راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

بیکاری ۸۰۰ مربی تعلیم رانندگی در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۱۶۵
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
بیکاری ۸۰۰ مربی تعلیم رانندگی در مشهد
براساس آمارها بیش از ۸۰۰ مربی تعلیم رانندگی در مشهد بیکار شده‌اند و هیچکس پاسخگوی وضعیت معیشتی آنها نیست.
به گزارش شهرآرانیوز، آموزشگاه‌های رانندگی دارای مربیانی هستند که این مربیان عمدتا از ۱۰ اسفندماه سال گذشته به دلیل تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی بیکار شده‌اند و اینک معیشت آن‌ها با مشکل روبرو شده است.

وحید محمدپور؛ دبیر انجمن صنفی مربیان رانندگی مشهد در این زمینه به تسنیم می‌گوید: در حال حاضر ۱۰۵۰ مربی داریم که ۸۰۰ مربی ما فعال هستند و امکانات و تسهیلات و بسته معیشتی به این مربیان تعلق نگرفته و از اوایل اسفندماه سال گذشته بیکار هستند.

دبیر انجمن صنفی مربیان رانندگی مشهد با اشاره به تعطیلی آموزشگاه‌های رانندگی عنوان کرد: عملا با این وضعیت فعالیت مجدد مربیان رانندگی مشهد به خرداد و یا تیرماه منتقل می‌شود؛ این مربیان بیمه نیز ندارند و تعداد انگشت‌شماری شاید بیمه خویش‌فرما داشته باشند که هزینه آن‌ها بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه مربیان رانندگی دارای کار فصلی هستند و وضعیت معیشتی خوبی ندارند عنوان کرد: ماشین‌های ما نیز باید دارای شرایط خاصی باشد و این خود نیز برای ما مشکل ساز شده که برای مثال سقف مدل آن باید زیر ۵ سال باشد.

محمدپور با اشاره به شرایط خاص مربیان رانندگی در وضعیت فعلی گفت: نامه‌نگاری‌های متعددی در مورد وضعیت این دوستان داشته‌ایم، اما به ثمر نرسیده و هیچ شخصی پیگیر وضعیت ما نیست و به دوستان در وضعیت فعلی نه تنها بیمه بیکاری تعلق نمی‌گیرد بلکه بسته معیشتی نیز توزیع نشد.

وی گفت: بسیاری از مربیان رانندگی ماشین را قسطی خریده‌اند و مستاجر هستند و حتی بسیاری از این مربیان حقوق اسفندماه خود را نیز دریافت نکرده‌اند. مربیان رانندگی درصدی کار می‌کنند که ۷۰ درصد هنرجو مربوط به مربی و ماشین و ۳۰ درصد نیز پورسانت آموزشگاه است.

دبیر انجمن صنفی مربیان رانندگی مشهد عنوان کرد: مربی رانندگی در بهترین شرایط ۲ تا ۳ میلیون دریافتی دارد که بخش زیادی از آن با وضعیت فعلی بنزین که سهمیه نداریم در این قسمت هزینه می‌شود.

محمدپور با اشاره به اینکه هیچ نهادی صدای مربیان رانندگی مشهد را نمی‌شنود اظهار داشت: باید به وضعیت این دوستان رسیدگی بیشتری شود و نهاد‌ها پای کار بیایند.
 
منبع:تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->