جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها

کرونا در کمین سیگاری‌ها

  • کد خبر: ۲۲۷۵۱
  • ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کرونا در کمین سیگاری‌ها
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که افراد سیگاری ریسک بالاتری از ابتلا به کووید-۱۹ را دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، افراد سیگاری احتمالاً در برابر کووید- ۱۹ آسیب پذیرتر هستند، زیرا استعمال سیگار به معنای این است که انگشتان دست (احتمالاً سیگار آلوده) با لب در تماس است که احتمال انتقال ویروس از دست به دهان را افزایش می‌دهد.

 

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، افراد سیگاری ممکن است بیشتر به بیماری ریه یا کاهش ظرفیت ریه مبتلا باشند که خطر ابتلا به بیماری جدید را افزایش می‌دهد.

 

سازمان بهداشت جهانی همچنین تأکید کرده است که شرایطی که نیاز به اکسیژن را افزایش یا توانایی بدن در استفاده صحیح از آن را کاهش می‌دهد، بیماران را در معرض خطر جدی التهاب ریه قرار می‌دهد.

 

چندی پیش نیز نتایج یک آزمایش تازه که بر طیفی گسترده از مبتلایان به ویروس کرونا انجام شد، نشان داد که احتمال بروز نارسایی‌های جدی و مرگ در میان مردان سیگاریِ مبتلا به این بیماری به مراتب از افراد دیگر بیشتر است. یافته‌های این مطالعه که از سوی متخصصان علوم پزشکی در چین و آمریکا روی ۸۰۰۰ فرد مبتلا انجام شده، نشان می‌دهد احتمال بیشتری وجود دارد که مردان سیگاری به این  بیماری مبتلا شوند. همچنین بیماری در آن‌ها با علائم شدیدتری همراه خواهد بود و احتمال مرگ نیز به همین میزان در میان این دسته از افراد بالاتر است.

 

میزان بالای خطر در گروه افراد سیگاریِ مبتلا پیش از این در مورد بیماری‌های هم‌خانواده کروناویروس جدید، یعنی سارس و مرس نیز مشاهده شده بود.

 

کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و بر اساس آمار سایت "worldometers" تاکنون کرونا بالای یک میلیون نفر در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا را درگیر کرده و بیش از ۵۹ هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.

 

کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می‌گیرد و  قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی با همه افراد (یک متر) رعایت شده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->