دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید مرگ یک جوان در پی شلیک پلیس +اطلاعیه پلیس واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان کشوری + جزئیات (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود
سرخط خبرها

لنزهای تماسی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهند

  • کد خبر: ۲۲۸۱۳
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
لنزهای تماسی خطر ابتلا به کرونا  را افزایش می‌دهند
لنزهای تماسی برای افراد بسیاری ابزاری مفید محسوب می شوند اما در حال حاضر که همه نگران ایمنی خود در برابر کروناویروس جدید هستند، به افرادی که از لنزهای تماسی استفاده می کنند توصیه شده است تا از عینک استفاده کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، استفاده از لنز‌های تماسی می‌تواند کاربران آن‌ها را در معرض خطر آلودگی با کروناویروس قرار دهد. استفاده از لنز‌های تماسی می‌تواند موجب خارش و سوزش چشم‌ها شود. احساس ناراحت کننده در چشم‌ها می‌تواند فرد را وادار به مالش چشم‌ها با دست خود کند. از آنجایی که پرهیز از لمس صورت، از جمله دهان، بینی و چشم‌ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ توصیه شده است، انجام این کار به واسطه استفاده از لنز‌های تماسی می‌تواند به بروز مشکلی بزرگ منجر شود.
اگر دست‌های فردی که از لنز‌های تماسی استفاده می‌کند به ویروس آلوده باشد، لمس و مالش چشم‌ها می‌تواند ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را به همراه داشته باشد. چشم‌ها به بینی متصل هستند، از این رو، ویروس می‌تواند به راحتی به دستگاه تنفسی فرد نفوذ کند.
عینک‌ها می‌توانند منطقه بزرگ‌تری از صورت شما را محافظت کنند. آن‌ها می‌توانند همانند یک محافظ در برابر قطرات آلوده‌ای که در هوا پخش می‌شوند، عمل کنند. البته باید به این نکته اشاره داشت که میزان کارایی عینک‌های طبی برای محافظت در برابر ویروس به اندازه عینک‌های ایمنی نیست.
اگر همچنان قصد دارید طی دوران همه‌گیری بیماری از لنز‌های تماسی استفاده کنید، کارشناسان شستشوی منظم دست‌ها پیش از گذاشتن و برداشتن آن‌ها را توصیه کرده اند. زمانی که با نیاز به مالش چشم‌ها مواجه هستید نیز استفاده از یک دستمال تمیز به جای دست‌ها توصیه شده است.

منبع: عصرایران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->