یادی از «صادق رضازاده شفق» که چند اثر مهم درباره نادرشاه دارد | تاریخی که از مشهد نوشته شد گلایه ساکنان مهدی آباد مشهد از وجود انبار‌های ضایعاتی | زندگی در جوار انبار‌های ضایعاتی هوای مشهد در وضعیت «ناسالم» برای گروه‌های حساس (۱۷ مهر ۱۴۰۴) نایب‌رئیس شورای شهر مشهد: واسطه‌گری‌های ناسالم، گردشگری سلامت مشهد را زمین‌گیر کرد شهردار مشهد مقدس: فلسفه وجودی مشهد، بر محور ولایت و امامت است | گردشگری سلامت، نیازمند سامان‌دهی و مقابله با دلالی + فیلم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: زائران مشهد باید تجربه‌ای فراتر از زیارت داشته باشند آیین رونمایی از اکوسیستم گردشگری «زیوان» شهرداری مشهد برگزار شد وزارت بهداشت در پی حذف هپاتیت C تا ۳ سال آینده والدِ آگاه، والدِ ناآگاه | باید و نباید‌های تربیت کودک از دو منظر روان‌شناختی و دینی مهاجرانی: نمایندگان حق دارند وزرا را استیضاح کنند، اما سیاسی‌کاری ممنوع اعلام نتایج دوره بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ویژه استعدادهای درخشان آمریکا مدعی شد یک سرکرده القاعده در سوریه به هلاکت رسیده است تدابیر مدیریت شهری مشهد برای آبیاری فضای سبز | تابستان داغ، مغلوب سرسبز‌ی شهر کیفیت هوای امروز مشهد همچنان «ناسالم برای افراد حساس» (۱۶ مهر ۱۴۰۴) آغاز اجرای قرارداد بازسازی ۱۷۸ دستگاه اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی مشهد پلمب ۲ کافی‌شاپ متخلف در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) رشد چشمگیر مشارکت مردمی مشهد در «طرح قرار زیارت»؛ بهره‌مندی بیش از ۱۱۰ هزار نفر در شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ رشد ۶۲ درصدی فضا‌های اختصاصی بانوان در مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری نمک مصرفی شهر مشهد هنوز هم از کیلومترها دورتر می‌آید تا دل شهر | معدن‌های دروازه قوچان
سرخط خبرها

برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۷۳۹۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و مدیر منابع وزارت راه و شهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز بعد از تأکید سال گذشته رئیس‌جمهور برای آغاز هر‌چه‌سریع‌تر عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد برای توسعه زیرساخت‌های زیارت، بهمن سال گذشته بود که محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، اعلام کرد که عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران به مشهد با تدارک وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن و جلسه‌ای اختصاصی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، به‌زودی آغاز می‌شود.

تمام‌عیار، پای‌کار قطار

حالا و با گذشت سه ماه از اظهارات این مقام مسئول، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیر منابع وزارت راه و شهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد و اعلام کرد که این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن، برای تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-مشهد اقدام می‌کند. 

دیروز و در جلسه بررسی نحوه اجرای دستور رئیس‌جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی راه‌آهن سریع السیر تهران-مشهد، بسیاری از مسئولان کشوری برای تحقق دستور رئیس‌جمهور برای گسترش زیرساخت‌های زیارت، پای‌کار آمدند و امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نفت، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌و‌نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گرد هم آمدند تا همه توان مالی دولت را برای تحقق این مهم بسیج کنند.

تدوین برنامه عملیاتی در همین ماه

آن‌گونه که غفاری اعلام کرد، محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد و با‌توجه‌به اهمیت آن در جابه‌جایی ۴۱‌میلیون نفر زائر و مسافر در سال، از توجیه لازم برای اجرایی شدن برخوردار است.
این مقام مسئول این خبر خوش را هم داد که با‌توجه‌به مطالعات و اقدامات صورت‌گرفته ظرف بیش از یک سال گذشته، حتما در اردیبهشت‌ماه برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد تدوین‌ می‌شود.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای منابع مورد‌نیاز برای اجرای این پروژه گفت: با‌توجه‌به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران و بخش‌های فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای این پروژه، سبد تأمین مالی متنوع آن طراحی و به‌زودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بهره‌گیری کامل از نتایج تجربیات موجود، اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال فناوری و مستندسازی لازم، تحت یک مدیریت متمرکز و فازبندی عملیاتی پروژه با رویکرد بهره‌برداری کامل هر‌یک از فاز‌ها را از الزامات اجرایی این پروژه می‌دانیم.

استفاده حداکثری از کنسرسیوم مشاوران توانمند

غفاری همچنین با اشاره به برخورداری پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد از مجوز ماده‌۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری‌اسلامی‌ایران به این نکته اشاره کرد که سعی ما بر این است که از حضور کنسرسیوم مشاوران توانمند داخلی و خارجی برای طراحی و نظارت مطمئن و کامل پروژه حداکثر بهره را ببریم. این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن، از جمله انواع تهاتر نفت، منابع عمومی، مشوق‌ها و امتیازات مالی، تأمین مالی فاینانس، تخفیف سود بازرگانی تجهیزات وارداتی، امتیاز معادن، مولدسازی و ... برای تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-مشهد اقدام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->