حماس: مردم فلسطین برای روز بعد از جنگ تصمیم می‌گیرند هنیه: توافقی که آتش‌بس و پایان تجاوزها را شامل نشود، قابل پذیرش نیست وزیر دفاع آمریکا:جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله می تواند به جنگ منطقه‌ای منجر شود تلفات جسمی و روانی ۶۲ هزار صهیونیست‌ در جنگ غزه خصوصیات شخصیتی شهید جمهور همانند شهید بهشتی بود | وجود رابطه تعاملی میان مدیریت خراسان رضوی و دستگاه قضایی کانادا خواستار خروج شهروندانش از لبنان شد وزیر خارجه آلمان: تنها با راه حل سیاسی می توان به رنج غزه پایان داد تهدید کاخ سفید: اوکراین در نشست سران ناتو دعوتنامه عضویت دریافت نخواهد کرد زمان و محل حضور محمدباقر قالیباف در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات واکنش تهدید آمیز نمایندگی ایران در سازمان ملل به تحریم های جدید آمریکا زمان و محل حضور سعید جلیلی در مشهد برای سخنرانی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات بهادری جهرمی پاسخ روحانی را داد | خودتان را به فراموشی نزنید گانتس: نمی‌توان حماس را نابود کرد عیدی دولت به بازنشستگان در تیر ماه ۱۴۰۳ رئیس اسبق شاباک: نتانیاهو ما را به سمت پایان صهیونیسم می‌برد سازمان ملل درباره تشدید تنش میان اسرائیل و حزب الله هشدار داد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۵۰ فرد و نهاد به بهانه ارتباط با نیرو‌های مسلح ایران (۵ تیر ۱۴۰۳) پسر حمید نوری به اشتباه قاضی‌زاده هاشمی واکنش نشان داد (۵ تیرماه ۱۴۰۳) واکنش هنیه به شهادت خواهرش در جنایت وحشیانه صهیونیست‌ها میراحمدی: درباره ۲ مرحله‌ای شدن انتخابات صحبتی نکرده‌ام
سرخط خبرها

نماینده روسیه: صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام فقط شرایط را بدتر می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۱۶۹۵
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
نماینده روسیه: صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام فقط شرایط را بدتر می‌کند
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با وجود احتمال ارائه قطعنامه‌ای ضدایرانی توسط قدرت‌های غربی در جلسه آتی شورای حکام گفت که چنین قطعنامه‌ای نتیجه مثبتی به دنبال ندارد و فقط شرایط را بدتر می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با توجه به آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فردا (دوشنبه)، در پیامی گفت: جلسه ماه ژوئن شورای حکام آژانس فردا آغاز خواهد شد. به نظر نمی‌رسد که بی‌سروصدا برگزار شود.

با توجه به مطرح شدن موضوع تنظیم پیش‌نویس‌‎ قطعنامه‌ای ضدایرانی از سوی دیپلمات‌های اروپایی شورای حکام در برخی گزارش‌های رسانه‌ای، اولیانوف در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ممکن است قطعنامه‌ای ضد ایرانی ارائه شود. امیدواریم که این اتفاق نیفتد. چنین قطعنامه‌ای، به خودی خود، نمی‌تواند دربر دارنده نتایج مثبتی باشد، اما می‌تواند به طور جدی شرایط را بدتر کند.

هفته گذشته، خبرگزاری رویترز گزارش داد که سه دیپلمات اروپایی خبر داده‌اند انگلیس، فرانسه و آلمان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را علیه ایران در آستانه نشست هفته آینده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بین اعضای این نهاد توزیع کرده‌اند.

آنها گفتند، به نظر می‌رسد که سه کشور اروپایی عضو برجام قصد دارند به رغم مخالفت آمریکا، متحد خود، اقدامات خود را به پیش ببرند.

رویترز پیشتر خبر داده بود آمریکا و سه کشور اروپایی درباره اینکه آیا با ایران راه تقابل را پیش بگیرند، دچار اختلاف شده‌اند.

واشنگتن بیم آن را دارد که صدور چنین قطعنامه‌ای ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود و در آستانه انتخابات ماه آبان ماه آمریکا، برای ساکن کاخ سفید دردسر ساز شود.

آخرین بار، غربی‌ها در آبان ماه ۱۴۰۱ علیه ایران قطعنامه‌ای صادر کردند تا تهران را به همکاری بیشتر با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وادار کنند، اما این قطعنامه با واکنش تندی مواجه شد و ایران برای اولین بار غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم خود در سایت فردو را کلید زد.

غربی‌ها مدعی هستند ایران هدف معتبر غیرنظامی برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی ندارد، اما تهران تاکید کرده فعالیت‌های هسته‌ای آن کاملا صلح‌آمیز است.

مطالبات این کشور‌ها از ایران نیز فراپادمانی و حتی گاهی فرابرجامی است. این کشور‌ها انتظار دارند در حالی که آمریکا از برجام خارج شده و خودشان به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، ایران یک‌جانبه تعهداتش ذیل برجام را اجرا کند و اگر اجرا نکند، باید با قطعنامه و تحریم، تنبیه شود.

ایران بار‌ها اعلام کرده گام‌های جبرانی هسته‌ای، ذیل برجام بوده و در صورت بازگشت طرف‌های مقابل به توافق، برگشت‌پذیر است.

ایران همچنین تهدید کرده هرگونه صدور قطعنامه در شورای حکام واکنش جدی و حتمی از طرف تهران را در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->