«کودک شو» ویژه عید غدیر روی آنتن می‌رود + زمان پخش «منوچهر والی زاده» مجری مناظره انتخاباتی رادیو ورزش شد محمد معتمدی «از ایران نگذشتیم» را خواند + ویدئو «تامینا» جایزه بهترین فیلمنامه فالواترای ایتالیا را کسب کرد کنسرت رایگان محسن ابراهیم‌زاده در منطقه فرهنگی‌گردشگری عباس‌آباد معرفی کاندیدا‌های هیئت‌مدیره انجمن هنر‌های خراسان‌رضوی + اسامی «ترانه راهزنان» از شبکه چهار پخش می‌شود راه‌یابی «آخرین شیهه...» به جشنواره RIFFA کانادا سریال «فراری» روی آنتن شبکه یک + زمان پخش «زخم کاری» به فصل چهارم رسید + جزئیات مریم و رامین «در پناه تو» بعد از ۴۰ سال + عکس جلسه نقد کتاب «گنجشک در اتاق ریکاوری» برگزار شد | کنسرو شدن کلمات و رنده شدن دیالوگ‌ها در شعر فراسپید جکی چان با یک «یک اسطوره» در راه سینما ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت عید غدیر + زمان پخش دوقلو‌های جایگزین سارا و نیکا در پایتخت ۷ مشخص شدند؟ + عکس صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ گذری بر ظرفیت نمایش‌های سنتی و آیینی در نقد اجتماعی «امروز کافران نومید شدند» | غدیر، به روایت تفسیر‌های کهن فارسی
سرخط خبرها

توضیحات علیرضا عصار درباره برنامه «کنسرتینو»

  • کد خبر: ۲۳۱۱۳۱
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
توضیحات علیرضا عصار درباره  برنامه «کنسرتینو»
علیرضا عصار که با برنامه «کنسرتینو» به شبکه نمایش خانگی آمده، می‌گوید: این برنامه مسابقه و تلنت‌شو نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برنامه «کنسرتینو» به میزبانی علیرضا عصار و با حضور هنرمندان شاخص موسیقی کشور به شبکه نمایش خانگی آمد. این برنامه هر هفته میزبان اجرای زنده هنرمندان موسیقی در سبک‌های مختلف است. همچنین در کنار این بخش علیرضا عصار گفت‌وگویی با آنها خواهد داشت.

یکی دیگر از بخش‌های این برنامه حضور هنرمندان جوان موسیقی و اجرای زنده آنهاست که می‌تواند جالب توجه باشد. محسن خباز که خودش تجربه زیادی در عرصه موسیقی دارد، یکی از تهیه کنندگان این برنامه است، برنامه‌ای به گفته خودش مختص اجرای موسیقی است و آرزویش بوده که این برنامه را بسازد.

همچنین در این گزارش علیرضا عصار درباره حضور در این برنامه می‌گوید. حضور علیرضا عصار در مقام مجری یا به تعبیر درست‌تر «میزبان» در این برنامه است. چهره‌ای که سال‌هاست به‌صورت همزمان مورد تأیید صاحب‌نظران موسیقی و محبوب مخاطبان موسیقی بوده و در دوره‌های مختلف، آثارش با استقبال فراگیر مواجه شده است. از این منظر اعتبار این خواننده را می‌توان یکی از اصلی‌ترین برگ‌برنده‌های «کنسرتینو» در همین گام ابتدایی به حساب آورد. در این گزارش کوتاه ضمن مروری‌بر آنچه در قسمت نخست این برنامه دیدیم.

شاید تصور تولید برنامه‌ای سرگرم‌کننده که در قاب آن هیچ مسابقه‌ای جریان نداشته و ساختار آن هم برمبنای گفت‌وگوی داغ طراحی نشده باشد، تا پیش از این چندان ساده نبود، اما وقتی پای تجربه‌های تازه و تنوع در ایده‌پردازی در میان باشد، خروجی‌اش چیزی شبیه به «کنسرتینو» می‌شود. برنامه‌ای که طبق وعده عصار، هیچ نشانی از رقابت و مسابقه در آن وجود ندارد و اساس آن برمبنای «شنیدن موسیقی» پایه‌ریزی شده است.

مخاطب در حین تماشای هر قسمت از این برنامه، مهمان ویژه یک کنسرت است و همزمان با تماشای اجرای زنده خوانندگان، این فرصت را پیدا می‌کند که در گپ‌وگفت‌هایی کوتاه و خودمانی، در جریان ناگفته‌های آنها نیز قرار بگیرد. در قسمت اول «کنسرتینو» شاهد حضور دو گروه موسیقی بودیم.

در استیج شماره یک این برنامه که مختص گروه‌های پاپ و تلفیقی طراحی شده است، آرمان گرشاسبی به اجرای قطعاتی از آلبوم تازه خود پرداخت. قرار گرفتن علیرضا عصار در مقام میزبان این بزم موسیقایی، شرایط جذاب‌تری را برای همراهی مخاطبان علاقه‌مند به موسیقی با این برنامه فراهم آورده است.

غالب برنامه‌های سرگرم‌کننده در حوزه موسیقی طی چند دهه گذشته، برپای کشف استعداد طراحی شده‌اند. ایده‌ای که البته خاستگاهی بین‌المللی دارد و هنوز هم نمی‌توان اهمیت و جذابیت آن را زیر سوال برد. چه اینکه همین روز‌ها برنامه «صداتو» با همین ماهیت در حال تولید و عرضه در شبکه نمایش خانگی است.

«کنسرتینو»، اما نسبتی هوشمندانه با جریان استعدادیابی برقرار کرده و به‌جای به میان کشیدن پای داوران و استفاده از کلیشه‌هایی همچون ضربدر‌های سبز و قرمز، هنر استعداد‌های نویافته خود را بی‌واسطه در معرض قضاوت مخاطبانش قرار می‌دهد.

عصار: جامعه نیازمند تزریق نشاط و سرزندگی است

علیرضا عصار میزبان برنامه کنسرتینو در توضیح این برنامه که اجرای آن را برعهده گرفته است گفت: «این برنامه مسابقه و تلنت‌شو نیست. اصل برنامه گفتگو هم نیست. اساس برنامه دیدن و شنیدن موسیقی است. از این رو اجرای موسیقی، اصل برنامه است.» او با تاکید بر وجود قوانین در برنامه کنسرتینو افزود: «در همین راستا نیز قوانینی وجود دارد که خط قرمز برنامه است و اصلی‌ترین آن مسئله پلی‌بک است. در برنامه کنسرتینو خواننده و ساز‌های اصلی تحت هیچ شرایطی پلی‌بک نیست و نخواهد بود.»

 این خواننده با تاکید بر آنکه برنامه را از درگاه اصلی‌اش تماشا کنند گفت: «با دیدن برنامه از سایت اصلی آن یعنی نماوا باعث خواهد شد تا در جریان کار قرار گرفته و با خواندن نظرات جریان برنامه را بهتر پیش ببریم.» از همین امروز و پس از پخش یک قسمت از «کنسرتینو» می‌توان روی این نکته تأکید کرد که اصلی‌ترین پیش‌شرط موفقیت این برنامه پایبندی به همین قواعد و اصول است.

 نکته مهم اینکه این برنامه زمانی به کنداکتور پخش رسیده است که جامعه ایران، التهابات بسیاری را پشت سر گذاشته و در آستانه تجربه یک انتخابات زودرس برای تعیین دولتمردان جدید، نیاز به تزریق نشاط و سرزندگی دارد. «موسیقی» یکی از مهمترین ابزاری است که می‌تواند این نشاط و سرزندگی را در هر جامعه‌ای تضمین کند و چه بهتر که بستر عرضه آن، بستری قانونی و رسمی باشد.
منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->