سخنگوی پیشین کاخ سفید برای پاسخ‌گویی درباره خروج از افغانستان به سنا می‌رود پزشکیان: درباره مهاجران باید کار کاشناسی کنیم + فیلم رهبر طالبان: حاضرم برکنار شوم، اما اختلاف نباشد طالبان می‌گویند که در نشست دوحه ۳ شرکت می‌کنند افغانستان ناایمن‌ترین کشور در جنوب آسیا با موافقت AFC قهرمان فوتبال باشگاهی افغانستان به رقابت‌های چلنج لیگ آسیا می‌رود هزار روز محرومیت از تحصیل دختران افغانستانی ترافیک در مسیر تردد کامیون‌های ایرانی در مرز افغانستان نظر کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره مهاجران افغانستانی چیست؟ شیوع تب کریمه کنگو در افغانستان افزایش یافته است سرلشکر باقری بر «سامان‌دهی اتباع بیگانه» و انسداد مرز‌ها تاکید کرد کابل؛ مسیر جدید پروازی ایران‌ایر معاون وزارت دادگستری: بیشترین آمار زندانیان خارجی در ایران مربوط به افغانستانی‌هاست خلاصه بازی افغانستان و کویت در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ + ویدئو طالبان در تلاش برای یافتن شریک برای استخراج نفت | شرکت‌های ایرانی در کابل پایان یک رویا | نه افغانستان نه هند؛ کویت صعود کرد پخش زنده بازی افغانستان و کویت مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ (۲۲ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزرای خارجه بریکس بر حل مسئله افغانستان برای تأمین امنیت منطقه تأکید کردند محمد حیدری، مربی افغانستانی کادر فنی تیم ملی فوتسال: موفقیت ما نتیجه تلاش و برنامه‌ریزی بود سرمایه‌گذاران افغانستانی ۳ میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند
سرخط خبرها

نظر کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره مهاجران افغانستانی چیست؟

  • کد خبر: ۲۳۳۵۶۳
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
  • ۳
نظر کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری درباره مهاجران افغانستانی چیست؟
در کنار همه مباحثی که کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در مبارزات انتخاباتی خود مطرح می‌کنند، موضوع مهاجران افغانستانی هم مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ درباره مهاجران افغانستانی چه نظری دارند.

قالیباف: مجاز‌ها بمانند

محمدباقر قالیباف، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در گفتگوی ویژه خبری درباره اتباع بیگانه گفت: در ماده ۸۶ برنامه هفتم پیش‌بینی برای اختصاص بودجه به مرز‌های شرقی شده و این‌که در طول برنامه انسداد کامل رخ دهد.
وی گفت: درباره افراد غیرمجاز که در داخل کشور هستند نیز پیش‌بینی شده که طرد کامل صورت گیرد. افرادی که مجاز هستند می‌توانند بمانند.

سیاست سه‌گانه پزشکیان درباره مهاجران افغانستانی

مسعود پزشکیان روز ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

دولت من ان‌شالله سه اقدام همزمان را در رابطه با مهاجرین افغانستانی پیش می‌برد:

۱- انسداد کامل مرز‌ها و جلوگیری از مهاجرت بیشتر که مسوولین محوری با وزارت کشور خواهد بود.

۲- ساماندهی مهاجرین موجود. نباید انکار کرد که تعداد زیادی از برادران افغان نقش موثری در اقتصاد ایران دارند یا در جنگ تحمیلی و ... فداکاری کرده‌اند ولی حضور آنها در ایران باید ساماندهی شده و با انضباط باشد. (وظیفه وزارت کشور و وزارت اطلاعات).

۳- مذاکره با کشور‌های اروپایی برای پذیرش بخشی از مهاجرین (و یا حداقل تقبل هزینه‌های حضور آنها در ایران). غرب باید مسئولیت آنچه در افغانستان انجام داده و منجر به مهاجرت میلیون‌ها افغانستانی شده است را بپذیرد. دلیلی ندارد که مردم ایران هزینه سیاست‌های غلط دیگران را بپردازند.

این گزارش تکمیل خواهد شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
2
همه‌شون باید اخراج بشن یک مشت نمک نشناس خطرناک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
0
1
آقای کاندیدای ریاست جمهوری مشکل از داخل سازمانهای زیر مجموعه دولت است نه مرزها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۶
0
1
مردم به چه زبونی بگن که راضی به ماندگاری اتباع افغان مجازوغیرمجاز نیستن چرا مسئولان ما تا موضوعی به معضل تبدیل نشه کاری انجام نمی دن چرا وقتی به معضل وبحران تبدیل میشه اساسی ومحکم دنبال برطرف کردن اون نیستن چرا مسئولان ما اینگونه اند ایا در یک مسئول فارق ازدین ومذهب نباید وطن دوستی وعرق ملی اونم به طور کامل وجودداشته باشدوجود این همه اتباع بیگانه در کشور چگونه برای مسئولین ما قابل تحمله
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->