دیدار سرپرست ریاست جمهوری با حمید نوری مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا برای پیشگیری از افزایش تنش‌ها به فلسطین اشغالی سفر می‌کند آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم سیاستمدار اسرائیلی: خبری از پیروزی نیست، فریبمان می‌دهند پزشکیان: واگذاری اختیار، مسئولیت و پاسخگویی الفبای مدیریت است | دولت سوم روحانی نیستم + فیلم هلاکت ۲ نظامی دیگر صهیونیست در جنوب غزه (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) باقری: ایران و افغانستان برای حفظ ثبات منطقه می‌کوشند گاف ترامپ هنگام تمسخر بایدن فرمانده اسرائیلی: دیگر نمی‌توانیم به جنگ غزه ادامه دهیم پزشکیان: جابجایی مسئولان باید بر اساس لیاقت و تخصص باشد + فیلم
سرخط خبرها

ادای احترام دیپلمات‌های حدود ۱۰۰ کشور و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت‌مردان شهید، در نیویورک

  • کد خبر: ۲۳۰۲۵۶
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
ادای احترام دیپلمات‌های حدود ۱۰۰ کشور و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت‌مردان شهید، در نیویورک
تقریباً همه شخصیت‌های بین‌المللی و سفرا و دیپلمات‌های کشور‌های عضو سازمان ملل آمده بودند تا به شهیدان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ادای احترام کرده و با خانواده‌ها و دولت و ملت بزرگ ایران ابراز همدردی کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سفرا و نمایندگان حدود ۱۰۰ کشور جهان و نیز شخصیت‌های برجسته بین‌المللی همچون دبیرکل سازمان ملل و سایر مقامات این نهاد، در چهار روز گشایش دفتر یادبود نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک به شهیدان آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران ادای احترام کرده و با خانواده‌های آنان و دولت و ملت ایران ابراز همدردی کردند.

در پی سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران، امضای سفرا و نمایندگان حدود ۱۰۰ کشور و نیز شخصیت‌های برجسته بین‌المللی، طی چهار روز که نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک، دفتر یادبود دیپلماتیکی را برای ادای احترام به آنان گشوده بود، نقش بست.

شخصیت‌های برجسته بین‌المللی همچون آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، امینه محمد قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل، دنیس فرانسیس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و نیز نمایندگان انجمن‌ها و نهاد‌های مدنی و مذهبی و فعالان عرصه بین‌المللی و نمایندگان برخی رسانه‌ها شخصاً در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک حضور یافتند تا به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرده و با خانواده‌های آنان و نیز دولت و ملت بزرگ ایران ابراز همدردی کنند.

اکثر سفرا، دیپلمات‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی متن پیام تسلیت و ابراز همدردی خود را از قبل آماده کرده بودند؛ برخی در گوشی خود ذخیره کرده و برخی نیز روی کاغذ نوشته بودند و سپس، آن‌ها را در دفتر یادبود نوشتند.

برخی شخصیت‌ها و سفرا، فردی را پیش از خود به‌نمایندگی ایران نزد سازمان ملل فرستادند تا پیام تسلیت و ابراز همدردی آن‌ها را ثبت کنند و سپس خود برای امضا آمدند که رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در زمره این افراد بود، اما برخی هم، چون آنتونیو گوترش و امینه محمد خود متن پیام تسلیت و ابراز همدردی را نوشتند.

برخی سفرا و دیپلمات‌ها و شخصیت‌ها حتی لباس سیاه بر تن کردند، اما در چهره همه آنان که در آن چهار روز به‌نمایندگی ایران نزد سازمان ملل آمدند، اندوه و نگرانی دیده می‌شد و در کلامشان شوکه‌شدن موج می‌زد.

جزئیات سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران را گرچه از رسانه‌ها شنیده بودند، اما از امیر‌سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل و زهرا ارشادی معاون نمایندگی ایران جویا می‌شدند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، عصر جمعه به‌وقت محلی با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی ادای احترام کرد و پس‌از نوشتن متنی در دفتر یادبود دیپلماتیک نمایندگی ایران در سازمان، آن را امضا کرد.

گوترش در دیدار کوتاهش با سفیر ایران ضمن عرض تسلیت برای این سانحه دلخراش، با خانواده‌های این شهدا و دولت و ملت بزرگ ایران ابراز همدردی کرد و سفیر ایران نیز از ابراز همدردی و پیام‌های تسلیت او قدردانی کرد.

خانم امینه محمد، قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل و سیاست‌مدار و وزیر پیشین محیط زیست نیجریه، روز جمعه به‌وقت محلی با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل، به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی ادای احترام کرد.

امینه محمد در دفتر یادبود دیپلماتیک نمایندگی ایران در سازمان متنی برای ادای احترام به مقام این شهدا نوشت و پس از امضای این دفتر، برای شهدای ایران دعا کرد.

دنیس فرانسیس، رئیس هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل نیز با حضور در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد این نهاد بین‌المللی در نیویورک، به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ایران ادای احترام کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل به‌احترام آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شهید ایران و همراهان او ازجمله حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد، در نخستین نشست خود پس از این سانحه، یک دقیقه سکوت کرد و قرار است روز ۳۰ می (پنجشنبه، ۱۰ خرداد ۱۴۰۳) نیز مراسم یادبودی به همین منظور برگزار کند.

شورای امنیت سازمان ملل و نیز سفرای جنبش عدم‌تعهد نیز به‌احترام این رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران در نخستین جلسات خود پس از این سانحه، یک دقیقه سکوت کردند و ایستادند. همچنین پرچم سازمان ملل متحد نیز نیمه‌افراشته شد.

علاوه‌بر این‌ها، برخی دیگر از مقامات سازمان ملل و نیز نمایندگان نهاد‌های مدنی و مذهبی همچون یهودیان ناتوری‌کارتا که ضد‌صهیونیسم هستند و برخی نخبگان و فعالان عرصه بین‌المللی و رسانه در محل نمایندگی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک حضور یافتند.

مقامات، سفرا و نمایندگان کشور‌های روسیه، چین، هند، پاکستان، افغانستان، عربستان سعودی، کویت، عمان، قطر، امارات متحده عربی، بحرین، سوریه، عراق، مصر، اردن، صربستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، تونس، کره شمالی، ژاپن، بولیوی، ویتنام، سودان، تایلند، سیشل، اوگاندا، بلژیک، واتیکان، ایرلند، یونان، روآندا، نیجر، لتونی، بلاروس، یونان، بوسنی و هرزگوین، ونزوئلا، جمهوری کنگو، برونئی دارالسلام، توگو، لیختن‌اشتاین، واتیکان، زیمباوه، گابن، پرتغال، آنگولا، بنگلادش، مکزیک، نیکاراگوئه، لیبی، تانزانیا، آفریقای جنوبی، لسوتو، اروگوئه، رومانی، لائوس و نیز سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از‌جمله ۱۰۰ کشوری بودند که برای ادای احترام به رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران در نمایندگی ایران نزد سازمان ملل حضور یافتند و دفتر یادبود را امضا کردند.

دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن دی‌سی و نیز مرکز اسلامی واشنگتن نیز مراسم یادبودی برای رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران و سایر شهدای سانحه بالگرد ایرانی برگزار کرد که مهدی عاطفت، سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران، در سخنانی به تشریح خدمات رئیس‌جمهور و وزیر خارجه شهید ایران و لزوم الگوبرداری از این مشی خدمت به خلق پرداخت.

او با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب جمهوری و دفتر نخست‌وزیری، آیت‌الله رئیسی را پیرو مکتب بهشتی و رجایی دانست.

در این مراسم، علاوه بر حضور شهروندان ایرانی و غیرایرانی، حضور فعالان دانشجویی و حامی فلسطین و برافراشته‌شدن پرچم فلسطین نکات قابل‌توجه بود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->