رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد تمرکز بر حداکثر بهره‌وری منابع آبی موجود برای فضای سبز مشهد در سال ۱۴۰۴ تور مجازی فاز اول خط سه مترو مشهد | با ابر پروژه خط ۳ قطارشهری مشهد بیشتر آشنا شوید
سرخط خبرها

برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۷۳۹۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود
معاون برنامه‌ریزی و مدیر منابع وزارت راه و شهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد.
مهدی عسکری
خبرنگار مهدی عسکری

به گزارش شهرآرانیوز بعد از تأکید سال گذشته رئیس‌جمهور برای آغاز هر‌چه‌سریع‌تر عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران-مشهد برای توسعه زیرساخت‌های زیارت، بهمن سال گذشته بود که محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، اعلام کرد که عملیات اجرایی قطار سریع‌السیر تهران به مشهد با تدارک وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن و جلسه‌ای اختصاصی که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، به‌زودی آغاز می‌شود.

تمام‌عیار، پای‌کار قطار

حالا و با گذشت سه ماه از اظهارات این مقام مسئول، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیر منابع وزارت راه و شهرسازی، از تدوین برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت‌ماه خبر داد و اعلام کرد که این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن، برای تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-مشهد اقدام می‌کند. 

دیروز و در جلسه بررسی نحوه اجرای دستور رئیس‌جمهوری برای تسریع در شروع عملیات اجرایی راه‌آهن سریع السیر تهران-مشهد، بسیاری از مسئولان کشوری برای تحقق دستور رئیس‌جمهور برای گسترش زیرساخت‌های زیارت، پای‌کار آمدند و امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، سیدمیعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نفت، شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌و‌نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گرد هم آمدند تا همه توان مالی دولت را برای تحقق این مهم بسیج کنند.

تدوین برنامه عملیاتی در همین ماه

آن‌گونه که غفاری اعلام کرد، محور مذکور به طول ۸۷۰ کیلومتر احداث خواهد شد و با‌توجه‌به اهمیت آن در جابه‌جایی ۴۱‌میلیون نفر زائر و مسافر در سال، از توجیه لازم برای اجرایی شدن برخوردار است.
این مقام مسئول این خبر خوش را هم داد که با‌توجه‌به مطالعات و اقدامات صورت‌گرفته ظرف بیش از یک سال گذشته، حتما در اردیبهشت‌ماه برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد تدوین‌ می‌شود.

اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای منابع مورد‌نیاز برای اجرای این پروژه گفت: با‌توجه‌به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران و بخش‌های فنی و اجرایی داخلی و همچنین اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران خارجی برای اجرای این پروژه، سبد تأمین مالی متنوع آن طراحی و به‌زودی برای اتخاذ تصمیم نهایی تقدیم دولت خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بهره‌گیری کامل از نتایج تجربیات موجود، اتخاذ تدابیر لازم برای انتقال فناوری و مستندسازی لازم، تحت یک مدیریت متمرکز و فازبندی عملیاتی پروژه با رویکرد بهره‌برداری کامل هر‌یک از فاز‌ها را از الزامات اجرایی این پروژه می‌دانیم.

استفاده حداکثری از کنسرسیوم مشاوران توانمند

غفاری همچنین با اشاره به برخورداری پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد از مجوز ماده‌۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری‌اسلامی‌ایران به این نکته اشاره کرد که سعی ما بر این است که از حضور کنسرسیوم مشاوران توانمند داخلی و خارجی برای طراحی و نظارت مطمئن و کامل پروژه حداکثر بهره را ببریم. این معاونت با ترکیب همه منابع و روش‌های تأمین مالی ممکن، از جمله انواع تهاتر نفت، منابع عمومی، مشوق‌ها و امتیازات مالی، تأمین مالی فاینانس، تخفیف سود بازرگانی تجهیزات وارداتی، امتیاز معادن، مولدسازی و ... برای تهیه سبد متنوع تأمین مالی راه‌آهن تهران-مشهد اقدام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->