تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشید (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

با کودک بدغذا و کم‌غذا این گونه رفتار کنید

  • کد خبر: ۲۲۶۲۹
  • ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
با کودک بدغذا و کم‌غذا این گونه رفتار کنید
همۀ متخصصان اطفال بر سر این موضوع هم عقیده‌اند که بهترین راه حل، نشان دادن کمترین حد ممکن نگرانی والدین در برخورد با بدغذایی یا کم غذایی کودک است. با این حال، این کار آسان نیست. 6 توصیه داریم که می‌توانند به شما کمک کند.
به گزارش شهرآرانیوز، قبل از این که بگویید فرزندتان "بد غذا است" یا بدتر "مشکل تغذیه‌ای دارد"، تمام این موارد را بررسی کنید.

شرایط را در نظر بگیرید
دلایل منطقی متعددی وجود دارند که یک کودک به دفعات، از غذا خوردن امتناع کند:
*وعدۀ قبلی غذایش خیلی حجیم بوده است.
*در بین وعده‌های غذایی، چیز‌های زیادی می‌خورد.
* خسته یا مضطرب است، مثلاً شب‌ها.
*در حال گذار از یک دوره‌ای است که کمتر رشد می‌کند، بنابراین نیاز کمتری به خوردن دارد.

از تمام جایگزین‌ها استفاده کنید
نگرانی عمدۀ والدین این است که، چون فرزندشان از خوردن غذا یا خوردن برخی مواد غذایی خودداری می‌کند، تمام مواد مغذی را که بدنش نیاز دارد، دریافت نکند. این نگرانی کاملاً بی مورد است، کودک نمی‌گذارد که از گرسنگی بمیرد. اما برای اینکه شما خاطر جمع شوید، چند پیشنهاد داریم که می‌توانید در صورت لزوم آن‌ها را جایگزین غذای کودک‌تان کنید:
*سوپ، موادخام یا پوره‌ها به جای سبزیجات پخته
*کمپوت یا آب میوه‌ها به جای خود میوه
*ماست، پنیر یا دیگر لبنیات به جای شیر
*تخممرغ، لبنیات یا حبوبات به جای گوشت

کمی سرسخت باشید
اگر فرزندتان مثلاً از خوردن سبزیجات امتناع می‌کند، در تمام وعده‌های غذایی این مواد را برایش آماده کنید، اما بقیۀ غذا را تغییر دهید: برای مثال گراتین گل کلم و ماهی، یا به همراه گوشت یا سیب زمینی و... اغلب باید در بیش از ۱۰ مورد، یک مادۀ غذایی را به کودک بدهید، تا آن را قبول کند. اگر آن مادۀ غذایی را با خوراکی‌های دیگر همراه کنید، شانس خود را بالا برده‌اید.

جدا یا مخلوط کنید
گوش به زنگ فرزندتان باشید و سعی کنید او را بشناسید. بعضی بچه‌ها در برابر روش پوشش مقاومتی نشان نمی‌دهند، در این روش تکه‌های سبزیجات و غذا‌هایی را که دوست دارد را به چیز‌هایی که به طور عادی دوست ندارد، اضافه می‌کنید. اما بعضی دیگر می‌خواهند چند لقمه از سبزیجات بخورند، اما از خوردن چیز‌های دیگری که با آن مخلوط شده، امتناع می‌کنند. تا قبل از اینکه منوی غذای خانوادگی تان مختل شود، سعی کنید آن را به دست بگیرید و جلوی خراب شدنش را بگیرید.

نگذارید هله هوله‌خوری کند
بچه‌ها مثل همۀ بزرگتر‌ها نباید هرزه‌خوری کنند، اما نه به خاطر اینکه ممکن است مثل بزرگتر‌ها اضافه وزن پیدا کنند، به این علت که هرزه خوری ممکن است جلوی اشتهای کودک را بگیرد؛ بنابراین از دادن خوراکی در بین وعده‌های غذایی به کودک خودداری کنید، به خصوص برای تشویق کردن، آرام کردن یا دلداری دادنش.

با مهم‌ترین‌ها شروع کنید
فرزند شما یک سری الویت‌های غذایی دارد و دنبال خوراکی‌هایی می‌گردد که بیشتر ترجیح می‌دهد و این کاملاً طبیعی است. اما این وضعیت نباید تا آنجا پیش رود که کودک فقط از یک گروه غذایی، تغذیه کند؛ بنابراین سبزیجات (یا مواد غذایی دیگر را که کودک عموماً از خوردن آن خودداری می‌کند) را در اول وعدۀ غذایی به او بدهید. گرسنگی‌اش بقیۀ جریان را پیش می‌برد!
منبع: سلامت نیوز
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->