خبرنگار شبکه ماهواره‌ای الاقصی به شهادت رسید|افزایش شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۵۲ تن عذرخواهی محمدجواد ظریف به‌خاطر نمایش نمودار اشتباه در میزگرد پزشکیان حملات روسیه شبکه برق اوکراین را هدف قرار می‌دهد نکات یک مفسر زبان بدن به ۶ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: تلاش برای آتش بس در غزه را ادامه می دهیم ستاد مرکزی جوانان سعید جلیلی در خراسان رضوی افتتاح شد اسماعیلی: بارزترین خصیصه شهید رئیسی، ایمان به خدا و آرمان‌های نظام اسلامی و مردم بود حمله به ستاد انتخاباتی جلیلی در مشهد با کوکتل مولوتف + فیلم لحظه حمله پوشش زنده و کامل دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به‌خوبی می‌شناسد | مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید پخش زنده دومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست
سرخط خبرها

قاضی‌زاده‌هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود

  • کد خبر: ۲۲۹۲۳۶
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
قاضی‌زاده‌هاشمی: شهادت، پاداش خدمات آیت‌الله رئیسی بود
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آیت‌الله رئیسی معیار شد؛ به عنوان یک نماد، یک دولتمرد صادق، خالص، مردمی، متعبد در مقابل خدا، اهل ذکر، ولایت‌مدار و متعبد درمقابل امر ولی. جمع این صفات یک شاگرد ممتاز همه‌جانبه درست کرد که پاداشش را هم دریافت کرد.

 به گزارش شهرآرانیوز، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگویی، ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، اظهار کرد: آیت الله رئیسی سرباز صدیقی برای امر ولایت و نایب امام‌زمان(ع) بود. خدمت مقام معظم رهبری و مردم عزیز و خانواده عزیز شهدا و ایثارگران تسلیت عرض می‌کنم. غم جانکاهی‌ست. ان‌شاءالله از این فراز نیز مانند تمام فراز‌های قبلی که از این دست تجربه کرده‌ایم، با همدلی و همراهی و با لطف و رحمت الهی عبور خواهیم کرد.

وی افزود: در مسیر خدمت، ما در افق شأن شهدا این‌طور می‌گوییم که شهادت یک پاداش است که خدا به شاگردان ممتازش می‌دهد و چون خدا دوست دارد شاگرداول‌هایش را نشان دهد، از آن‌ها با مدال شهادت در این عالم رونمایی می‌کند. کسانی که به مقام رفیع شهادت می‌رسند، بعد از یک عمر مجاهدت است؛ مثل بچه‌های درس‌خوان که یک عمر درس خواندند و زحمت کشیدند، بعد یک دفعه در یک مجلسی، آن‌ها را به‌عنوان نابغه دوران معرفی می‌کنند. نابغه دوران خدا انسان‌های خدومی هستند که برای اخلاصشان، برای جهاد خستگی‌ناپذیرشان و تلاش دائمی‌شان به نقطه‌ای می‌رسند که خداوند می‌خواهد به همه عالم بگوید  ببینیدشان و مثل این‌ها زندگی کنید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: خداوند در همه گروه‌ها و اصناف، انسان‌هایی را قرار می‌دهد که حجت بقیه باشند. شهید رجایی و باهنر را بین دولت‌مردان گذاشته بود تا معیار باشند. آیت‌الله رئیسی هم معیار شد؛ به عنوان یک نماد، یک دولتمرد صادق، خالص، مردمی، متعبد در مقابل خدا، اهل ذکر، ولایت‌مدار و متعبد درمقابل امر ولی. جمع این صفات یک شاگردممتاز همه‌جانبه درست کرد که پاداشش را هم دریافت کرد.

قاضی‌زاده بیان کرد: شاید بیش از پانزده سال، در خدمت ایشان بودم؛ زمانی که در سازمان بازرسی بودند، زمانی که من نماینده مردم مشهد بودم و ایشان تولیت آستان قدس رضوی بودند، زمانی که رئیس قوه‌قضائیه بودند، و بعد هم که دعوت به همکاری شدیم و در دولت در خدمتشان بودیم، ایشان جامع صفات بودند و نمی‌توانم بگویم یک صفت خوب داشتند؛ اما صفتی که در ایشان به نظر من خیلی بارز بود، اخلاص ویژه این شخصیت بود. ذره‌ای مال و قدرت در انسان خودپسندی ایجاد می‌کند، اما این مرد بزرگ باوجود اینکه به‌لحاظ مادی، مقامات متعددی داشت، گرفتار خودپسندی نشد و همین اخلاصشان دربرابر خدا،  دستگیرشان بود.

وی افزود: ایشان برای خود شأنی قائل نبود که درمقابل مردم تغیّر نکند یا در مقابل فرمان امام و جامعه تغیّر کند. این تعبدش باعث شده بود که محبوب‌القلوب باشد و در کارهایش گره‌گشایی باشد باوجود تمام فشار‌های که این مدت اتفاق افتاد. در این سه سال ریاست‌جمهوری ایشان، اتفاقات بزرگی در حوزه سیاست خارجی و دیگرحوزه‌ها افتاد. ما تحریم بودیم و ایشان توانست در حوزه ارز، طرح‌های بزرگی انجام دهد. این‌ها لطف خدا بود. بااینکه دشمنی‌ها زیاد شده بود، به خاطر اخلاصشان رفع می‌شد. خدا هوای این بنده خوبش را داشت و پایانش هم ختم به این عروج شد که مورد تأیید نایب امام‌زمان(عج) قرار گرفت. به بیان مقام معظم رهبری، خصلت‌های آقای رئیسی مورد تأیید قرار گرفت. کسی به این جایگاه نمی‌رسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: ایشان خودش را نمی‌دید و فقط مردم را می‌دید. همیشه در دولت به ما این‌طور می‌گفت که «هدف ما رسیدن به قرب الهی است، اما از مسیر مردم. مسیر مردم است که برای ما قرب ایجاد می‌کند. ما اگر می‌خواهیم به جایگاه بالای معنوی برسیم، مسیرش کسب رضایت همه‌جانبه مردم است. در رضایت مردم، رضایت خداست. این نیست که بگیم رضایت مردم و رضایت خدا؛ بلکه طریق رسیدن به رضایت خدا، کسب رضایت مردم است». ایشان مردم را وسیله نزدیکی خودش به خدا می‌دانست. به همین خاطر می‌دوید دنبال مردم به‌جای اینکه دنبال تشکیل جلسات باشد. ایشان یک دلدادگی و دلتنگی نسبت به مردم داشت و نمی‌شد ایشان را پشت میز برد و در اتاقش را قفل کرد. ایشان در حاشیه هر همایش و کنفرانسی، می‌رفت و در جمع مردم قرار می‌گرفت؛ حتی در پاکستان هم یک دیدار مردمی جور می‌کرد. یعنی شما نمی‌توانستید ایشان را از مردم جدا کنید و این رفتار مختص دوره ریاست‌جمهوری ایشان نیست؛ آستان‌قدس هم که بودند، فضای آنجا تغییر کرد. نگاهشان به محرومین و مستضعفین به همین ترتیب بود. این خصلتی بود که در خودشان پرورش داده بودند.

قاضی‌زاده عنوان کرد: به همین خاطر کسانی که با ایشان کار می‌کردند، راحت صحبت می‌کردند. شاید افراد مراقبت کنند و چیزی نگویند که طرف مقابل ناراحت نشود، اما بنده به‌عنوان معاون ایشان، اصلاً نگران برخوردن به حاج‌آقا نبودم و خیلی صریح در جلسات هیئت و جلسات دونفره نظراتمان را می‌گفتیم. البته ایشان هم با ما تعارف نداشت و در عین حال که هوایمان را داشت، از ما به‌عنوان معاونین و وزرا مطالبه می‌کرد و امور را پیگیری می‌کرد؛ گاهی با شوخی و گاهی جدی می‌گفت من از شما انتظار دارم. هرجا مربوط به کار مردم می‌شد و عموم مردم تحت فشاری بودند یا ظلم و بی‌عدالتی می‌دیدند، حتماً پیگیری می‌کردند ولو درمورد یک نفر.

وی افزود: ما جامعه هدف گسترده‌ای داریم؛ خانواده سه‌میلیون‌وپانصدهزارنفری. در سفر‌های استانی اگر یک نفر جلوی حاج‌آقا را می‌گرفت، سه روز بعد یادآوری می‌کرد و می‌گفت «در فلان سفر، مثلاً در سفر کهگیلویه‌وبویراحمد، فلان آدم یا یک خواهرشهید جلوی من را گرفته و این را گفته. دغدغه‌اش را پیگیری کن و گزارشش را به من بده.» بعد هم از من پیگیری می‌کردند که نتیجه چی شد؟ این خصلت کار را برای ما، هم سخت کرده بود و هم راحت. راحت از این بابت که ما یک خانواده بودیم و نگران نبودیم و سخت از این بابت که باید پاسخگو می‌بودیم و دنبال می‌کردیم. کارکردن با ایشان هم دلنشین بود و هم از جهاتی سخت و باید سطح پاسخگویی بالا می‌بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه بیان کرد: ایشان از دو زاویه با ما بحث داشتند. یک زاویه، جنبه‌های اعتقادی، دینی و پرچمداری انقلاب اسلامی توسط خانواده‌ها در عرصه ملی و جهانی بود؛ می‌فرمودند که پرچم برافراشته دین و انقلاب اسلامی باید این خانواده‌ها باشند و شما باید خدماتی که می‌دهید در این راستا باشد که این علمداری دیده شود؛ نه چیزی غیر از این. ما وظیفه داریم که به این خانواده‌ها رسیدگی کنیم و این وظیفه ما باید ارزش‌افزوده‌ای بشود و این ارزش‌افزوده پرچمداری انقلاب است و باید برای مردم این روشن بشود.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: مورد دیگر رسیدگی بی‌منت به این خانواده‌ها بود تا سرحد امکانات دولت؛ به‌ویژه برای والدین شهدا و فرزندان کوچک شهدا. ایشان یک تمرکز خاصی روی این موضوع داشتند؛ یعنی شهدای مدافع حرم که فرزندان کوچکی داشتند. هر وقت برنامه‌ای درباره شهدای مدافع حرم بود، می‌گفتند برنامه‌ریزی کنید و به دیدارشان بروید یا خودشان حتماً می‌رفتند یا حتماً یک نماینده می‌فرستادند و این جزو پیگیری‌های روزمره حاج‌آقا بود.

وی افزود: در جایی از من مصاحبه گرفتند و پرسیدند به نظر شما اولویت اول دولت چیست؟ گفتم به نظر من توجه به حوزه ایثار و شهادت است. چون واقعاً در هیچ امری، چه در حوزه معیشتی و چه در حوزه درمان و چه در امور آموزش و تحصیل و چه در امور فرهنگی ایثارگران، نبود امری که به آن توجه چندبرابری در این سه سال نشده باشد. طبق آمار قابل‌ارائه ما به‌عنوان گزارش دولت که برای همین ایام آینده که برای سالگرد تشکیل دولت داشتند آماده می‌کردند، تمام رشد‌ها طی این سه‌سال، سه‌برابر و چهاربرابر بوده نسبت به قبل از خودش و حتی پنج‌برابر تا هشت‌برابر بوده نسبت به دوره هشت‌ساله قبل از خودش؛ و این رشد‌ها این‌گونه نبود الّا با توجه دولت. عرض می‌کنم چه در امور معیشتی و چه در امور فرهنگی به‌خصوص؛ به‌عنوان مثال اعتبارات فرهنگی ما در سال ۱۴۰۰ که شروع دولت بود، ۰.۳ درصد کل اعتبارات بنیاد شهید بود؛ عددی کمتر از هشتاد میلیارد تومان. ایشان با یک توجه ویژه این عدد را به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان رساند. در حوزه‌های مختلف هم به همین ترتیب؛ و این نبود مگر با تمرکز و توجه ویژه ایشان و ما هم به‌دنبال درخواست ایشان برنامه‌های مفصلی را در بنیاد پیاده کردیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درنهایت گفت: طی دو جلسه‌ای که دیروز و امروز داشتیم، تمام اعضای دولت هم‌قسم شدند که بیشتر از قبل و چندبرابر قبل، در این ایامی که رئیس‌جمهور آتی ان‌شاءالله انتخاب می‌شود و کار به ایشان واگذار می‌شود، پرتلاش‌تر و مجاهدانه‌تر کار‌ها را پیش ببرند. هیچ امر اجرایی روزمره مردم مختل نخواهد شد و ان‌شاءالله با همان قوت و قدرت که مورد‌تأکید آیت‌الله رئیسی بود، اقدامات مؤثر این دولت ادامه پیدا خواهد کرد تا به آن سرانجام قانونی خودش برسد؛ بلاخره دو ماه دیگر رئیس‌جمهور جدید کار را به‌عهده خواهد گرفت ولی در این دوماه که مربوط به دولت آیت‌الله رئیسی است، ما به نام و یاد ایشان هم‌قسم شدیم که همچنان مثل قبل خانواده بمانیم و دوگانگی بینمان نباشد. من شهادت شرعی می‌دهم که در دولت ایشان هیچ دوگانگی نبود؛ البته اختلاف‌نظر بود در بحث کارشناسی، اما اکنون همان اختلاف‌نظر‌های کارشناسی را قرار گذاشتیم کنار بگذاریم و در کنار یکدیگر ان‌شاءالله مستحکم‌تر از قبل کار را پیش ببریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->