فراگیری دانش سیاسی و توسعه یافتگی کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۶ تیر) + آموزش کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۵ تیر) + آموزش سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها خبر داد اپل با حکم اتحادیه اروپا رسما به نقض قوانین بازارهای دیجیتال متهم شد علت کرش‌کردن و بازنشدن ربات همستر کامبت + راه‌حل رفع مشکل تابستان امسال انفجاری ستاره‌ای رخ می‌دهد که هر ۸۰ سال یکبار ‌تکرار می‌شود فیلم کامل مناظره محسن هاشمی و علی خضریان درباره رقابت پزشکیان و جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۴ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳ تیر) + آموزش تاکنون ۲۱ میلیون کاربر بسته اینترنت رایگان انتخابات را فعال کرده‌اند (۲ تیر ۱۴۰۳) مدیرعامل انویدیا: بخشی از بافت‌های بازی‌های آینده را هوش مصنوعی تولید می‌کند دانشمندان در تحقیقی جدید دریافتند پلک‌زدن نقشی فراتر از روانکاری چشم‌ها دارد بهترین نئوبانک ایرانی کدام است؟ | جدال نفس‌گیر در میدان بانکداری دیجیتال به زودی فقط کاربران پریمیوم می‌توانند از قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی ایکس استفاده کنند HarmonyOS NEXT هواوی رونمایی شد + فهرست دستگاه‌های سازگار کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (شنبه ۲ تیر) استراتژی شهر ۲۴ ساعته پاسخی به دنیای مدرن
سرخط خبرها

اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت

  • کد خبر: ۲۲۷۵۴۶
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان، بعد از دو ماه درگذشت
خانواده مرد ۶۲ ساله‌ای که اولین دریافت‌کننده کلیه خوک در جهان بود از مرگ او خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز - ریچارد اسلِیمن در ماه مارس در بیمارستان عمومی ماساچوست تحت عمل چهارساعته پیوند خوک قرار گرفت و دو هفته بعد در ۲ آوریل از بیمارستان مرخص شد.

البته این بیمارستان تاکید کرد که هیچ نشانه‌ای از مرگ ناگهانی اسلیمن به دلیل این پیوند وجود ندارد.  بیمارستان عمومی ماساچوست در بیانیه‌ای گفت:

«تیم جراحی این پیوند عمیقاً از درگذشت ناگهانی آقای اسلیمن ناراحت هستند. ما هیچ نشانه‌ای نداریم که این مرگ در نتیجه پیوند اخیر او باشد.»

این بیمارستان در زمان پیوند گفته بود که اسلیمن سال‌ها با دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا زندگی می‌کرده است. او سال‌ها تحت دیالیز بود تا اینکه در دسامبر ۲۰۱۸ در بیمارستان عمومی ماساچوست پیوند کلیه را از یک اهداکننده درگذشته انسانی دریافت کرد.

با این حال، کلیه حدود پنج سال بعد شروع به از کار افتادن کرد و اسلایمن مجبور شد در ماه می ۲۰۲۳ دیالیز را از سر بگیرد، که به گفته بیمارستان کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار داد.

بیمارستان در بیانیه خود بعد از مرگ اسلیمن گفت: «آقای اسلیمن برای همیشه به عنوان چراغ امیدی برای بیماران بی‌شمار پیوند در سراسر جهان دیده خواهد شد و ما عمیقا از اعتماد و تمایل او برای پیشرفت در زمینه پیوند خارجی سپاسگزاریم. ما از صمیم قلب به خانواده و عزیزان آقای اسلیمن تسلیت می‌گوییم.»

شرکت eGenesis که یک شرکت داروسازی مستقر در کمبریج است، کلیه یک خوک را که به صورت ژنتیکی با استفاده از فناوری CRISPR-Cas ۹ ویرایش شده بود برای اسلیمن تهیه کرد. به گفته بیمارستان، ژن‌های مضر خوک حذف شدند و ژن‌های انسانی خاصی برای بهبود سازگاری آن با انسان به آن اضافه شده بود.

خانواده اسلیمن در بیانیه‌ای از پزشکان و تیم مراقبتی وی در بیمارستان عمومی ماساچوست به این شکل تشکر کردند:

«خانواده ما عمیقاً از درگذشت ناگهانی ریک عزیزمان متأسف هستند، اما از اینکه او الهام‌بخش بسیاری از افراد بوده است، احساس آرامش می‌کنند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با داستان ریک آشنا شده‌اند. ما از احساس و خوش‌بینی‌ای که او هنوز به بیماران در انتظار پیوند ارائه می‌دهد، احساس آرامش می‌کنیم. ما از تیم مراقبت او در بیمارستان عمومی ماساچوست و ماس جنرال بریگام، به ویژه دکتر ویلیامز، دکتر کاوای و دکتر ریلا بسیار سپاسگزاریم، که واقعاً هر کاری که در توان داشتند برای کمک به ریک انجام دادند. پیوند زنوترانسپلنت به خانواده ما هفت هفته بیشتر فرصت بودن کنار ریک را داد و خاطرات ما با او در این مدت در ذهن و قلب ما باقی خواهد ماند.»

خانواده او گفتند که یکی از دلایلی که اسلیمن تحت این پیوند خاص قرار گرفت، ایجاد امید برای هزاران نفری بود که در انتظار پیوند هستند تا زنده بمانند. ریک به آن هدف دست یافت و امید و خوش‌بینی او برای همیشه ماندگار خواهد بود. میراث او الهام بخش بیماران، محققان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در همه جای جهان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->