولویت اول کاری خود در تابستان را بر جامعه هدف دانش آموزان بیان کند.
بی شک سازمان های مردم نهاد در برنامه های پیشگیرانه و اهداف اصلی رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نقش بسزایی ایفا می کنند نکته ای که دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ضمن تأیید آن هدف خانه تشکل های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر استان را ایجاد همراهی و همدلی در محله های حاشیه شهر مشهد با محوریت مردم بیان کرد که در این راه از حضور 170 یاریگر در استان بهره می برد.
سردار سعید منتظرالمهدی، سخن گوی ستاد مبارزه با موا دمخدر کشور در این نشست غایب بودن پدران و مادران شاغل در محیط خانواده را عامل مهمی در رها شدن فرزندان و پدیده اعتیاد در بین جوانان دانست.
او اولویت اول در حوزه پیشگیری از مواد مخدر را جوانان و نوجوانان معرفی کرد و به استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در امر مبارزه با این بلای خانمان سوز تاکید کرد. به گفته منتظرالمهدی فرآیند اجتماعی شدن کودکان حاشیه شهر مشهد باید از مسیر درست انجام شود تا در آینده کمتر به آسیب های اجتماعی مبتلا شوند.این مقام مسئول دلیل افزایش مصرف مواد مخدری مانند «گل» و «ماریجوانا» را ناآگاهی مردم دانست و گفت: 40 درصد افراد مصرف کننده از عوارض این مواد اطلاع نداشتند و تصور می کردند که گیاهی است. سخن گوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درباره درمان معتادان با متادون هم گفت: این ماده باعث می شود افراد مصرف کننده شیشه کمتر دچار توهم شوند و میزان اعمال خطر آفرین آن ها کاهش یابد. درست است که متادون درمان قطعی نیست اما می تواند اثرات مواد مخدر را کم کند و لازم به تأکید است که کسی با متادون معتاد نمی شود.
به گفته وی در سال گذشته 850 تن مواد مخدر در کشور کشف شده و از این مقدار 655 تن از سوی نیروی انتظامی به دست آمده که 70 درصد کشفیات از شهرهای شرقی کشور بوده است.
سخن گوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد شهدای مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته را هم 17 نفر بیان کرد و مدعی شد که حدود ۱۰ درصد از مواد مخدر تولید و قاچاق شده از افغانستان به کشورمان، از سوی جمهوری اسلامی ایران کشف می‌شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->