سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

تولید ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۳۰۶
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
تولید ۶۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در خراسان رضوی
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: رشد تعاملات و تبادلات تجاری میان کشور‌های همسایه در نیازمند تقویت اراده‌های سیاسی و تلاش و تکاپو در این عرصه است.

به گزارش شهرآرا نیوز،غلامحسین شافعی در نشست «هم اندیشی برگزاری اولین همایش اقتصادی کشورهای دریای خزر در ترکمنستان» اظهار کرد: مقرر است اولین همایش اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر، 20 تا 21 مردادماه در منطقه ملی گردشگری آوازه ترکمنستان برگزار شود.

وی افزود: این رویداد مجالی برای توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه مان است. باید بپذیریم که کشور ما در اقدامات مشترکی که با همسایگان داریم، چندان موفق عمل نمی کند؛ البته این مسئله تنها به کشورهای حاشیه دریای خزر منحصر نمی شود بلکه در عرصه های دیگر نیز همین وضع را شاهد هستیم.

رئیس اتاق ایران خاطرنشان کرد: میزان تجارت و بازرگانی خارجی کشورهای حاشیه خزر هم‌اکنون حدود 600 میلیارد دلار برآورد می شود که در مقایسه با حجم جهانی تجارت خارجی، رضایت‌بخش نیست و به زیان اقتصاد تمامی کشورهای درگیر است.

ضرورت تشکیل اتاق تهاتر کالا در عرصه بین المللی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز عنوان کرد: اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکمنستان یک نقطه بسیار اثرگذاری در استان خراسان رضوی است، این اتاق مشترک نقش موثری در توسعه تجارت با کشورهای آسیای میانه دارد. اتاق مذکور می تواند محوریت اقتصادی کشور با کشورهای آسیای میانه باشد و سازماندهی و برنامه ریزی لازم را در این رابطه انجام دهد.

علی رسولیان یادآور شد: جمعیت 5 کشور حاشیه دریای خزر حدود 260 میلیون نفر است و حدود 600 میلیارد دلار مبادلات تجاری با این کشورهاست، با توجه به ظرفیت موجود جمعیتی، سهم بسیار اندکی از این مبادلات تجاری مربوط به کشورهای حاشیه دریای خزر می شود.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی مرز بسیار طولانی با کشور ترکمنستان دارد و علاوه بر این مسیر ریلی در این خطه وجود دارد که بیشترین ترانزیت خروجی کشور را از این مسیر محقق می سازد. این استان دارای بازارچه مرزی و منطقه ویژه فعال با زیرساخت های کامل و جامع در مرز سرخس است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حدود 600 هزار بشکه میعانات گازی در خراسان رضوی تولید می شود و حدود 550 هزار تن تولید گوگرد داریم که این مهم می تواند ظرفیت اقتصادی جدی را شکل بدهد، هر چند که اقداماتی در این حوزه صورت گرفته اما باید ظرفیت های سرمایه گذاری این منطقه ویژه تقویت شود.

از پتانسیل های کشورهای حاشیه دریای خزر غافل بوده ایم

رئیس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان نیز عنوان کرد: کشور ما در این برهه حساس نیاز دارد تا به بستری دست پیدا کند که به تهاتر کالا منجر شود، از این منظر باید از همایش کشورهای حاشیه دریای خزر به عنوان فرصت بهره بجوییم.

مجید محمد نژاد تصریح کرد: در کنار این همایش، نمایشگاهی برپا خواهد شد که توانمندی ها و دستاوردهای نوین اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر در آن به نمایش گذاشته می شود و بدین ترتیب بستر لازم برای مبادلات تجاری بین کشورها فراهم می آید.

وی عنوان کرد: کشور ایران با ترکمنستان کاهش تجارت 35درصدی را تجربه کرده است که این مسئله برای دو کشور مطلوب نیست، چرا که آن ها دارای اشتراکات فرهنگی، امنیتی و اجتماعی بسیاری می باشند و می توانند تعاملات خوبی را رقم بزنند که دو کشور را از برکاتش منتفع سازد. علاوه بر این، مبادلات تجاری ایران و قزاقستان نیز کاهش داشته و در مقابل روسیه کشوری است که مبادلات تجاری خود را با ایران تا 35 درصد افزایش داده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->