سرخط خبرها

هشدار وقوع سیل به ۱۰ استان کشور (۳ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۹۸۴۹
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
هشدار وقوع سیل به ۱۰ استان کشور (۳ خرداد ۱۴۰۳)
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از سفر‌های غیر ضروری، پرواز‌های ورزشی و تفریحی بالگرد، هواپیما‌های سبک و انواع بالگردها، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری

به گزارش شهرآرانیوز، امین حسین نقشینه با صدور هشدار نارنجی برای ۱۰ استان کشور به دلیل تشدید بارش‌ها به همراه ناپایدارهای محلی و تداوم بارش‌ها در دوشنبه در اکثر نقاط کشور، گفت: امروز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی کردستان و کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، یزد، زنجان، قزوین، البرز، تهران، و سمنان از بعد از ظهر رشد ابر و در پی آن رگبار و تشدید باران، وزش باد شدید، رعد و برق رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: البته شدت بارش‌های امروز برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نیمه شمالی سمنان، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می‌شود.

وی نسبت به تأثیرات این بارش‌ها هشدار داد و افزود: در پی این بارش‌ها اختلال در ناوگان حمل و نقلی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت (بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی)، اختلال در ناوگان حمل و نقل و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ، خسارت به محصولات باغی و زراعی و احتمال ریزش سنگ در گردنه‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

نقشینه با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی، توصیه کرد: سفرهای غیر ضروری، پروازهای ورزشی و تفریحی بالگرد، هواپیماهای سبک و انواع بالگردها، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب رودخانه‌ها و بویژه در نواحی سردسیر، کنترل دما و رطوبت در سالن‌های پرورشی، استفاده از محلول‌های ضد تنش در گیاهان باغی و زراعی خودداری کنند.

وی افزود: همچنین روزهای جمعه و شنبه در نیمه شمالی کشور، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، نیمه شمالی همدان، مرکزی و اصفهان بارش باران خواهند داشت.

نقشینه با اشاره به وضعیت جوی روز یکشنبه کشور، تصریح کرد: در روز یکشنبه بارش‌ها به استان‌های شمال غربی، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در البرز مرکزی محدود خواهد داشت.

این مسؤول تاکید کرد: روز دوشنبه بارش‌ها در سطح کشور پراکنده و از شدت آن کاسته خواهد شد و این بارش‌ها در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی ۵ روز آینده، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، جنوب، شرق و به ویژه نوار شرقی کشور در برخی ساعات وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی مناطق موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا تا روز یکشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز دارای مواج و تلاطم خواهد بود.

نقشینه درباره شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان امروز تهران، قسمتی ابری همراه با افزایش باد و در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر خواهد بود؛ همچنین آسمان تهران طی سه روز آینده، رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید در بعد از ظهرها پیش‌بینی می‌شود.
منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->