آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی:

بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می‌دهیم

  • کد خبر: ۲۳۱۹۹
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می‌دهیم
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می‌دهیم.
به گزارش شهرآرانیوز؛ توانایی ساخت هواپیما و تعمیر و نگهداری هواپیمای تجاری دو روی سکه صنعت هوایی هستند. همه کشور‌هایی که صنعت توسعه یافته و پیشرفته هوایی دارند، این دو وجه مهم را در کنار هم دیده و به آن پرداخته‌اند. در ایران هم که پیش از انقلاب یک واردکننده صرف بود اقداماتی برای بومی سازی این صنعت در روز‌های جنگ آغاز شد. تداوم این تلاش‌ها به سال ۹۹ رسید. سالی که توسط ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی قرار است در کشور شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

توسعه صنعت تعمیرات اساسی هواپیما در کشور یکی از پروژه‌های ملی است که مورد توجه متولیان این حوزه قرار دارد. هرچند که این صنعت رو به رشد جهانی در ایران چندان مجال توسعه نداشته و در این سال‌ها نتوانسته در جایگاه درستی بایستد. اما به مدد توان دانش‌بنیان‌های جوان کشورمان قرار است، سال جاری را با خبر‌های خوبی در این حوزه به اتمام برسانیم.

کاری که با توجه به تحریم‌های موجود و عدم سرویس‌دهی‌های بین‌المللی برای ایران یک ضرورت انکارناپذیر است و چاره‌ای جز تامین نیاز‌های داخلی با توانمندی‌های بومی نداریم. این مهم ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی را بر آن داشت تا با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیانی در کشور، امکان تعمیر و نگهداری هواپیمای تجاری در کشور را فراهم کند.

این صنعت رو به رشد جهانی، بازار گسترده و سوددهی هم دارد که می‌تواند به رونق اقتصادی کشور و کاهش ارزبری هم کمک کند.

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال این ستاد روی توسعه این صنعت متمرکز است و برای تحقق آن از شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌ها و متخصصان داخلی بهره می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه بازار داخلی صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما را رونق می‌دهیم، افزود: این صنعت سودآوری زیادی برای کشور دارد و با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در داخل کشور وجود دارد می‌توانیم در این حوزه به خودکفایی برسیم و اقتصاد کشور را هم توسعه دهیم.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->